Baby økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

hm tænker at det måske er bedre når de bliver større, for har en ide om at de i starten skal skiftes ofte, og kan en billiegere ble sagtens du, vil jeg nok hellere gi den ekstra rene ble eller 2 om dagen for pengene.

hvorfor lige efter NF, er det pga risikoen de første 3 mdr ?

Jeg synes bare at libero er de eneste der sidder nogenlunde godt på de helt små.. Det er langt fra de fleste blemærker der har bleer til nyfødte..

Ja, det var min tanke.. Det var ikke ment negativt, men syntes selv dengang at det var godt at vente med at købe noget til jeg var over 12 uger henne..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

LC

thilde-tusindfryd skriver:

Ja, tak skal I ha alle sammen

Jeg må lige sætte mig og få et overblik og se på priser evt. i supermarkeder osv. og se, hvad jeg kan gøre det for.

Det med de økologisk stofbleer.....hvor køber du dem ?

Er det ikke generelt noget bøvl med stofbleer ? Hvor gør man af lorten, bogstavelig talt - ja undskyld mig min uvidenhed. Smides den bare i lokummet og så skylles bleen under hanen ? Er det ikke lidt uhygiejnisk ? Eller skyller I dem op i en spand/balje ? eller hvordan ?

Man kan få sådan noget rispapir, som er billigt, som bruges som engangs indlæg inde i stofbleerne, så papiret bare smides ud sammen med evt afføring. Så man kun skal tænke på at vaske tissebleer.

Det mærke der hedder Imse Vimse laver nogle stofbleer, det er dem jeg har set på. Kender umiddelbart ikke til andre mærker, men der er sikkert nogle.

Anmeld

5. august 2010

N&J

Super Delilah ! Tak for tippet. Det vil jeg da kigge på. Det lyder som noget af en fidus. For hvis man skal finde alting gn. DBA eller Guloggratis, så skal man ligge og ringe rundt og køre rundt for at hente tingene. Smart at ku finde det hele på et sted.

Håber så, at de har en butik i Århus ?

For ellers er der nok langt til den nærmeste.......men det må jeg lige se på.

Men ehm.....faktisk var det nu mest det daglige budget, jeg tænkte på, at jeg gerne ville ha styr på. Kan godt se, at det varierer, alt efter om man køber i fakta eller mærkevare butikker. Jeg er mest interesseret i at høre fra dem, som er i samme økonomiske situation, som jeg selv, dvs. er fattigrøve og skal gøre det så billigt som muligt

Folk på S.U. eller dagpenge osv.

Hvor billigt kan det gøres ?

Der er selvfølgelig lige den faktor, at jeg gerne vil købe miljø-neutrale produkter og svanemærkede varer i det omfang, det økonomisk kan lade sig gøre, for jeg vil gerne være fri for kemiske stoffer og skadelige tilsætningsstoffer osv. til mit barn.

Altså indtil barnet er et år så skifter de jo ofte tøj, hvis du vil have alt tøjet er miljømærket/økomærket bliver det en dyr fornøjelse, jeg tror man det første år lægger omkring 2000-3000 om mdr. til alt, alle de ting der jo skal til, bleer, nyt tøj, sko (som jo bare ikke er billige og ikke bør købes brugt, medmindre de nærmest ikke er gået i), bare sko koster jo 300-700 kr. hver 3 mdr. alt efter hvor meget deres fødder vokser, så er der en del udgifter når de starter i dp/vg da der jo skal købes regntøj, flyverdragt osv., hvis det købes brugt, så kan man nøjes med lige under 500 hvis det stadig skal være i nogenlunde kvalitet, jeg har lige købt flyverdragt til 150 (mikkline, den er som ny), en anden til 100, og nye jakker til 160 alle incl. porto.. så det kan gøres billig, men jeg ved også at der kommer en udgift på vinterstøvler på omkring 700..

Men hvis du læser og skal være på SU, og er enlig så får du et forsøgertillæg.  

Anmeld

5. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Jeg synes bare at libero er de eneste der sidder nogenlunde godt på de helt små.. Det er langt fra de fleste blemærker der har bleer til nyfødte..

Ja, det var min tanke.. Det var ikke ment negativt, men syntes selv dengang at det var godt at vente med at købe noget til jeg var over 12 uger henne..

