billigt eller dyrt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2010

sarahb

Vi køber lige det vi kan lidt og det er oftes mærketøj.
Jeg vil ikke selv gå i tøj alle har og er selv meget modebevidst og arbejder i branchen så jeg går meget op i tøj.
Jeg køber oftest mærketøj til min søn, men det er simpelthen fordi jeg synes føtex ikke har en dyt jeg kan lide. Synes egentligt der er meget fint til piger men ikke til drenge og det ligger ikk til mig at gå og kigge efter tøj i føtex. Ved ikk hvorfor sådan er det bare.
Jeg har fx lige været i usa og der har jeg shoppet mærketøj i bunkevis men det var såååå billigt derover at det er hm´s priser så lillemanden har vel fået 30 t shirts, poloer og skjorter fra tommy hilfiger, ralph lauren, small paul, levis osv. Og det er allerede vasket mange gange om man ser det ikk, så det vil jeg foretrække.
Jeg har da købt hætte trøjer osv til 650 kr til ham fra burberry men det synes jeg er super fedt og så lever detvidere til de næste børn, og hvis man har overskud til det økonomisk ser jeg ikk noget forkert i det. Jeg prioriterer helt sikkert kvalitet og det er noget vi er vilde med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2010

Valle81

moniquesmor skriver:

hmm jeg har tænket og tænket..

har en veninde der heller ind gerne køber alle de der mærkevare ting til hendes barn og hende selv. selv om de sidst på mdr må leve småt med mad og div. andre ting.

jeg snakker ikke rigtigt med hende mere da jeg føler mig set ned på for jeg og min datter godt kan gå i føtex og hm tøj

men mit spørgsmål er mere eller mindre.. ville du helst købe det dyre til dit barn selv om du kan få lige så gode ting til en pris alle kan være med på..

og hvorfor vælger du som du gør

ville lige sige jeg ikke kigger ned på jer der køber dyre ting.. synes det er fint nok.. men kan bare ikke have de person der kigger ned på os der køber tøj et sted hvor de kan få mad hele mdr

Hejsa:0)

Jeg ville aldrig købe mærketøj hvis det var på bekostning af mad - vil meget hellere spise godt hver dag end have mærketøj:0)

nu skal det siges at jeg ikke selv ejer et stykke mærketøj  - er sku for tyk til at skrue mig ned i det - og så er jo også alt for nærrig. Hellere ti sjove bluser fra Hogm vila osv en en an ikek tør gå i fordi den har kostet flere tusinde:0)

Mine børn går yderst sjældent i mærketøj - det eneste min datter faktisk har ejet er en Ticket vinterjakke der var sat ned til halv pris 499:0)

Anton har en lille smule - men det hele er købt brugt og har maks kostet 20 kroner pr del:0)

Jeg går slet ikke op i det - det er faktisk ganske lidt af mærketøjet til børn jeg synes er pænt - og jeg synes bare alle unger efterhånden ligner hinanden i katvig eller småfolk sengetøj og så er de iklaædt molo og Idat tøj. Nej det er bare ikke mig.

Men vi er forrskellige og jeg ser ikke ned på dem der køber mærketøj til børnene - ønsker bare ikke selv at gøre det:0)

Anmeld

20. juli 2010

Bare mig..

Jeg køber lige det jeg har lyst til, dog vil jeg sige at jeg ALDRIG kunne finde på at købe noget tøj til hende der koster mere end max 200 pr styk, da hun jo ikke kan passe det så lang tid.. Det er simpelthen for tosset i mine øjne..

Jeg køber det meste i hogm, da jeg synes det er enormt sødt, og så skid hul i om der er 40 andre børn der har det samme. Det må vel tyde på, at det er sødt det jeg har købt

Bilka bruger jeg også til mig selv, men da jeg ikke synes udvalget til helt små er særlig stort har jeg kun købt bodyer derinde, da de kun kostede 10 kr og sådan nogen tilbud elsker jeg! Så vil jeg langt hellere købe 20 bodyer for 200 frem for 1 for 200..

