Hvad vælger man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. august 2010

line melias mor

har du niende eller 10ende? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2010

Shibby

Har svaret en gang før men ok

Jeg har dansk og eng på 10ene niveau, tysk og mat på niene ^^

Anmeld

22. august 2010

Riksen

Hvad med at gå i tænkeboks? Lav en liste over interesser og job, der kunne indeholde de ting, du gerne vil have ud af livet. Prøv at skrive dine tanker om eventuelle fremtidige ønsker ned; vil du gerne være i tæt kontakt med mennesker? Vil du tage dig af mennesker med specielle behov? Hvordan har du det med skiftende arbejdstider (aften- og nattevagt)? Skal det være et fysisk/praktisk job? Er du boglig? Skal det være en længere uddannelse eller en kort? Kan du bedst lide at være kreativ? Og på hvilken måde: vil du selv udtænkte ideer, eller vil du hellere være den, der fører dem ud i livet? Vil du "bare" have et job, så du kan tjene penge, eller skal det være et job, der siger dig noget?

Prøv at tænk på disse ting og lignende - jeg tror at du ville kunne få afklaret nogle drømme og ønsker, som du måske ikke lige er klar over.

Held og lykke og god fornøjelse

Anmeld

22. august 2010

line melias mor

Shibby skriver:

Jeg har dansk og engelsk på 10 nivea,mat og tysk på 9ene. Gir det adgang til hf?

hvis du har 10 klasse på dansk og engelsk så vælg en pg uddannelse. den er på vuc og foregår sådan her. fire fag. dansk engelsk,samfundsfag og religon, altså uden matematik og fysik. jeg hader de to fag og blev overlykkelig da jeg fandt ud af man kan tage 1 et årig med de fire fag. det er 24 timer.

Anmeld

22. august 2010

SHERO

Shibby skriver:

Noget som IKKE inkl matematik,for mange timer eller for store klasser! Kan man få det via handelskolen..Ehm..Gider ikk økonomi..og dete r der vel på en h a n d e l skole?

Suk..Jeg er 24 og ved ikk hvad jeg vil..

Jeg har taget HGvoksen, og der var også erhvervsøkonomi, jeg HADER matematik, men EØ er bare helt vildt nemt, og helt vildt sjovt (for det er penge hihi) Så det er ikke det der skal afskrække dig..

Anmeld

22. august 2010

Shibby

Tak riksen ^^ Fik taget en maxidue test i 2002..he..Den gav resultatet bartender -altså noget med snakken med mennesker,socialitet. Men ja.. Jeg ved det ikke

Anmeld

22. august 2010

Shibby

Tullen85 skriver:

Jeg har taget HGvoksen, og der var også erhvervsøkonomi, jeg HADER matematik, men EØ er bare helt vildt nemt, og helt vildt sjovt (for det er penge hihi) Så det er ikke det der skal afskrække dig..

Jeg kan slet ikke overskue tal overhovedet så hg lyder til at være udelukket..Og hf vel..det minder vel om hinanden

Aghr! Skal til udd samtale onsdag og aner ikk hvad jeg skal sige!

Anmeld

22. august 2010

SHERO

Shibby skriver:

Jeg kan slet ikke overskue tal overhovedet så hg lyder til at være udelukket..Og hf vel..det minder vel om hinanden

Aghr! Skal til udd samtale onsdag og aner ikk hvad jeg skal sige!

Det virkelig begrænset hvad man har af regning, havde EØ i 6 måneder, og det var mest bare noget med at skrive tal de rigtige steder, ikke regne... HF, er matematik, fysik og alle de fag fra folkeskolen bare højere nivea...

Må altså lige sige, at hvis man vil noget inden for butik, kontor osv så er HG2 rigtig go, der er næsten ingen lektier, der er kun 1-2 eksamer efter hver halve år (man har kun fag 6 mdr i træk)

Anmeld

22. august 2010

bette

Noget som IKKE inkl matematik,for mange timer eller for store klasser! Kan man få det via handelskolen..Ehm..Gider ikk økonomi..og dete r der vel på en h a n d e l skole?

Suk..Jeg er 24 og ved ikk hvad jeg vil..

det skal du ik være ked af.... er selv 23 og aner heller ik hva jeg vil.. 

har dog taget en hf.. ligesom for at have bare et eller andet... 

Anmeld

22. august 2010

Shibby

line melias mor skriver:

hvis du har 10 klasse på dansk og engelsk så vælg en pg uddannelse. den er på vuc og foregår sådan her. fire fag. dansk engelsk,samfundsfag og religon, altså uden matematik og fysik. jeg hader de to fag og blev overlykkelig da jeg fandt ud af man kan tage 1 et årig med de fire fag. det er 24 timer.

Ingen matematik..overhovedet..??

1 år..24 timer.. Det lyder faktisk som fag jeg ville kunne tage mig sammen til..vare udd kun 1 år??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.