Stamtræ, hvad er jeres baggrund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2010

NoName

Alexis skriver:

Mine rødder stammer oprindeligt fra Transylvanien! Synes selv det er lidt sejt.

Kunne være sjovt at høre hvor i andre har jeres oprindelse?

Sej tråd søde....

Jeg aner ikke hvor mine rødder er plantet, da begge mine forældre er blevet adopteret, så jeg kan ikke komme ret langt tilbage...

Men har altid syntes at slægtsforskning er vildt spændende, glæder mig til at se hvor alle jeres rødder stammer fra...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2010

Maria.

Spændende tråd..

Min far er englænder, men i min farfars familie er der også spanske rødder.. Min mor er dansker, men i min morfars famillie er der både tyske, svenske og norske rødder..

Så jeg er vel... Et gadekryds!!?

Men betegner nu bare mig selv som ½ englænder - ½ dansker..

Anmeld

8. juli 2010

MIWULA

Mor er helt Dansker og far født i Canada og flyttede til Danmark som 5 årig.

Anmeld

8. juli 2010

klmf

Vores slægtshistorie på min fars sied går på, at to skotske brødre flyttede til DK efter at have arvet deres far. Den ene spillede alle pengene op og den anden endte med at eje en propreritær (staves)- gård. Så diskussionen går altid på, hvem vi er her efter

Anmeld

8. juli 2010

SiLiMiMa

Min fafar og hans familie var tysk, min farmor havde rødder i Tønder, min far gik på dansk skole i flensborg som barn og blev dansk statsborger som 18-årig efter at have arbejdet i danmark siden han var 14-15 år. han aftjente også sin værnepligt i Danmark. Hans 3 søstre blev i tyskland. Min far er ved at skrive en lille selvbiografi - den glæder jeg mig til at læse.

min mor og hendes familie har altid været danske - vi har en slægtsbog som går helt tilbage til 1300-tallet - lidt vildt....

heise

Anmeld

8. juli 2010

NinaNymannMadsen

ved ikk hvor min familie stammer fra. har aldrig rigtig undersøgt det. kan man gøre det inde på nettet eller sådan noget?

Anmeld

8. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

nogle der ved hvordan man kan søge laaaangt tilbage jeg kan kun søge tilbage til min tip da jeg har spurgt min farmor om hendes farmor og farfar og mormor og morfar... Og der er vi pærer danske.. men kunne være så fedt at grave dybere..

Jeg har søgt meget længe men kan nada finde.. tror bare det er mig der ikke kan hitte u a det her..

Anmeld

8. juli 2010

oo

min mor har altid sagt der var "noget tyrkisk" laaaaaangt tilbage på min fars side, men udover det er jeg vist as danish as they come

og Søren ligeså

Anmeld

8. juli 2010

lene

uha det er vist lidt en blanede landhandel min mormors familie stammer fra tyskland, min morfars vist nok fra sverige, min  farfars er der vist lidt egytisk inde over, er ikke helt klar over hvordan, ikke udover at de hedder Nasser til efternavn, hvilket der ikke er mange dansker der hedder

Knus Lene

Anmeld

8. juli 2010

lene

KatjaRenee skriver:

nogle der ved hvordan man kan søge laaaangt tilbage jeg kan kun søge tilbage til min tip da jeg har spurgt min farmor om hendes farmor og farfar og mormor og morfar... Og der er vi pærer danske.. men kunne være så fedt at grave dybere..

Jeg har søgt meget længe men kan nada finde.. tror bare det er mig der ikke kan hitte u a det her..

hvis du vil søge vidre er det en god ide at kigge i de danske kirkebøger, men drt kræver vist lidt at læse dem, samt viden om fødselssted osv eller nogle af de lokale arkiver

knus Lene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.