Stamtræ, hvad er jeres baggrund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Bondepigen

Alexis skriver:

Mine rødder stammer oprindeligt fra Transylvanien! Synes selv det er lidt sejt.

Kunne være sjovt at høre hvor i andre har jeres oprindelse?

Transsylvanien...hihi. Der er mange der har sagt jeg ligner en rumæner og så er jeg virkelig lys i huden...nærmest hvid.... Måske jeg osse stammer derfra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

bondepigen skriver:

Transsylvanien...hihi. Der er mange der har sagt jeg ligner en rumæner og så er jeg virkelig lys i huden...nærmest hvid.... Måske jeg osse stammer derfra....

Ja, kan da sagtens være nogle aner derfra

Anmeld

8. juli 2010

Annesofie.

absolut 99% dansker, så langt ude vi kan finde ud af noget mht. til familie er alle født i danmark - bortset fra min tip tip tip tip tip x jeg ved ikke hvor mange gange oldefars bror er født i sverige, så engtlig er jeg utrolig dansk af aner og jeg ligner som også en meget al skandinavisk pige med lyst hår og hud og blå øjne

Anmeld

8. juli 2010

Jibbe

Jeg er halv grønlandsk og halv dansk. Langt tilbage så udvandrede noget min morfars familie fra bornholm til grønland. Så jeg er vel mest dansk;-)

Anmeld

8. juli 2010

1977

Profilbillede for 1977

Jeg er nok mest dansk, men min oldeforældre på fars side kom fra Færørerne

Anmeld

8. juli 2010

millesofie

sjov tråd

på min fars side kan vi spores helt tilbage til vikingerne så der må man sige at vi er danske

på min mors side er det halvt dansk og halvt sigøjner nede fra ungarn, (min morfar var hittebarn og barn af en luder som fik barn med en sigøjner) 

Anmeld

8. juli 2010

TbCp

Min svigermor gør lidt i slægtsforskning og har forsøgt sig lidt med min familie.
På min mors side mener hun at have fundet nogle i Sverige...

Vi tror faktisk at vi muligvis kommer fra nogle sigøjnere.....

Jeg vil gerne rode endnu længere tilbage men det kræver tid og at jeg ved hvordan jeg gør, da ikke alt ligger på internettet.

Min ene oldefar var forøvrigt Klovn i et cirkus (det er ham til højre)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. juli 2010

Mette Nexø

Har stammer min mormor fra Tyskland, og på min morfars side er alle vist danske. Men idag er Andersen Nexø slægten godt spredt i verden

Anmeld

8. juli 2010

Plysbjørnen

Jeg er dansk helt ned i mine grundvolde... Ind til videre er jeg i min slægtsforskning kommet til bage til mine 3*tip oldeforældre og de er Nordjydere hele bundet...

Anmeld

8. juli 2010

wamse

Jeg er så ærke vestjysk, at slog man op i en ordbog under vestjylland, ville der komme et billede af mig

På min mors side har de lavet en stambog og jeg kunne følge mine aner tilbage til 1440´erne. Synes det er vildt sjovt og spændende at kunne sidde og læse om de forskellige generationer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.