Men jo, man kan sgu sagtens mærke en forskel på om det er det dyrer eller det billigere tøj, det må jeg da indrømme Men det er også begrænset hvor meget en baby på 9 uger ødelægger sit tøj osv Måske jeg bliver klogere når hun begynder at bevæge sig rundt, det gør jeg sikkert

Anmeld

20. juli 2010

Bare mig..

-tilføjer lige, at jeg ALDRIG ville købe tøj frem for mad!!!!! Tøj er når der er råd. Det er der såmænd tit, men altid mad frem for tøj. Og jeg vil ikke gå og tælle hver enkelte mønt for at få mad til de sidste dage bare fordi jeg var tøjtrængende.

Anmeld

20. juli 2010

Sommerfuglelarven

Herhjemme er det en blandet landhandel - men jeg må nok indrømme at hun har mest "mærketøj", dog ikke mærker som Burberry, Gucci osv., det er f.eks. Noa Noa, Aya Naya, Katvig, lidt Molo, Småfolk, Danefæ, Pomp de Lux.

Vi køber det som vi kan lide, og alt tøjet må bruges til hvad som helst - vi har endnu ikke oplevet pletter som ikke kan fjernes med opvaskemiddel, og kan pletterne ikke fjernes, så græder vi ikke snot over det

Min smertegrænse er 300 kr for en bluse, 400 kr for et par bukser, 1200 kr for flyverdragt, 700 kr for en jakke og ingen grænse for fodtøj. Men f.eks. overtøj og fodtøj, der har jeg foretrukne mærker, hendes fodtøj skal helst være Bisgaard da hun har meget smalle fødder, og flyverdragt skal helst være Ticket to heaven, Småfolk, Danefæ eller Reima - det er dem jeg har bedst erfaring med, og bedst kan lide designet på!

Vi kan dog også sagtens købe tøj i H&M, Føtex og Bilka, men jeg synes bare ikke at det holder lige så godt, og tit er det for "pussenusset" til os. Men basisbluser kan sagtens være derfra, og det er skiftetøjet til børnehaven også.

Jeg vil dog ikke foretrække dyrt/dyrere tøj fremfor overlevelse

Anmeld

20. juli 2010

SpunkenJo

Jeg køber lige det jeg har lyst til, dog vil jeg sige at jeg ALDRIG kunne finde på at købe noget tøj til hende der koster mere end max 200 pr styk, da hun jo ikke kan passe det så lang tid.. Det er simpelthen for tosset i mine øjne..

Jeg køber det meste i hogm, da jeg synes det er enormt sødt, og så skid hul i om der er 40 andre børn der har det samme. Det må vel tyde på, at det er sødt det jeg har købt

Bilka bruger jeg også til mig selv, men da jeg ikke synes udvalget til helt små er særlig stort har jeg kun købt bodyer derinde, da de kun kostede 10 kr og sådan nogen tilbud elsker jeg! Så vil jeg langt hellere købe 20 bodyer for 200 frem for 1 for 200..

Men jo, man kan sgu sagtens mærke en forskel på om det er det dyrer eller det billigere tøj, det må jeg da indrømme Men det er også begrænset hvor meget en baby på 9 uger ødelægger sit tøj osv Måske jeg bliver klogere når hun begynder at bevæge sig rundt, det gør jeg sikkert

Du bliver helt sikekrt "klogere"  når hun blir mere mobil. Deres tøj blir så slidt på numsen og på kn æene. Det kan betale sig, at invistere i gode bukser.....

- her har han cowboydere, og de ser jo bare smarte ud med slid.

HM har fede/søde ting til tøser, men ikke meget til drengene... Har een fed body, og nogle seje lange/korte -ærmede t-shirts fra HM.

TILBUD er sagen.

