Hvordan mon det sker? (ekstremt følsomt - ikke for sarte)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2010

Kvindemin

- stort kram!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2010

Ann.

Loppe skriver:

Puha, det var slet ikke gået op for mig at din datter var så alvorligt syg...  Jeg sender jer al min medfølelse, og håber at i får nogle dejlige stunder med hende.

Det er i øvrigt mig der har budt jer velkommen inde på hundegalleriet. De kan være ret hårde der inde - bare lige så du er advaret...

Louise

Tak skal du have

Ja jeg fandt da ud af at de er lidt krævende derinde

Anmeld

14. august 2010

Siber

sender dig den største krammer

Jeg ved desværre intet om det. Men jeg arbejde engang på et fritidshjem for udviklingshæmmede, og der var en pige der også fik mange anfald. Hun døede mens hun sov, altså hun sov stille og roligt ind. Det er lidt hårdt at skrive, og jeg håber at I får rigtig mange gode år endnu, og jeg tror og håber på miraklernes tid!!

Mange knus Siber

Anmeld

14. august 2010

klmf

Hej

Det er jo en forfærdelig situation at stå i uanset hvordan vi end vender og drejer det Kan godt forstå, at du har nogle tanker og spørgsmål omkring det.

Nu er det ikke lige specifikt epilepsi-patienter, jeg har haft med at gøre, men jeg har ydet omsorg for utallige døende og været der i de sidste timer, minutter og sekunder. Men har man aldrig set en person dø, kan det være utrolig svært at forestille sig og det virker meget skræmmende. Altså, heldigvis vil jeg næsten sige, jeg synes ikke det burde komme naturligt at forestille sig, hvordan ens barn dør, for det er i princippet unaturligt at ens børn går væk før en selv.

Jeg tror og håber, at når den dag kommer, forhåbentlig om lang tid, så bliver det nok i forbindelse med en indlæggelse. Hvis din datters hjerne bliver tiltagende dårlig ifm anfaldene, så kan det jo komme til det punkt, hvor I ikke længere kan magte det derhjemme. Medmindre I vælger, at hun skal dø derhjemme, men det er godt nok barskt synes jeg. Jeg håber, I kommer på en afdeling, hvor de er gode til at medicinere efter hendes behov, så hun får noget afslappende og det smertestillende, hun har brug for. Jeg har oplevet mange gange, at døden er en lettelse efter lang tids svær sygdom og at døden faktisk kan være smuk. Ved godt det må lyde helt forkert i dine ører, for dig handler det jo om din lille pige, så det er ikke lige der man forbinder døden med noget smukt. Men jeg tror på, at det kan lade sig gøre, at hun går fredfyldt bort. 

Åh, mit moderhjerte bløder for jer, det må være så ufatteligt hårdt, surrealistisk og uretfærdigt. Ord er slet ikke nok.

Et råd til jer; Tag fat i sygehuset når I har brug for dem og bid bare fast i haserne på dem. Det er desværre sådan, at dem der råber højest eller er vedholdende, det er dem, der får hjælpen.

Knus og tanker fra Charlotte 

Anmeld

14. august 2010

Muffinmus

Kan på ingen måde sætte mig idn i hvordn det er at have et dødsygt barn- et barn man kan længes efter selv om man holder det i armene, netop fordi man ved det er på lånt tid.

Om det er godt eller skidt at man ikke ved hvor længe det kan være svært at afgøre. For at vide det præcist må også være opslidende psykisk og livstagende.Men at stå i de uvisse time efter time, dag efter dag må skabe et indre kaos så ekstremt det ikke kan beskrives.

Og vi er mange der gerne lægger øre til hvis i sidder og har tanker om det hele. Om man kanhjælpe eller ej er noget helt andet.

Jeg ved desværre ikke meget om det, men jeg vil formode at det faktisk foregår enten under et anfald eller under søvn. Jeg tror og håber det sker så stille og roligt som muligt. En fred der vil komme til jer på en måde man ikke kan forestille sig, men samtidig en smerte der vil være enorm opslugende.

