Hvad vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

Ni-ko-li-ne

hf.... hvis du har de adgangsgivende fag... så ville jeg klart vælge en HF :0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

Mathilde

Du kunne også tage enkeltfag på VUC på HF-niveau. Så vælger du jo selv fagene Hvis du så har mod på det, kan du jo fortsætte og samle sammen til en fuld HF eksamen.

HF giver adgang til rigtig mange uddannelser. Jeg synes den er bredere end en HG som ikke giver de samme muligheder.

Håber du finder en løsning. Det er ikke sjovt når man ikke ved hvad man vil og man føler at man er i vildrede!

Anmeld

24. august 2010

bette

Mary skriver:

Bette, når du har din HF, så kan du supplere med en hg på 12-18 uger  

ej okay.. hvordan det??

Anmeld

24. august 2010

mortilnoahogmelina

Jeg ville helt klart have sagt man skulle vælge en HG . 

- Men jeg må da indrømme at jeg har stået i sammen situation som dig og jeg valgte faktisk en HG , men kunne jeg væle om idag , så havde jeg klart valgt en HF , af en årsag , der er mange flere muligheder i en HF end i en HG . Og jeg var ikk stærk nok til at vælge 2 år yderligere efter min endt HG , 

Men held og lykke med at finde den rigtige udd .

Anmeld

24. august 2010

mortilnoahogmelina

Du kunne da os vælge noget social og sundheds hjælper , hvis du gerne vil have noget socialt . 

Der er jo masser af muligheder ,din uddannelses vejleder har nok os nogen forslag . 

Anmeld

24. august 2010

Maise

Shibby skriver:

Udd mæssigt,når man ikk ved hvad man vil men ved man lissom skal vælge et eller andet,-hvad vælger man så?!

pædagog, den udd. kan man bruge til mange forskellige ting.

Anmeld

24. august 2010

FrkT

Shibby skriver:

Har svaret en gang før men ok

Jeg har dansk og eng på 10ene niveau, tysk og mat på niene ^^

Nej det er ikke nok til HF. For at komme ind på HF skal du have 9. klasses eksamen på alle fag (2 er ikke nok) PLUS et ekstra skoleår som fx hele 10. klasse eller et år på gymnasiet, handelsskole eller lignende. Mener også du kan nøjes med 9. klasses eksamen (igen på alle fag) og så et års arbejde...

Anmeld

24. august 2010

Shibby

Okaay..Så er HF helt klart udelukket.. Måske jeg skulle forsøge mig som lejemorder. Der kræver nok ikk en fuld 9 eller 10ene.. Just kidding..

pædagodudd. Tror jeg skal undersøge det.. ^^

Anmeld

24. august 2010

aarhusmor

Maise skriver:

pædagog, den udd. kan man bruge til mange forskellige ting.

Hvad kan man bruge pædagog til, udover at være i vuggestue, børnehave osv.? Skal man ikke have noget diplom, for at kunne bruge den til mere? spøger, da jeg selv går med samme tanker, da jeg ikke længere kan lave det jeg plejer pga. sygdom

Anmeld

24. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Shibby skriver:

Okaay..Så er HF helt klart udelukket.. Måske jeg skulle forsøge mig som lejemorder. Der kræver nok ikk en fuld 9 eller 10ene.. Just kidding..

pædagodudd. Tror jeg skal undersøge det.. ^^

Jeg kender det alt for godt. Jeg skal starte på pæd.udd. den 1.september... og håber jeg har valgt rigtigt denne gang. Tænker at der er mange muligheder for forskellige jobs, pædagoger arbejder jo ikke kun i vuggestuer eller børnehaver.

Men hvis du er til det sociale så skal du da helt klart kigge samme vej. Ellers hvad med noget med turisme, hotel? Er det dig?

Eller DSB...har hørt de altid mangler folk...høhø

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.