Mors prinsesse kan ikke skide....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2010

XXSS

Nathasja. skriver:

Hm, jeg mener at jeg kan huske noget med en vatpind og vaseline  Noget med at man skulle køre vatpinden forsigtigt rundt i "kanten" 

Det gjorde vi også her første gang (kan godt være grænseoverskridende) men idet de presser imod så hjælper det - i hvert fald her så den er god nok  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

XXSS

Hey Zette

Det er ganske almindeligt.. Vi havde samme problem med den første - og vi masserede hendes mave mod urets retning, cyklede med benene osv.

Det der hjalp hos os var:

Vi kogte noget vand, kom kamillethebrev i lod det trække og kom en lidt sukker i - gav hende det på flaske og så slappede hun helt af og skreg ikke, og det medførte at hun til sidst fik lavet prut.

Vi prøvede også med at køre en vatpind rundt ved numsen, idet de så presser imod, så kommer afføring efterfølgende og det gør ikke ondt. Et tip vi fik som jeg synes var totalt grænseoverskridende, men som da jeg fik prøvet det faktisk ikke var slemt hverken på mig eller hende.

Man vil jo gøre alt for at de ikke har ondt i maven så du må prøve dig frem -det her virkede bare hos os

Anmeld

21. august 2010

smokin

Tulle28 skriver:

Det kan det sagtens være - her går der gerne en uge imellem hver "aflevering" og så fylder den bleen og lidt til he he:-) Det er noget med at de optager mælken bedre når de bliver ældre og deres tarmsystem er modnet - så det er et godt tegn! Jeg tror jeg ville droppe den lactulose og se tiden an, så længe hun ikke er generet af det. Og til det med prutter... Her er det ikke længere hyggelige prutter med lyd - det er BRANDSKID'ER!!;-) Og helst når man sidder og ammer og ikke kan slippe væk he he:-)

Der var aktiv levering klokken 03 inat

Og igen kl.15 på torvet i Roskilde så det nærmest stod ud af bukserne Det var helt klart en prop... og hun har været meget glad idag... Nu klynker vi lidt igen og cykler med benene så tror der er mere på vej

Anmeld

21. august 2010

smokin

Tanja78 skriver:

Hey Zette

Det er ganske almindeligt.. Vi havde samme problem med den første - og vi masserede hendes mave mod urets retning, cyklede med benene osv.

Det der hjalp hos os var:

Vi kogte noget vand, kom kamillethebrev i lod det trække og kom en lidt sukker i - gav hende det på flaske og så slappede hun helt af og skreg ikke, og det medførte at hun til sidst fik lavet prut.

Vi prøvede også med at køre en vatpind rundt ved numsen, idet de så presser imod, så kommer afføring efterfølgende og det gør ikke ondt. Et tip vi fik som jeg synes var totalt grænseoverskridende, men som da jeg fik prøvet det faktisk ikke var slemt hverken på mig eller hende.

Man vil jo gøre alt for at de ikke har ondt i maven så du må prøve dig frem -det her virkede bare hos os

Jeg synes også det lyder helt forkert at putte noget op i numsen på hende - selv med termometer har jeg det rigtig skidt.... Hun kan iøvrigt ikke lide kamiliethe... hverken med eller uden sukker så den kan vi ikke bruge herhjemme...

Der har dog været levering i allerhøjeste grad i nat og i eftermiddags... så nu er vi glade igen!

Anmeld

21. august 2010

smokin

Mor til Frederic skriver:

vi kørte også med lactulose da han mindre.

Har ikke læst hele tråd, men ammer du? Så kan det være noget du har spist, som er gået videre i mælk.

Hvis du bruer mme, ville jeg nok skifte. Hvis det har stået på i længere tid.

Her var det efter han var fyldt 9 uger og været indlagt i 6 dage med medicin hver 8 time via drop i hovedet. det slog hans mave helt i stykker..

Ammer fuldtid og der har været levering i nat

Anmeld

21. august 2010

smokin

bagger26 skriver:

Jeg har altid fået af vide, at hvis man giver mme så skal de have afføring en gang dagligt helst. Og hvis man ammer kan der sagtens gå 7-10 dage imellem... det lagde min Sp altid meget vægt på, så man ikke blev urolig hvis der gik flere dage imellem..

Okay det er jeg rigtig glad for at høre, men vi har dog haft levering hver dag nogle gange flere gange om dagen og jeg ammer fuldtid... så synes det var meget mistænksomt at hun pludselig ikke kunne aflevere en lille prut til sin mor

Anmeld

21. august 2010

bagger26

Zette skriver:

Okay det er jeg rigtig glad for at høre, men vi har dog haft levering hver dag nogle gange flere gange om dagen og jeg ammer fuldtid... så synes det var meget mistænksomt at hun pludselig ikke kunne aflevere en lille prut til sin mor

Det kan vist godt ændre sig jo ældre de bliver.. Men hvis hun ikke har ondt ville jeg ikke bekymre mig så meget, og i hvert fald ikke bruge lactulose uden at have snakket med SP... Men det kan du jo bedst selv vurdere..

Anmeld

21. august 2010

Pia.

LouiseNielsen skriver:

Laktoloce gør jo ikke de bare kommer med en masse lige med det samme. Det blødgøre afføringen så de nemmere kan komme af med det når de så skal..... Og til at starte med giver det bare en masse prutter, men skulle gerne næste gang hun skal lave "bommelum" gøre det meget nemmere.....

Også gør det til en fast rutine at du massere hende på maven, rundt om navlen hver aften, fx før bad....

Kram til dig og svigerdatteren....

husk altid kun med klokken aldrig modsat...

Anmeld

21. august 2010

Pia.

Zette skriver:

VRÆÆÆÆÆÆÆÆL! Åh hvor gør det ondt langt ind i hjertet når et lille menneske kæmper SÅ MEGET for sagen uden resultat....

Har givet hen lactolouse idag for første gang og nu bliver der bare pruttet igennem... men ingen "gevinst endnu"...

Hvornår virker det mon?

Håber hun snart kan klare det selv... jeg havde problemet med min den ældste - og der gav lægen os det råd at vi skulle stimulere hans numsehul (endetarm) med en vatpind, kun lige i kanten... det hjalp altså rigtig godt... han havde virkelig problemer med det...

Knus Pia.

Anmeld

22. august 2010

slettet_7530

Min datter havde meget længe mellem sine afføringer, sundhedsplejersken sagde at det var helt normalt, det længste der gik var 22 dage, da jeg talte med vores læge sagde hun at det bestemt ikke var normalt at der skulle ligge afføring i kroppen i over 3 uger, når hun endelig fik hul på bylden stod jeg klar med 2 ekstra bleer på puslebordet alle 3 blev fyldt til bristepunktet  det viste sig at hun havede en slags hinde over hullet og da der først var gået rigtigt hul på den kom der afføring hver dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.