Sender de bedste tanker til jer og jeres lille pige og håber i vil have et godt stykke tid med hende endnu.Og uanset set hvad, så er hun jeres for evigt.

Har svært ved at formulere mig på den anden måde, for har vel mest af alt lyst til st tude på jeres vegne, fordi man som mor alt for nemt kan sætte en smerte på jeres følelser.

Samtidig bliver man vel underligt klar i hovedet nogle dage...som om noget går op for en på en måde. Og i har jo gode stunder samen trods alt og trods den manglede respons i mangler fra hende det meste af tiden:-)

Håber det bedste for jer.Brug de midler i har for at nyde jeres tid med hende og give jer selv nogle gode oplevelser der sætter det andet lidt i baggrunden, om ikke andet så bare for en time af gangen:-)

Anmeld

14. august 2010

Diana...

MariaE skriver:

Kan på ingen måde sætte mig idn i hvordn det er at have et dødsygt barn- et barn man kan længes efter selv om man holder det i armene, netop fordi man ved det er på lånt tid.

Om det er godt eller skidt at man ikke ved hvor længe det kan være svært at afgøre. For at vide det præcist må også være opslidende psykisk og livstagende.Men at stå i de uvisse time efter time, dag efter dag må skabe et indre kaos så ekstremt det ikke kan beskrives.

Og vi er mange der gerne lægger øre til hvis i sidder og har tanker om det hele. Om man kanhjælpe eller ej er noget helt andet.

Jeg ved desværre ikke meget om det, men jeg vil formode at det faktisk foregår enten under et anfald eller under søvn. Jeg tror og håber det sker så stille og roligt som muligt. En fred der vil komme til jer på en måde man ikke kan forestille sig, men samtidig en smerte der vil være enorm opslugende.

Sender de bedste tanker til jer og jeres lille pige og håber i vil have et godt stykke tid med hende endnu.Og uanset set hvad, så er hun jeres for evigt.

Har svært ved at formulere mig på den anden måde, for har vel mest af alt lyst til st tude på jeres vegne, fordi man som mor alt for nemt kan sætte en smerte på jeres følelser.

Samtidig bliver man vel underligt klar i hovedet nogle dage...som om noget går op for en på en måde. Og i har jo gode stunder samen trods alt og trods den manglede respons i mangler fra hende det meste af tiden:-)

Håber det bedste for jer.Brug de midler i har for at nyde jeres tid med hende og give jer selv nogle gode oplevelser der sætter det andet lidt i baggrunden, om ikke andet så bare for en time af gangen:-)

Rigtig godt skrevet 

Anmeld

14. august 2010

Moar'en

- sikker en omgang.

- kæmpe krammer, jeg er tom for ord.

Anmeld

14. august 2010

michella88

Ej, jeg bliver helt grædefærdig af at læse dit stykke, jeg føler SÅ meget med dig-

Kender desværre ingen med den lidelse- Men hold da op- Min dybeste medfølelse herfra-

KÆMPE KRAM!

Anmeld

14. august 2010

Mira0911

Jeg kan varmt anbefale dig denne side her...

http://www.epilepsiforeningen.dk/

Synes helt klart du lige skal kigge forbi derinde og læse lidt... Evt stille spørgsmål i deres forum... :)

Anmeld

14. august 2010

otlitrom

Jeg kan ikke gå ud af denne tråd, uden at skrive et par ord...

Det gør mig frygtelig ondt for Jer, at Jeres datter er så syg, og at I nok desværre mister hende i en ung alder. Det må være en stor smerte, at se det barn man elsker ubeskriveligt højt er så sygt, at det tager kræfterne fra hende...

Jeg har desværre ingen viden, eller ord der er gode nok til at skabe en trøst. Men jeg sender Jer varme tanker, og tager hatten af for, at du er så åben omkring det og kan tale om det. For det må være det aller sværeste for en mor - at vide, at hun skal miste sit barn.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.