Jeg har ikke planer om at købe bleer endnu, kigger nok lidt hvad min veninde havde, da de var rigtig gode, og var nogle af de billige, derudover har en af mine veninder termin 6 uger før mig, så allierer mig nok lidt med hende

Ang risiko, kan jeg sagtens følge dig, men nu har jeg været til 3 scanninger allerede (2 offentlige + 1 privat) og alt vokser som det skal, der er hjetelyd og sidst bevægelse, så ricikoen for at noget vil gå galt er meget meget lille nu selvom jeg ikke er ovre de 12 uger

Anmeld

5. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

Jeg har ikke planer om at købe bleer endnu, kigger nok lidt hvad min veninde havde, da de var rigtig gode, og var nogle af de billige, derudover har en af mine veninder termin 6 uger før mig, så allierer mig nok lidt med hende

Ang risiko, kan jeg sagtens følge dig, men nu har jeg været til 3 scanninger allerede (2 offentlige + 1 privat) og alt vokser som det skal, der er hjetelyd og sidst bevægelse, så ricikoen for at noget vil gå galt er meget meget lille nu selvom jeg ikke er ovre de 12 uger

Det var da dejligt..

Anmeld

5. august 2010

thilde-tusindfryd

Har været i Kiwi idag og kigget lidt på baby-ting

De har både Derma, Libero og Neutral produkter. Her er priserne på produkter fra de tre producenter i den rækkefølge:

Vådservietter 64 stk. 30,-/vaskeservietter 64stk. 34,-/63 stk. 33,-

Babybad 285 mL 30,-/baby wash 27,-/-/

Baby Shampoo 285 mL 30,-/200 mL 27,-/250 mL 27,-

Baby Olie 195 mL 30,-/ 150 mL 32,-/ 150 mL 29,-

Pudder 200 mL 33,-/ -/-/

Creme 150 mL 35/ creme til tør hud 100 mL 37,-/ -/

Zinksalve 150 mL 35,-/ 60 mL ? / 100 mL 35,-

Baby lotion (Neutral) 200 mL 36,-

Så der er ikke den store prisforskel. Neutral er lidt billigere generelt. I føtex tror jegfaktisk også, det var billigere, hvis ellers mængden var den samme - det tjekkede jeg ikke.

Bleer til nyfødte, som er svanemærkede, ku jeg til gengæld ikke finde nogen steder  Nogen der ved, hvor man evt. kan få det ?

Jeg ku heller ikke finde glas sutteflasker, hverken i Fakta, Kiwi eller Føtex. Hvor får man dem ? Skal man i specielle børnebutikker ?

Anmeld

5. august 2010

thilde-tusindfryd

Glemte at sige, at alle tre produktserier var svanemærkede. Har kun kigget på svanemærkede produkter.

Anmeld

5. august 2010

Stepmom87

Har været i Kiwi idag og kigget lidt på baby-ting

De har både Derma, Libero og Neutral produkter. Her er priserne på produkter fra de tre producenter i den rækkefølge:

Vådservietter 64 stk. 30,-/vaskeservietter 64stk. 34,-/63 stk. 33,-

Babybad 285 mL 30,-/baby wash 27,-/-/

Baby Shampoo 285 mL 30,-/200 mL 27,-/250 mL 27,-

Baby Olie 195 mL 30,-/ 150 mL 32,-/ 150 mL 29,-

Pudder 200 mL 33,-/ -/-/

Creme 150 mL 35/ creme til tør hud 100 mL 37,-/ -/

Zinksalve 150 mL 35,-/ 60 mL ? / 100 mL 35,-

Baby lotion (Neutral) 200 mL 36,-

Så der er ikke den store prisforskel. Neutral er lidt billigere generelt. I føtex tror jegfaktisk også, det var billigere, hvis ellers mængden var den samme - det tjekkede jeg ikke.

Bleer til nyfødte, som er svanemærkede, ku jeg til gengæld ikke finde nogen steder  Nogen der ved, hvor man evt. kan få det ?

Jeg ku heller ikke finde glas sutteflasker, hverken i Fakta, Kiwi eller Føtex. Hvor får man dem ? Skal man i specielle børnebutikker ?

Vådservietter kan du få i føtex til 10.50 for 80 styk, og de er både svanemærket og astma-allergimærket..

Faktas bleer er svanemærket og det mener jeg også at liberos er..

Men husk på en ting, svanemærket og astma og allergimærke gælder jo kun indholdet IKKE EMBALLAGEN..

Anmeld

5. august 2010

Stepmom87

Stepmom87 skriver:

Vådservietter kan du få i føtex til 10.50 for 80 styk, og de er både svanemærket og astma-allergimærket..

Men husk på en ting, svanemærket og astma og allergimærke gælder jo kun indholdet IKKE EMBALLAGEN..

Glas sutteflasker kan du få i ønskebørn og vidst nok også babysam, og dem der er kåret til de bedste, altså dem med MINDST skadelige stoffer i er, BABY-NOVA flaskerne, men silikone-sutterne dertil skal specielbestilles i babysam. De koster ca. 55kr pr flaske..

Anmeld

5. august 2010

Laulund87

Stepmom87 skriver:

til det med vådservietterne.

De er også godkendt som de dyre mærker, bare meget billigere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.