Stamtræ, hvad er jeres baggrund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er i 3 retninger ene avl af hore-unger i flere generationer. Så jeg aner faktisk ikke hvor jeg stammer fra

Jeg kan føre min farmors slægt en smule. Men der er ikke noget særlig spændende, eller noget i den retning. En masse indremissionske nordjyder, hvor af en gren udvandrede til USA for omkring 100 år siden.

Men alt andet i min familie ender blindt nærmest med det samme...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg er 1/4 polak på min fars side og stammer desuden fra en jødisk familie. Som der desværre ikke er så mange tilbage af og vi har mistet kontakten til.

På min mors side kan familien spores 300 år tilbage i Danmark...så det er vel det man kan kalde pæredansk.

Anmeld

8. juli 2010

ekzunz

Jeg er fra Ama'r

Anmeld

8. juli 2010

vingummibamse

skal jeg være helt Ærlig aner jeg det ikke...

ved at mine oldeforældre på min mors side var danske..

men ved ikke rigtig noget om min fars familie.. da jeg ikke har snakket med min far siden jeg var 15 år.. og min farmor og farfar var døde længe inden jeg blev født...

Anmeld

8. juli 2010

betski

Min bedstemor var ½ tysker (hun bandede og talte altid på tysk - ikke at jeg selv kan huske det, men har fået det fortalt) Min mors familie stammer langt tilbage fra Sverige. Så også lidt blanding her....

Anmeld

8. juli 2010

Sommerfuglelarven

Efter sigende skulle min fars familie stamme fra Spanien, og dernede skulle nogle af mine forfædre være kendte/semikendte tegneserie tegnere - min biologiske far er tatovør, og hele familien har altid været gode til at tegne, så det skal nok passe. Min farmor og farfar flyttede til Danmark, hvor de fik min far og faster, og så tog min farmor et dansk navn for lettere at kunne få arbejde - og hun startede et familieefternavn, som jeg dog ikke.

Min mormor stammer fra Sverige, men flyttede med hendes forældre og søskende til Danmark, og her fandt min mormor min morfar, som stammer fra Amager (jeg ved intet om hans familie). De bosatte sig i Hvorup i Nørresundby, og der er jeg også opvokset. Min mormor og morfar blev dog skilt, og min mormor havde haft nogle mænd siden hen og fået i alt 6 børn med 4 forskellige mænd, dem kender jeg dog ikke. Min morfar var sømand og har været vidt omkring, og ifølge hans egne udtalelser, så har han også nogle børn rundt omkring i verden - vi kender dog kun til én som vist nok bor i Afrika, vi har dog aldrig mødt hende, men jeg ville rigtig gerne.

Jeg vil gerne gøre mere i slægtsforskning, men jeg tror at det bliver svært eftersom ingen kan komme med noget præcist.

Anmeld

8. juli 2010

Dot D

Jeg har noget godt fortyndet blåt blod i årerne. Min tip, med ni tipper, oldefar er Christian den 4. Min farmors familie er udfalget af Christian "Firtal" og én af hans mange elskerinders små møder. Det sjove er, når man ser billeder af Chr.d.4. og min far, er der en vis lighed, de har den samme skæve næse....

Anmeld

8. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

lene skriver:

hvis du vil søge vidre er det en god ide at kigge i de danske kirkebøger, men drt kræver vist lidt at læse dem, samt viden om fødselssted osv eller nogle af de lokale arkiver

knus Lene

Tja så kan jeg sk'utte søge længer tilbage end jeg aér kommet desværre.... kunne bare godt tænke mig at vide noget mere.. Hmmmmm er der ikke nogle der hjælper med at kunne opsporer den slags????????

Anmeld

8. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Znuzke skriver:

Jeg er fra Ama'r

hehe og jeg er fra Ran'ers

Anmeld

8. juli 2010

charlottekri

på min fars side er der vist både tysk, østrigsk og italiensk... på min mors side er jeg ikke sikker.. noget med sønderjylland, men ikke så mange generationer tilbage

min mands bedstemor er fra tyskland

og lige en sidebemærkning: der er usikkerhed om hvorvidt mine bedsteforældre på min fars side er kusine og fætter.. dengang var det normalt at når konen døde, ægtede man husholdersken... min oldefar havde nogle børn med sin første kone, der var blevet voksne før han giftede sig med den unge husholderske, men hun tilbragte meget tid med en af de voksne sønner, så de ved ikke om min bedstefar er søn af sin far eller bror... (lidt indviklet, I know)  en lidt spøjs ting at vide.. min far mener at det kan have noget at gøre med de mange livsstilssygdomme hos min fars søskende såsom forhøjet kolesteroltal og noget som barnløshed...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.