Hvem er tæt på termin eller gået over?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

mayapigen skriver:

Det tror jeg ikke, har ihvertfald ofte hørt om piger der er blevet sat igang en uges tid efter termin. Tror bare der ca. skal gå 14 dage.. Men det kan også være de sætter dagen 42+0..

Ja men puha 3 dage og ingen tegn

Jeg havde heller ikke tegn da jeg ventede min datter..... Vandet gik og fik veer som et lyn fra himlen lige pludselig!

Så det kan i princippet ske når som helst - og hvor som helst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2010

Risen

mayapigen skriver:

Hvordan mærkes de plukveer? Jeg har nemlig en mave så hård, at jeg ikke kan mærke om den bliver mere hård af plukveer..

Du føder altså meget snart

Ok - ja max 14 dage ikk, det håber jeg ihvertfald.

Jamen hvordan mærkes de, lidt svært at forklarer.. Men hvis du ligger ned kan du faktisk se dem når de kommer.. Din mave hæver helt op og du kan slet ikke trykke den ned.. Den er helt spændt! Så bliver man (jeg gør i hvert fald) helt forpustet fordi det tager så meget luft.. Det  gør nuller naller, men er til at holde ud .. Håber ikke det var alt for rodet.. hehe.. 

Er ret sikker på de sætter dig i gang allersenest 42+0..

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Anne85 skriver:

Bare rolig... første gang havde jeg ingen tegn... jo slimproppen gik MEN det gjorde den altså hele 3 uger før han kom til verden  Så du kan SAGTENS gå i fødsel i eftermiddag selvom du ingen tegn har her til morgen

Tør slet ikke håbe på fødslen er oppe over her... synes min krop den sidste tid har sendt mig mange tegn, men det blir ikke til en dyt alligevel. Men det ville altså ikke gøre mig noget hvis hun snart ville ud til mor og far... igår skønnede jordemoderen hende til 3600-3700 g så hun er jo helt perfekt, fix og færdig til at komme ud

Hvor er jeg glad for at høre, at der ikke nødvendigvis behøver at komme nogle tegn.. Jeg har godt nok smerter i underlivet en gang imellem (mest aften). Men det er jo ingen ting! Jeg må være tålmodig

Hold da op, ja så er det da en ordenlig bebs Men det er bare skønt, og jeg står fast i min mening - du føder inden for nogle dage..

Anmeld

22. juni 2010

Risen

Anne85 skriver:

Hi hi  Du må på ham igen idag så veerne kan komme igen

Hihi tror jeg ikke han går med til.. Og er nu heller ikke selv helt tosset med det . Så tror bare den fødsel må starte når den selv vil

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Mathildesmor skriver:

Jeg havde heller ikke tegn da jeg ventede min datter..... Vandet gik og fik veer som et lyn fra himlen lige pludselig!

Så det kan i princippet ske når som helst - og hvor som helst

Dejligt at høre, så kan jeg godt slappe af  Troede alle fik tegn inden fødslen gik igang. Men måske jeg ikke er en af dem der får tegn inden. Jeg håber også snart du er den heldige, der er heller ikke mange dage igen for dig

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Risen skriver:

Jamen hvordan mærkes de, lidt svært at forklarer.. Men hvis du ligger ned kan du faktisk se dem når de kommer.. Din mave hæver helt op og du kan slet ikke trykke den ned.. Den er helt spændt! Så bliver man (jeg gør i hvert fald) helt forpustet fordi det tager så meget luft.. Det  gør nuller naller, men er til at holde ud .. Håber ikke det var alt for rodet.. hehe.. 

Er ret sikker på de sætter dig i gang allersenest 42+0..

Har aldrig set noget til plukveer. Jeg får nogle gange smerter i underlivet (nogle gange er det hårde jag, andre gange er det bare smerter) Det er nok plukveer nogle af dem Men når maven bliver hård for neden, så mærkes det mere som om det er en bette hånd der presser op - men i virkelighedden er det måske plukveer... Hmmm jeg bliver aldrig klog på det graviditets-halløj.

Anmeld

22. juni 2010

Risen

mayapigen skriver:

Har aldrig set noget til plukveer. Jeg får nogle gange smerter i underlivet (nogle gange er det hårde jag, andre gange er det bare smerter) Det er nok plukveer nogle af dem Men når maven bliver hård for neden, så mærkes det mere som om det er en bette hånd der presser op - men i virkelighedden er det måske plukveer... Hmmm jeg bliver aldrig klog på det graviditets-halløj.

Nej min jordmoder sagde at der er nogle som slet ikke mærker dem, men at alle har dem .. Sjovt det er så forskelligt, for mine er bare så tydelige.. Men måske er det bare et godt tegn for dig, så mærker du ikke nær så meget til dine veer? .. hiih!

Anmeld

22. juni 2010

Anne85

mayapigen skriver:

Hvor er jeg glad for at høre, at der ikke nødvendigvis behøver at komme nogle tegn.. Jeg har godt nok smerter i underlivet en gang imellem (mest aften). Men det er jo ingen ting! Jeg må være tålmodig

Hold da op, ja så er det da en ordenlig bebs Men det er bare skønt, og jeg står fast i min mening - du føder inden for nogle dage..

Håber du har synske evner  Selv håber jeg at jeg føder inden fredag hvor jeg har fødselsdag  Meeen jeg tvivler...

Forresten så googlede jeg lige igangsættelse... synes der står at man skal være 42+0 før de vil sætte igang (og så kan sårn noget skdit jo tage flere dage inden fødslen rent faktisk går igang) MED MINDRE der er noget med mor eller barn. MEN bid lige mærke i at kun 5% af alle gravide når til 42+0.... og hvad er oddsene for at det lige sku være dig. Jeg tror du har født inden ugen er omme

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Risen skriver:

Nej min jordmoder sagde at der er nogle som slet ikke mærker dem, men at alle har dem .. Sjovt det er så forskelligt, for mine er bare så tydelige.. Men måske er det bare et godt tegn for dig, så mærker du ikke nær så meget til dine veer? .. hiih!

Det var en god pointe Det ville ihvertfald ikke gøre noget.

Ja det er mærkeligt.. Jeg tror faktisk også de smerter jeg får, skyldes at han bevæger sig meget om aftenen - og min mave ikke kan holde til de hårde bevægelser

Anmeld

22. juni 2010

Liljesilas

Anne85 skriver:

Håber du har synske evner  Selv håber jeg at jeg føder inden fredag hvor jeg har fødselsdag  Meeen jeg tvivler...

Forresten så googlede jeg lige igangsættelse... synes der står at man skal være 42+0 før de vil sætte igang (og så kan sårn noget skdit jo tage flere dage inden fødslen rent faktisk går igang) MED MINDRE der er noget med mor eller barn. MEN bid lige mærke i at kun 5% af alle gravide når til 42+0.... og hvad er oddsene for at det lige sku være dig. Jeg tror du har født inden ugen er omme

Kun 5% - det lydder godt! Men min mor blev sat igang 14 dage over med både min bror og jeg Så jeg går og bilder mig ind, at det er arveligt

Jeg er glad for du tror jeg har født inden ugen er omme, det ville være så rart, hvis man ikke skulle igennem en igangsættelse. Min jordmoder sagde nemlig at det ofte gjorde mere ondt, og der kunne ske flere komplikationer under fødslen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.