Barnevogn. Betal selv VS forældre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2010

FruPudderkvast

mor6473 skriver:

Hej piger..

Jeg er nysgerrig..

Da i ventede jeres barn fik i så barnevognen af jeres forældre, eller var i selv ude og invistere?

Jeg selv har købt alt til min knægt inden han kom til verden, og gør det endnu.. Syns det virker lidt for forkælet at få den..

Kram Betina

Vi fik barnevogn + tilbehør af min mor, klapvogn af min kærestes far og seng + tilbehør af min kærestes mor!

Jeg ser absolut ikke mig selv som værende forkælet fordi vi har haft nogle bedsteforældre som gerne ville give vores søn (og os) en stor fødselsgave!

Så bare stolte og gavmilde bedsteforældre - intet "forkælelse"..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2010

CarinaSB

mor6473 skriver:

nemli.. men syns du der virker for forkælet at få barnevogn osv smidt i nakken af forældrene?

Eller er det bare noget nogen gør..

Neeeeej det syntes jeg ikk .. Det er jo rart at de vil hjælpe en .. 

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

DKA skriver:

Vi fik vores, det er jeg utroligt glad for for ellers havde vi aldrigt haft råd til den barnevogn vi har. Sys i øvrigt ikke det er "forkælet" men super super dejligt at mine forældre vil give os den..

men, føler du ikke lidt at det er dit ansvar at kunne købe ting osv til dit eget barn?

Det er da kun fedt at i kunne få drømme vognen, men havde du så ikke haft en barnevogn hvis ikke din mor havde givet dig en?

Anmeld

1. juli 2010

Jibbe

Vi har fået nogle penge til et tilskud til barnevognen af min kærestes forældre... Det er ikke fordi vi ikke selv havde råd til at købe den men fordi de gerne ville være en del af det og jeg havde på ingen måde lyst til at sige at de ikke måtte give lidt.

Men jeg forventer da intet af mine forældre da de slet ikke har råd til sådanne gaver - og vores barn er deres 8. barnebarn mens det for svigerforældrene er første gang...

Som i alle andre situationer så kommer det an på hvad modtageren forventer og hvordan de reagerer. Jeg synes det er forkælet hvis det er noget man bare regner med at man skal have.

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

13~12~09 skriver:

Vi fik barnevogn + tilbehør af min mor, klapvogn af min kærestes far og seng + tilbehør af min kærestes mor!

Jeg ser absolut ikke mig selv som værende forkælet fordi vi har haft nogle bedsteforældre som gerne ville give vores søn (og os) en stor fødselsgave!

Så bare stolte og gavmilde bedsteforældre - intet "forkælelse"..

havde dine forædlre ikke været mindst lige så stolte af dit barn uden at give jer de ting?

Anmeld

1. juli 2010

frk Jensen

Stumpen skriver:

Barnevogne har vi selv købt til begge børn.. Den trille vi købte til mathilde kunne ikke holde til et barn mere.. Vil mene at vi mere eller mindre har købt alt, men ungerne får da legetøj eller tøj af specielt min mor i ny og næ...

Anmeld

1. juli 2010

klmf

Årh, ved nu ikke om jeg synes det er forkælet....

Vi fik også vores af Olivers mormor og morfar og det er vist mest for bare at glæde os og det er da en sød tanke. Vi ville selv have haft råd til den, men de er vilde med at hjælpe os, de siger selv at det er en gave at kunne hjælpe børn og børnebørn, specielt fordi vi sad rigtig hårdt i det, da jeg var barn.

Så alle er glade her

Anmeld

1. juli 2010

FruPudderkvast

mor6473 skriver:

havde dine forædlre ikke været mindst lige så stolte af dit barn uden at give jer de ting?

Haha.. Jo, det havde de.. Men de ville gerne give os en gave - og det skulle de da have lov til..

Kan slet slet ikke se hvorfor du får det til at lyde som om at man skal føle skyld over at modtage en (stor) gave?

Gør det dig til en bedre mor at du har købt alt selv til dit barn end mig som har modtaget gaver fra "bedsterne"?

Anmeld

1. juli 2010

DK

Vi købte selv vores barnevogn dengang.

Tilgengæld fik vi vist en ny madras til arve-vuggen og en lækker ny babydyne dertil også af mine forældre. Så syede min mor en masse fint sengetøj og sengerande der matchede. Jeg følte mig ikke forkælet, men bare rigtig glad over at min mor ville give os denne gave, og at hun selv gad bruge tid på at sy det hele så det var super fint og personligt!

Hvis jeg fik noget til den baby jeg venter nu, vil jeg heller ikke synes det er forkælet, men tilgengæld føle mig super glad for at mine forældre har lyst til at være involveret og lyst til at give en gave til babyen.

For mig er forkælet kun hvis man FORVENTER eller FORLANGER at få.

Anmeld

1. juli 2010

XXSS

mor6473 skriver:

Hej piger..

Jeg er nysgerrig..

Da i ventede jeres barn fik i så barnevognen af jeres forældre, eller var i selv ude og invistere?

Jeg selv har købt alt til min knægt inden han kom til verden, og gør det endnu.. Syns det virker lidt for forkælet at få den..

Kram Betina

Mine forældre bor i Århus, vi i kbh så de ville bare rigtig gerne give os en for at være en del af det hele.. mandens forældre er skilt så de ville også hver især give os noget.. Og vi takkede ja, det var da fint nok for os - nu når vi lige havde købt hus m.m - men bestemt ikke noget vi havde plederet for.

Så hvorfor ikke - ser det nu ikke som værende forkælet! Hvis de ikke havde tilbudt det - havde vi jo selv været ude og invistere, men i stedet kunne vi bruge pengene på andre ting til hende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.