Tror vi bruge omkring 270kr på bleer om måneden, det passer med omkring 3 pakker. Køber dem fra Aldi, de er billige og har vundet en som bedst i flere test. Men er ikke alle børn der er ens, så de fungere for nogle og nogle babyer går det bedre at bruge et andet mærke.
Har også overvejet at gå over til økologiske stofbleer, har fået nogle udregninger på at man kan sparre i omegnen af 11.000kr i løbet af de 3 år dit barn går med ble, og så synes jeg de er vildt smarte, er dem fra Imsevimse jeg har set på...
Nu spiser hun grød og MME, tror vi har et budget på under 100kr om mådenden til grød. man kan købe pakker med rismel for 5kr, og majsmel for 20kr til at starte med. Vi er lige gået over til byg og spelt grød som der er lidt grovere, der har jeg givet 40kr per. pakke.
Til aften får hun kartoffel/grønsager blendet - og ellers lidt af det samme som vi spiser, så det er ikke noget vi giver ekstra for.
MME tror jeg vi bruger 2-3 pakker med pulver om måneden - og giver ca 68kr per pakke.
Og en del ting kan man få på tilbud - Barneguiden.dk - har en ugentlig nyhedsbrev hvor de samler tilbud på bleer og babymad, kunne være en ide.
Sutter og flasker komme meget an på hvor mange du vil have, nogle har 10 så de ikke skal vaske dem så ofte, vi har kun 3. Da vi udelukkende gav vores datter MME(har desværre aldrig rigtig kunne amme) brugte hun 6 flasker om dagen, så der skulle de vaskes ofte, nu får hun 3 flasker og 3 gange grød om dagen.
Vi har givet 80kr ca per flaske, fordi de skulle være i glas, da det er sundest for børnene, men tror man kan købe en plastisk flaske for 20kr.
Sutter kan du få 3 for 20kr... gå efter dem hvor der er ring i og skjoldet går ud af, så din baby ikke har den til at sidde for tæt på huden og får røde mærker.vi køber en ny pakke sutter om måneden.
Vi køber Skumvaske klude tror de koster under 10kr for en pakke, og der er 50 eller 100 i, tror vi bruger 3 pakker om måneden, og efter hun har spist grød bruger vi rigtige vaskeklude, så er det nemmere at få grøden af. har købt 12 for 100kr på www.morogbaby.com så det er egentelig bare en engangs udgift.
Vi har fået en masse babytøj gratis, så det er ikke så meget inden i vores budget. tror jeg i gennemsnit har brugt under 100kr om måneden til tøj. Men skal så siges at hun har fået rigtig meget...
Håber det gav dig lidt en ide om hvad du skal bruge i dit budget.