Baby økonomi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

tænk, synes ik det lyder af meget, troede da de brugte meget mere, det er jo alligevel i gennemsnit kun 3½ ble om dagen , men det er jo kun godt når det er den vej man tager fejl

Nu går hun jo også i vuggestue og der betaler de bleer til børnene..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Nu går hun jo også i vuggestue og der betaler de bleer til børnene..

aaaahhhh ja okay, ja så kan man nok ikke helt regne med det alligevel

Anmeld

4. august 2010

mor_sabina

Jamen altså hvis man går udfra at du ammer er det jo ihvertfald gratis, så er der bleer (dem køber vi i aldi til 80 kroner pakken og bruger mellem to-tre pakker om måneden) 240 kroner, skumvaskeklude (du kan spare og bruge alm. det gjorde mine forældre i sin tid, ellers er det 15 kroner oakken, for de bløde er altså bedst. Man kan købe nogle der er halverde og i starten synes jeg det var fint og dele dem i kvarte) 60 kroner, så er der sæbe til vandet når de bliver lidt større 30 kroner, mad (hvis du laver selv er der rigtig mange penge at spare, og du kan jo lave mad til dig selv efter babysmenu) så det er måske 200 oveni dit budget max, og der tænker jeg yil rismel og mme som du ikke spiser. Og sidst er der pladsen i inst. Vi giver 2300 for en dp plads, men der er jo også penge at spare på en privatdp, så er det omkring 1500.

Men hvis man regner med de dyre beløb vil jeg sige omkring 2830 kroner. Der er jo friplads at søge osv. og så er det jo et lang lavere beløb.
Men synes ikke du skal være nervøs for økonomien, det er det mindste problem.

Anmeld

4. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

aaaahhhh ja okay, ja så kan man nok ikke helt regne med det alligevel

Nej, ikke helt.. Men brugte max. 4 pakker bleer før hun begyndte i vuggestue, og der var 55 i til 55kr..

Anmeld

4. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Nej, ikke helt.. Men brugte max. 4 pakker bleer før hun begyndte i vuggestue, og der var 55 i til 55kr..

kan du anbefale fakta bleerne? Har hørt aldi, lidl og remas bleer har været gode i test, men kender ikke faktas

Anmeld

4. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

kan du anbefale fakta bleerne? Har hørt aldi, lidl og remas bleer har været gode i test, men kender ikke faktas

Både mig og min veninde sværger til faktableerne.. Begge vores døtre tisser igennem alt andet end faktas.. De minder en del om liberos, samme "hårdhed" og tykkelse..

Jeg bryder mig slet ikke om aldis, da de slet ikke suger godt nok, og min datter skider ud af siderne på dem, dog kender jeg nogen der nægter at bruge andet.. Det er så forskelligt fra barn til barn..

Jeg synes bare at man skal prøve sig frem, start med de billigste og virker de, så er det jo bare perfekt..

Anmeld

4. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Både mig og min veninde sværger til faktableerne.. Begge vores døtre tisser igennem alt andet end faktas.. De minder en del om liberos, samme "hårdhed" og tykkelse..

Jeg bryder mig slet ikke om aldis, da de slet ikke suger godt nok, og min datter skider ud af siderne på dem, dog kender jeg nogen der nægter at bruge andet.. Det er så forskelligt fra barn til barn..

Jeg synes bare at man skal prøve sig frem, start med de billigste og virker de, så er det jo bare perfekt..

tak, ja det må jeg prøve til den tid, er jo lige ca 7 mdr endnu, så har da god tid til at overveje

Anmeld

4. august 2010

Stepmom87

Maja84 skriver:

tak, ja det må jeg prøve til den tid, er jo lige ca 7 mdr endnu, så har da god tid til at overveje

Ja, det er jo det.. Men til nyfødte vil jeg anbefale libero, og det kan godt betale sig at begynde at købe dem på tilbud når du har været til NF scanning.. I føtex har de tit tilbud på dem, 2 pakker for 60kr mener jeg det er, og normalt koster de ca. 43 pr pakke..

Anmeld

4. august 2010

Delilah

thilde-tusindfryd skriver:

Super Delilah ! Tak for tippet. Det vil jeg da kigge på. Det lyder som noget af en fidus. For hvis man skal finde alting gn. DBA eller Guloggratis, så skal man ligge og ringe rundt og køre rundt for at hente tingene. Smart at ku finde det hele på et sted.

Håber så, at de har en butik i Århus ?

For ellers er der nok langt til den nærmeste.......men det må jeg lige se på.

Men ehm.....faktisk var det nu mest det daglige budget, jeg tænkte på, at jeg gerne ville ha styr på. Kan godt se, at det varierer, alt efter om man køber i fakta eller mærkevare butikker. Jeg er mest interesseret i at høre fra dem, som er i samme økonomiske situation, som jeg selv, dvs. er fattigrøve og skal gøre det så billigt som muligt

Folk på S.U. eller dagpenge osv.

Hvor billigt kan det gøres ?

Der er selvfølgelig lige den faktor, at jeg gerne vil købe miljø-neutrale produkter og svanemærkede varer i det omfang, det økonomisk kan lade sig gøre, for jeg vil gerne være fri for kemiske stoffer og skadelige tilsætningsstoffer osv. til mit barn.

Det havde jeg faktisk lidt på fornemmelsen du mente. Men jeg følte mig sådan nødsaget til at komme med et par ord om tingene man køber før fødslen da andre havde gjort det. Ellers ville jeg slet ikke have noget at sige Jeg sidder nemlig selv og er gravid med min første, så har ingen erfaring med det.

Anmeld

4. august 2010

Kløver

Stepmom87 skriver:

Ja, det er jo det.. Men til nyfødte vil jeg anbefale libero, og det kan godt betale sig at begynde at købe dem på tilbud når du har været til NF scanning.. I føtex har de tit tilbud på dem, 2 pakker for 60kr mener jeg det er, og normalt koster de ca. 43 pr pakke..

hm tænker at det måske er bedre når de bliver større, for har en ide om at de i starten skal skiftes ofte, og kan en billiegere ble sagtens du, vil jeg nok hellere gi den ekstra rene ble eller 2 om dagen for pengene.

hvorfor lige efter NF, er det pga risikoen de første 3 mdr ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.