Stamtræ, hvad er jeres baggrund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg er en vaske ægte færing.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Halbschön

Dansk og atter dansk ;-) Min mor boede sammen med min stedfar fra jeg var 4år.. I hans familie havde ført slægtsbog.. Og de var rigtig langt tilbage.. Ja helt tilbage til Harald Blåtand.. Det er sq sygt!!

Tror da lige jeg vil kigge i den fra min fars side, den skulle være tilgængelig på nettet.. Kunne da være sjovt at se hvad der stod i den

Anmeld

8. juli 2010

Halbschön

Renée88 skriver:

Dansk og atter dansk ;-) Min mor boede sammen med min stedfar fra jeg var 4år.. I hans familie havde ført slægtsbog.. Og de var rigtig langt tilbage.. Ja helt tilbage til Harald Blåtand.. Det er sq sygt!!

Tror da lige jeg vil kigge i den fra min fars side, den skulle være tilgængelig på nettet.. Kunne da være sjovt at se hvad der stod i den

Fik lige læst min slægt igennem..

På min farmors side kan der findes tilbage til 1500 tallet.. Ikke ret langt ude er der islændinge.. Og lidt længere ude tyskere.. Så jeg er ikke helt så dansk som jeg troede ;-)

På min bedstefars side kan der findes tilbage til 1600 tallet.. Er bla. i familie med ham der stjal guldhornene.. Hehe...

Der er der kun danskere ;-)

Anmeld

8. juli 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Renée88 skriver:

Fik lige læst min slægt igennem..

På min farmors side kan der findes tilbage til 1500 tallet.. Ikke ret langt ude er der islændinge.. Og lidt længere ude tyskere.. Så jeg er ikke helt så dansk som jeg troede ;-)

På min bedstefars side kan der findes tilbage til 1600 tallet.. Er bla. i familie med ham der stjal guldhornene.. Hehe...

Der er der kun danskere ;-)

Hvor er det bare spændende at læse om

Anmeld

8. juli 2010

Hvor er det vildt så mange som har skrevet i tråden allerede. Det er jo en sand fornøjelse, at læse hvor folk stammer fra, og de mange historier der følger med.

Tusind tak fordi i vil dele det med os allesammen.

Anmeld

8. juli 2010

Dot D skriver:

Jeg har noget godt fortyndet blåt blod i årerne. Min tip, med ni tipper, oldefar er Christian den 4. Min farmors familie er udfalget af Christian "Firtal" og én af hans mange elskerinders små møder. Det sjove er, når man ser billeder af Chr.d.4. og min far, er der en vis lighed, de har den samme skæve næse....

Hvor er det bare fedt at høre om, og hvor er det sjovt at man kan se ligheder. SEJT!

Anmeld

8. juli 2010

Moar'en

Min mor er fra samsø og min far er bornholmer, hihi så på det punkt er jeg dansk. Men fik engang afvide at min fars familie nedstammer fra Italienske landevejs røvere der blev sat på bornholm for at bebo den. Så ingen "vidunder" historie herfra,

Anmeld

8. juli 2010

Moar'en skriver:

Min mor er fra samsø og min far er bornholmer, hihi så på det punkt er jeg dansk. Men fik engang afvide at min fars familie nedstammer fra Italienske landevejs røvere der blev sat på bornholm for at bebo den. Så ingen "vidunder" historie herfra,

Hehehe, det er da lidt sjovt

Anmeld

8. juli 2010

Moar'en

Alexis skriver:

Hehehe, det er da lidt sjovt

Ja og det er altid sjovt at fortælle når folk fortæller om alle de fantastisk mennesker de evt er i familie med. For de ved slet ikke hvad de skal svare til det.

Anmeld

8. juli 2010

LinLin

98 % dansk - der er lidt svensk laaangt ude, men det er faktisk der mit efternavn, Sparre, stammer fra  - er i familie med Sixten Sparre, som slog sig selv og sin elskerinde Elvira Madigan ihjel på Tåsinge i 1889 (eller noget i den stil )

http://da.wikipedia.org/wiki/Sixten_Sparre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.