Hvem er tæt på termin eller gået over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Anne85

mayapigen skriver:

Kun 5% - det lydder godt! Men min mor blev sat igang 14 dage over med både min bror og jeg Så jeg går og bilder mig ind, at det er arveligt

Jeg er glad for du tror jeg har født inden ugen er omme, det ville være så rart, hvis man ikke skulle igennem en igangsættelse. Min jordmoder sagde nemlig at det ofte gjorde mere ondt, og der kunne ske flere komplikationer under fødslen..

Ja tror også det giver en noget længere og hårdere fødsel fordi veerne er kunstige.

Men ja - man kan nok godt sammenligne fødselstidspunkt og fødsel med hvordan ens mor fødte. Åh gisp... min mor fødte mig en uge før termin (meeen det var kejsersnit), min søster 6 dage over termin og min bror 9 dage over... gisp.. så der er heller intet håb at hente mht til at føde lidt før termin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Liljesilas

Anne85 skriver:

Ja tror også det giver en noget længere og hårdere fødsel fordi veerne er kunstige.

Men ja - man kan nok godt sammenligne fødselstidspunkt og fødsel med hvordan ens mor fødte. Åh gisp... min mor fødte mig en uge før termin (meeen det var kejsersnit), min søster 6 dage over termin og min bror 9 dage over... gisp.. så der er heller intet håb at hente mht til at føde lidt før termin

Puha så må vi håbe, at vi bryder arven, for jeg ønsker absolut ikke at føde på den måde.

Men der er flere her inde som har født helt "modst" af deres mødre. Så der er stadig håb!

Anmeld

22. juni 2010

Risen

Anne85 skriver:

Hihi, kan ikke lade vær at trække lidt på smilebåndet over dine indlæg søde .. Kan huske at du var den som var så forbandet tålmodig og grinte lidt af os andre når vi brokkede os og nu vupti så er Anne blevet helt omvendt og håber på at føde snart hehe 

Anmeld

22. juni 2010

Anne85

Risen skriver:

Hihi, kan ikke lade vær at trække lidt på smilebåndet over dine indlæg søde .. Kan huske at du var den som var så forbandet tålmodig og grinte lidt af os andre når vi brokkede os og nu vupti så er Anne blevet helt omvendt og håber på at føde snart hehe 

Hi hi... ja...  men skrev også dengang at et par uger mere så var jeg nok mindst lige så utålmodig Tror også det var nemmere hvis jeg ikke havde så forpulede mange tegn og ikke følte mig så meget ved siden af mig selv... for føler egentlig ikke jeg har travlt med at det bare skal være nu... men så alligevel... for jeg synes det er både fysisk men dælme også mentalt hårdt at man flere gange hver eneste dag tænker "mon det er nu?". Igår lå jeg fx vågen fra 23 til 02 med voldsomme plukveer som jeg ikke helt kunne finde ud af om var ved at udvikle sig til mere... så ligegr man og prøver at forberede sig på at måske det er nu... og nej, så sker der ik noget. ARGH!!

Anmeld

22. juni 2010

piadas

Der er mange af jer, der skriver om, hvornår man mon bliver sat i gang. Da jeg fødte første gang for 9 år siden, blev jeg sat i gang 17 dage over tid - det er ikke for at tage modet fra jeg, for det kan jo have ændret sig.  Sidste gang fødte jeg 15 dage over tid, og det var meningen, at jeg skulle have været sat i gang 16 dage over tid, hvis ikke der var sket noget inden - det gjorde der jo så heldigvis!

Første gang endte det i kejsersnit, og anden gang fødte jeg naturligt. Jeg har en ide, om at det var fordi min krop simpelthen ikke var klar til at føde endnu, at det endte i kejsersnit, da jeg blev sat i gang, hvorimod det gik fint anden gang - bortset fra at det tog lang tid, men det er der jo ikke noget at gøre noget ved!

Jeg vil til hver en tid vælge at vente på selv at få veer, selv om det kræver en masse tålmodighed, for min erfaringer siger mig i hvert fald, at det giver den bedste fødselsoplevelse.

Ps.: Jeg sender lige en masse vestøv til jer!

Knus Pia 8+2

Anmeld

22. juni 2010

XXSS

piadas skriver:

Der er mange af jer, der skriver om, hvornår man mon bliver sat i gang. Da jeg fødte første gang for 9 år siden, blev jeg sat i gang 17 dage over tid - det er ikke for at tage modet fra jeg, for det kan jo have ændret sig.  Sidste gang fødte jeg 15 dage over tid, og det var meningen, at jeg skulle have været sat i gang 16 dage over tid, hvis ikke der var sket noget inden - det gjorde der jo så heldigvis!

Første gang endte det i kejsersnit, og anden gang fødte jeg naturligt. Jeg har en ide, om at det var fordi min krop simpelthen ikke var klar til at føde endnu, at det endte i kejsersnit, da jeg blev sat i gang, hvorimod det gik fint anden gang - bortset fra at det tog lang tid, men det er der jo ikke noget at gøre noget ved!

