Det ku vist nemt blive en lang diskussion
men så kommer tråden her vist på afveje...
Det er jo op til folk/mødre selv, hvad de vil og ikke vil byde sit barn og tror på. At bruge sine forældre som for-billede, tror jeg dog, man skal passe på med. Dels levede de i en anden tid, man kan derfor ikke helt sammenligne, fx produkter og helbredssituation. Dels vidste man jo ikke dengang alle de ting, man ved idag via forskning. Om man så har taget skade eller ej, ja det kan jo være svært at vide. Selvom man ikke har nogle synlige tegn på skabe på helbredet, kan der jo være skjulte skader, såsom nedsat intelligens (skader på nervesystem og hjerne), vægtproblemer og andre helbredsmæssige svagheder, som måske først viser sig sent i ens liv. Desuden er der forskel på medfødt helbredsmæssig styrke, så at bruge sig selv som standard dur ikke. Det kan være, du er heldig, at du har haft et godt helbred. Jeg er fx selv født med allergier og eksem-problemer - muligvis pga af alt det min egen mor har fyldt sig med under graviditeten, som man ikke vidste var skadeligt dengang.
Jeg har den holdning, at når man nu ved, at det ER skadeligt - fordi forskningen viser det - så vil jeg ikke være så uansvarlig ikke at tage dette i mente og tilpasse mit livsstil efter det. For jeg vil ikke tage chancer med mit barns helbred.
Anmeld