Jeg arbejdede på et tidspunkt i en specialbørnehave hvor vi bla havde en lille pige på 5-6 år, det er længe siden så kan ikke præcist huske det. Hun havde daglige anfald, men tålte medicin, så deri er der jo en forskel ifht Lærke. Men pigen her havde få lange anfald som varede ca 2 min, hvorefter hun så sov i et par timer bagefter, da det gjorde hende meget træt. Pigen var hjerneskadet i en sådan grad at det ikke var muligt at føre en samtale med hende og hun forstod heller ikke beskeder eller direkte spørgsmål. Dette var kommet efter de anfald epilepsi fører med sig. Pigen havde alligevel en livsgnist som viste sig ved få lejligheder, feks som når hun svømmede. I sådanne tilfælde var det muligt at få en positiv reaktion, trods hendes handicap og det var det hele værd. 
Hvorvidt det kan hjælpe ved jeg ikke, jeg ved bare at pigens forældre, dengang ikke havde nogen at snakke med om det og de fortalte at det ville være rart med nogle historier om andre, også så det hele ikke kun gik op i sygdom, men også fokuserer på at der nok er en eller anden ting i livet på enhver, som kan give en livsgnist. Pigens forældre havde fået en maximum levetid, jeg kan ikke huske hvor den lå, men ved bare at hun tog røven på alle læger for hun blev flere år ældre og sidst jeg spurgte til det levede hun stadig!
Alt mulig held og lykke til jer og mange tanker herfra!
Anmeld