Jeg vil til hver en tid vælge at vente på selv at få veer, selv om det kræver en masse tålmodighed, for min erfaringer siger mig i hvert fald, at det giver den bedste fødselsoplevelse.

Ps.: Jeg sender lige en masse vestøv til jer!

Knus Pia 8+2

De siger maks. 14 dage i dag.

Anmeld

22. juni 2010

AnnePedersen

jeg er idag i uge 39+2 så jeg venter også bare spændt lige nu... håber virkelig min lille pige kommer før tid..... jeg har det sådant at jeg ikke lige vokser men det gør hun. Jeg har taget 7 kg på og min lille/store pige er ved at nærme sig de 4 kg så pladsen er der bare ikke..... så kom gerne uddddd....... jeg ved ikke med jer, men jeg har de dage hvor jeg bare græder fordi det bare er så hårdt med at have ondt i ryg, lænd og hofter, og at man ikke kan finde sig til rette nogen som helst steder. idag er en god dag men i morgen ku sagtens være en træls dag, har i det sådant???

ang igangsættelse så er det hvis forskelligt fra amt/sygehus til amt/sygehus. I nordjyllandsamt hvor jeg bor eller rettere religion nordjylland så får man en tid i uge 41 til at blive sat igang i uge 42....... det synes jeg er en god ide for så ved man lidt mere præcis, for jeg ville ikke ku holde til at gå 14 dage over tid og ikke vide hvornår det ville ske.

men jeg håber vi alle snart føder....... nu vil jeg ind under 2. kvatal og se den tråd for den har jeg heller ikke set

Anmeld

22. juni 2010

kettner

Heej tøser.

Jeg er 'glad' for a høre a jeg ikk er den eneste der har det forfærdeligt med den vente tid og tanken om a skulle gå over tid.

Har termin om 3 dage, (på Fredag)

Og jeg har også utrolige mange mens agtige smerte om aften, og er sikker på a nu er det nu, men alligevel sker der ikk noget helst.

Jeg er bare utrolige træt a og være gravid, kan hverken gå stå ligge ell sidde, ell sove for den sags skyld.

Jeg vil bare super gerne ha min lille dreng ud nu ..

Håber snart der sker noget for os alle sammen

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

AnnePedersen skriver:

jeg er idag i uge 39+2 så jeg venter også bare spændt lige nu... håber virkelig min lille pige kommer før tid..... jeg har det sådant at jeg ikke lige vokser men det gør hun. Jeg har taget 7 kg på og min lille/store pige er ved at nærme sig de 4 kg så pladsen er der bare ikke..... så kom gerne uddddd....... jeg ved ikke med jer, men jeg har de dage hvor jeg bare græder fordi det bare er så hårdt med at have ondt i ryg, lænd og hofter, og at man ikke kan finde sig til rette nogen som helst steder. idag er en god dag men i morgen ku sagtens være en træls dag, har i det sådant???

ang igangsættelse så er det hvis forskelligt fra amt/sygehus til amt/sygehus. I nordjyllandsamt hvor jeg bor eller rettere religion nordjylland så får man en tid i uge 41 til at blive sat igang i uge 42....... det synes jeg er en god ide for så ved man lidt mere præcis, for jeg ville ikke ku holde til at gå 14 dage over tid og ikke vide hvornår det ville ske.

men jeg håber vi alle snart føder....... nu vil jeg ind under 2. kvatal og se den tråd for den har jeg heller ikke set

Hejsa

Jeg kan da virkelig god forstå du er træt af det, især med alle de laster (smerter) du har lige nu.. Jeg er nok en af de heldige, for jeg har kun smerter om aftenen, og de er ikke så slemme. Jeg får helt ondt af dig, for ved godt der er mange der lider under graviditeten...

For mit vedkommende er det utålmodigheden der er frygtelig.. Og så fordi jeg ikke gider lave så meget med den tunge krop, end at være hjemme og "vente." Jeg er normalt den type, der elsker at gøre noget ud af mig selv, men den sidste måned har jeg godt nok lignet LORT.

Jeg sender dig alt det vee støv jeg kan

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

kettner skriver:

Heej tøser.

Jeg er 'glad' for a høre a jeg ikk er den eneste der har det forfærdeligt med den vente tid og tanken om a skulle gå over tid.

Har termin om 3 dage, (på Fredag)

Og jeg har også utrolige mange mens agtige smerte om aften, og er sikker på a nu er det nu, men alligevel sker der ikk noget helst.

Jeg er bare utrolige træt a og være gravid, kan hverken gå stå ligge ell sidde, ell sove for den sags skyld.

Jeg vil bare super gerne ha min lille dreng ud nu ..

Håber snart der sker noget for os alle sammen

Sender også en masse vee støv til dig, for jeg kan da kun give dig ret i, at ventetiden er meget lang ØV ØV..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.