Baby økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.293 visninger
50 svar
0 synes godt om
2. august 2010

thilde-tusindfryd

Er der nogle af jer erfarne mødre, der kan hjælpe mig med en oversigt over, hvad man får brug for, når der kommer en lille for første gang ?

Dels er der selvfølgelig engangskøb, såsom barnevogne, vugge osv.

Dels er der de daglige ting, såsom bleer og babymad.

Jeg vil gerne ha lavet en liste, så jeg kan lave et budget og få overblik over min nye økonomi, når den lille er der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2010

frk Jensen

thilde-tusindfryd skriver:

Er der nogle af jer erfarne mødre, der kan hjælpe mig med en oversigt over, hvad man får brug for, når der kommer en lille for første gang ?

Dels er der selvfølgelig engangskøb, såsom barnevogne, vugge osv.

Dels er der de daglige ting, såsom bleer og babymad.

Jeg vil gerne ha lavet en liste, så jeg kan lave et budget og få overblik over min nye økonomi, når den lille er der

Det kommer meget an på om du køber alt fra nyt og i baby sam... Eller om du kan kigge lidt på dba, gulgratis osv efter lidt ting til baby.

Jeg har købt meget på nettet.. eks en rigtig flot og velholdt tremmeseng til 200 kr.

Købte endvidere også et super flot puslebord af min fætter til 200 kr..

Så ja... er du til genbrug eller alt fra nyt?

Anmeld

3. august 2010

thilde-tusindfryd

Jeg er absolut til brugt og genbrug, for jeg har ikke så mange penge at gøre med. Og jeg vil bestemt ikke købe mærkevarer og ting, som jeg ikke med sikkerhed får brug for.

Det vigtigste at have styr på, synes jeg, er det daglige/månedlige budget.

Hvor meget sætter I af til baby alene på månedsbudgettet ?

Anmeld

3. august 2010

GUSO

Hej... Det syntes jeg er svært at svare på kommer jo også an på så meget, men omkring 3000-3500 vil jeg tro.. Med bleer pasning tøj og mad... Ja det render hurtigt.. Hilsen Camilla

Anmeld

3. august 2010

Stepmom87

Vi sætter faktisk kun penge af til vuggestuen som vi giver 2400 for i måneden. (Det er kun en 7 timers plads)

Ellers går bleer og min datters mad over kostbudgettet. Hun er 9 måneder og spiser almindelig mad nu, så derfor koster det ikke ekstra i mad at have hende, men bleer køber vi MAX 3 nærmere de 2 pakker i måneden og det er 55kr pr pakke (Fakta-bleer).

Lige inden hun gik over til almindelig mad fik hun flaske og der brugte vi mellem 750 og 1100kr i måneden på mad til hende og så kom der bleer oveni..

Anmeld

3. august 2010

Delilah

Jeg har kun virkelig gode ting at sige om mødrehjælpens genbrugsbutikker. Du kan finde billige tremmesenge, madrasser, tøj, legetøj.. Ja sådan set alting, til meget billige penge. Jeg var derinde igår og fandt nogle størrelse 56 bodystockings til 5 kr. Per styk og de fleste af dem kan man slet ikke se er brugt (Man kan jo vælge de slidte fra).

En af mine veninder gik derind og fik alt hvad hun skulle bruge til barnet kom (Barneseng, barnevogn, tøj, pudslebord osv) til 1800 kr. 

Smider lige et link. Tryk på kortet hvor du bor https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=199&id=498

Anmeld

3. august 2010

thilde-tusindfryd

Delilah skriver:

Jeg har kun virkelig gode ting at sige om mødrehjælpens genbrugsbutikker. Du kan finde billige tremmesenge, madrasser, tøj, legetøj.. Ja sådan set alting, til meget billige penge. Jeg var derinde igår og fandt nogle størrelse 56 bodystockings til 5 kr. Per styk og de fleste af dem kan man slet ikke se er brugt (Man kan jo vælge de slidte fra).

En af mine veninder gik derind og fik alt hvad hun skulle bruge til barnet kom (Barneseng, barnevogn, tøj, pudslebord osv) til 1800 kr. 

Smider lige et link. Tryk på kortet hvor du bor https://www.moedrehjaelpen.dk/default.aspx?func=article.view&menuAction=selectClose&menuID=199&id=498

Super Delilah ! Tak for tippet. Det vil jeg da kigge på. Det lyder som noget af en fidus. For hvis man skal finde alting gn. DBA eller Guloggratis, så skal man ligge og ringe rundt og køre rundt for at hente tingene. Smart at ku finde det hele på et sted.

Håber så, at de har en butik i Århus ?

For ellers er der nok langt til den nærmeste.......men det må jeg lige se på.

Men ehm.....faktisk var det nu mest det daglige budget, jeg tænkte på, at jeg gerne ville ha styr på. Kan godt se, at det varierer, alt efter om man køber i fakta eller mærkevare butikker. Jeg er mest interesseret i at høre fra dem, som er i samme økonomiske situation, som jeg selv, dvs. er fattigrøve og skal gøre det så billigt som muligt

Folk på S.U. eller dagpenge osv.

Hvor billigt kan det gøres ?

Der er selvfølgelig lige den faktor, at jeg gerne vil købe miljø-neutrale produkter og svanemærkede varer i det omfang, det økonomisk kan lade sig gøre, for jeg vil gerne være fri for kemiske stoffer og skadelige tilsætningsstoffer osv. til mit barn.

Anmeld

3. august 2010

Amelia<3

Vil svare dig da vi sad i den samme situation som dig, vi brugte omkring 700 kr til mme og de billige bleer fra Aldi som er super go. Der brugte vi omkring 200 kr. Så alt i alt brugte vi 900 kr om måneden på vores datter. Det kan lad sig gøre at løbe billigt.

Anmeld

3. august 2010

LC

Jeg er på Su, og baby budgettet er ikke så højt hos os.

Vi har fået en masse brugt, det er gratis, men når det er vasket så er det jo lige så fint.

Vores datter får det samme mad som os om aftenen og ellers laver vi selv grød til hende istedet for at købe færdig blandinger, det er ihvertfald billigere, men giver også lidt arbejde, men når man gør det hver dag, så tænker man ikke over det, synes det er meget nemt.

og ellers har vi brugt meget tid på ikke at købe ting i Babysam og andre dyre babybutikker. Hvis man køber på nettet kan det gøres billigere. Kan blandt andet anbefale siderne www.kidsroom.de og www.morogbaby.com

den ene er en tysk side, men til autostole, højstole, seng osv, større ting kan det betale sig og der er mange penge at sparre.

Anmeld

3. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Vi sætter faktisk kun penge af til vuggestuen som vi giver 2400 for i måneden. (Det er kun en 7 timers plads)

Ellers går bleer og min datters mad over kostbudgettet. Hun er 9 måneder og spiser almindelig mad nu, så derfor koster det ikke ekstra i mad at have hende, men bleer køber vi MAX 3 nærmere de 2 pakker i måneden og det er 55kr pr pakke (Fakta-bleer).

Lige inden hun gik over til almindelig mad fik hun flaske og der brugte vi mellem 750 og 1100kr i måneden på mad til hende og så kom der bleer oveni..

Er det rigtigt forstået at i kun bruger 2-3 pakker bleer i måneden ???? Hvor mange bleer er der ca i hvr pakker (bare for at danne et indtryk af hvor mange bleer de små ca bruger )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.