Bilka-Føtex og andres tøj kan lugte ret så syntetisk, så det køber jeg som regel ikke, for jeg aner ikke hvad de har behandlet stoffet eller trykket med...
- Jeg lugter altid til tøjet, og lugter det af kemikalier får han det sgu ikke!

Knus Jo 

Anmeld

20. juli 2010

Bare mig..

SpunkenJo skriver:

Du bliver helt sikekrt "klogere"  når hun blir mere mobil. Deres tøj blir så slidt på numsen og på kn æene. Det kan betale sig, at invistere i gode bukser.....

- her har han cowboydere, og de ser jo bare smarte ud med slid.

HM har fede/søde ting til tøser, men ikke meget til drengene... Har een fed body, og nogle seje lange/korte -ærmede t-shirts fra HM.

TILBUD er sagen.

Bilka-Føtex og andres tøj kan lugte ret så syntetisk, så det køber jeg som regel ikke, for jeg aner ikke hvad de har behandlet stoffet eller trykket med...
- Jeg lugter altid til tøjet, og lugter det af kemikalier får han det sgu ikke!

Knus Jo 

Det var det jeg tænkte.. hihi... Men indtil det, så gider jeg ikke bruge en masse penge på det, for det er jeg altså for nærig til. Igår skiftede jeg alt hendes tøj ud fra 56 til 62, og nøjh hvor var der meget hun aldrig har haft på af 56. Så hvis jeg havde brugt en masse penge på dyrt tøj, havde jeg følt mig en smule dum...

Ja, og så er der jo lige det med, at der ikke skal være brugt en masse skadelige ting i, hvilket jeg også tænker meget over.. Lugter til tøjet gør jeg dog ikke..

Anmeld

20. juli 2010

Fiona78

Jeg har en veninde der godt kan lide mærkevaretøj til hendes børn men hun køber det aldrig fra nyt men ofte på Trend Sales da hun ikke vil give så mange penge for det helt nye som de måske ikke kan bruge ret længe og som hun siger det hun køber på TS har som regel kun været brugt ganske få gange og ser ud som nyt

Jeg personligt går ikke op i mærkevaretøj og er ligeglad med om det kommer fra Føtex eller HM, hvis jeg synes det er fedt og kvaliteten i orden jamen så ville jeg da købe det

Jeg synes det er forkert at se ned på folk der handler babytøj dsse steder da alle jo ikke har råd til det dyre tøj men synes samtidig at det er i orden at man køber det dyre hvis man har råd til det, har bare ikke så meget forståelse for det hvis det går ud over vigtigere ting feks mad osv men alt i alt er det folks eget valg

Anmeld

20. juli 2010

Fam. Madsen

min søn kan desværre ikke passe bukser fra h&m da de er for store i livet min søn er meget smal i livet men jeg køber det tøj kan kan lide og det der passer ham, men tænker meget på prisen så jeg køber gerne tøj på tilbud....

gidder ikke og skal vende hver en øre sidst på mdr. fordi min søn skal have dyret tøj

Anmeld

20. juli 2010

Silvermist1

En fornuftig økonomi, mad og diverse andre vigtige ting fremover dyrt tøj, hvis budgettet er stramt. Jeg synes at det er en dum idé at bruge penge på dyrt tøj til de små (og resten af familien), hvis man ikke har råd til det.

Og især imens de små stadig er så små, hvad gavner det så?!

At være leve nærmest af ingenting resten af måneden pga. af trang til at shoppe dyrt tøj, det gavner hverken de små el. forældrene. Det må jo være stressende at have så lidt penge at gøre med, især med så meget de små har behov for af mad, bleer og diverse andre ting i løbet af hele måneden + alt det andet man som familie har brug for.

Man er nødt til at shoppe tøj i den prisklasse som budgettet kan holde til. Selv shopper jeg meget blandede mærker, og elsker at mixe dyrt med billigt. Men mad og diverse andre vigtige ting fremover dyrt tøj, uden tvivl... når måneden er stram.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.