Jeg er ligesom alle andre herinde rigtig ked af at I er nødt til at gennemgå det I kæmper med hver dag.
Men jeg vil prøve at svare ud fra den sparsomme viden jeg har om epilepsi. Min lillebror fik epilepsi, dog en anden form, efter han blev kørt over og fik en indre hjerneblødning, og det jeg kan huske at have læst mig til, er at anfaldene kommer, fordi der sker en kortslutning i hjernen, hans anfald var markant anderledes fordi han mistede bevistheden, dog uden at han blev væk, hvis det er forståeligt, men når en person med epilepsi kramper, så er der en betydelig risiko for at hjernen, i tilfælde af mange og længevarende kramper, ikke får nok ilt, mister hjernen nok ilt, mister personen bevidstheden (kroppen forsøger at få ro til at få ilt igen).. og kroppen kan ende med at sige fra når man først har mistet bevidstheden, hjernen kan blive så skadet af den til sidst ikke kan holde organerne i live.. men jeg syntes faktisk I skal spørge lægerne om mulige scenarier om hvordan det kan komme til at foregå, jeg forstår godt at I vil være forberedt (så meget som man nu kan være i sådan en situation), men jeg tror dog det er sandsynligt at kroppen giver op, mister bevidstheden og kort efter udånder, hvilket i sig selv ikke er dramatisk på nogen måde. Jeg håber ikke jeg har skrevet tingene for hårdt, og igen så er det kun ud fra den viden jeg har læst mig til i den tid min lillebror led af sygdommen, så lægerne kan helt sikkert forklare jer det langt bedre, og er selvfølgelig eksperter på området.
Jeg håber I får så mange gode stunder og dage med hende..
fra Jane
Anmeld