Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2010

JacobsMoar

Nu bliver jeg da helt nervøs..  Her står det ikke småt til, men det står bestemt heller ikke stort til..

Jeg havde da en plan om at (når lillemanden engang har fundet vej ud) og skal døbes, at vi inviterer til kaffe og kage bagefter.. Har selvfølgelig tænkt mig at skrive i invitationen at der efter kirken vi meget gerne vil se folk til kaffe og kage i "mormors fælleshus" (som er et fælleshus vi kan leje/låne, der hvor min mormor bor).. Hvis vi kun inviterer familie, bliver vi altså også ca. 70 (i tilfælde af at alle kommer, gud forbyde det)

- Er det helt forkert?

Tænker også at det jo må blive lige efter jul, hvor folk æder sig tykke og fede til alle mulige julefrokoster.. (Og der normalt er lidt tyndt på kistebunden).. Ville i synes det var okay, eller ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Bromberg skriver:

Nu bliver jeg da helt nervøs..  Her står det ikke småt til, men det står bestemt heller ikke stort til..

Jeg havde da en plan om at (når lillemanden engang har fundet vej ud) og skal døbes, at vi inviterer til kaffe og kage bagefter.. Har selvfølgelig tænkt mig at skrive i invitationen at der efter kirken vi meget gerne vil se folk til kaffe og kage i "mormors fælleshus" (som er et fælleshus vi kan leje/låne, der hvor min mormor bor).. Hvis vi kun inviterer familie, bliver vi altså også ca. 70 (i tilfælde af at alle kommer, gud forbyde det)

- Er det helt forkert?

Tænker også at det jo må blive lige efter jul, hvor folk æder sig tykke og fede til alle mulige julefrokoster.. (Og der normalt er lidt tyndt på kistebunden).. Ville i synes det var okay, eller ??

Jeg synes det er HELT OK! Og du skriver jo også, at I vil skrive det i invitationen - det synes jeg sagtens man kan

Anmeld

21. juni 2010

JacobsMoar

Mathildesmor skriver:

Jeg synes det er HELT OK! Og du skriver jo også, at I vil skrive det i invitationen - det synes jeg sagtens man kan

Puhaaa.. Blev helt nervøs.. tak

Anmeld

25. juni 2010

Kløver

MoarJ skriver:

Hvis nu det er det værtsparret har haft råd til?

Nogen blev også skuffet til vores.. Vi serverede frikadeller med kartoffelsalat, derefter småkager.. Drikkelse var sodavand, øl, kaffe og vand.. Det var hvad vi havde råd til...

Man kan ikke forvente det det dyreste og bedste mad... Man må acceptere det der kommer på bordet, hvis man ikke kan det, må man lade vær med at spise det...

ja sådan har jeg det også, det er jo dyrt, og hvis man ved man skal køre meget langt og med børn, kunne man jo i forvejen ha snakket med værtsparret, omkring mad osv, hvad muligheder der var.

Man kan jo så også sige det ikke er værtsparrets skyld at dem de inviterer bor langt væk, og at de gerne vil se gæsterne på trods af afstanden.

Anmeld

25. juni 2010

Kløver

Nadia&Daniel skriver:

Jeg ved i hvert fald at jeg vil sørger for mine gæster - især min familie som kommer helt fra Jylland til barndåb/bryllup.. Når man planlægger sådan en begivenhed, ved man at folk skal langt hjemmefra for at glæde dem som holder festen, så er det mindste da at gør gengæld, så som at sørger for mad som mætter lidt mere end boller med pålægschokolade el. ost og lagkage... Hertil serveres sodavand og kaffe... Det vil være det samme som at inviterer til frokost og serverer boller med ost og kaffe, og så kalde det frokost..

Jeg ville også heæt klart selv sørge for mere end lige boller og pålægschokolade, men tænker samtidig, at hvis de ikke har haft råd til det helt store, eller måske ikke tænkt over det. Jeg havde nok selv snakket med værtsparret inden afrejse, når det var så langt væk, så jeg vidste lidt om hvad man kom frem til, når man har børn med på sådan en lang tur

Anmeld

25. juni 2010

Kløver

Bromberg skriver:

- Er det helt forkert?

Ja jeg ville da synes det er rigtig fint, det er jo helt hvad man har råd til, og synes da det er mere vigtigt man har råd til dagen og vejen end belåne sig fordi man skal holde en fornem barnedåb, tæring efter næring, så det synes jeg da sagtens man kan, og specielt hvis man skriver det i indbydelsen

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Folk vidste f.eks godt at vores pung var lille, alligevel fik vi kommentare på, hvorfor servere i ikke vin? Det høre da til... Mmm... Det er os der servere og bestemmer...

Latterlig kommentar "hvorfor servere i ikke vin - det gør man da" - Hvem siger det?!?! Det lyder lidt lige som min svigerfamilie, som jeg har prøvet at fortælle at ikke alle fester behøver at ende i druk. At de må spise og drikke det der er basta! og der mangler normalt hellere ingen ting, men at folk lige frem forventer at det er der fordi de ikke kan styre deres lyster - så pisser det mig af !

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

KaMa skriver:

Jeg er helt enig!

Der kan dog godt gå inflation i det.

Min bror og hans kone har 3 børn. Der er mange begivenheder, der skal fejres. Helt fra børnene var små og det var småt med penge har det været sammenskudsgilde.

Må ærlig talt indrømme, at det irriterede mig lidt. Altid store ønskesedler og lister med, hvad man skulle have med. Til sidst har jeg tænkt, at så må man sgu slå nogle fødselsdage sammen - og sætte forventningerne lidt ned. Det blev godt nok dyrt for os konstant at rende hos dem.

Faktisk meldte jeg mig helt ud til sidst (også af andre grunde). I dag har de begge gode jobs. Alligevel så får man lige en liste med, hvad man skal have med. Senest holdt de brunch for en af døtrene. Der skulle man selv have drikkevarer med!! Mine forældre var da helt i tvivl om de skulle tage en eller to kander kaffe med.

Nogle gange skal man lade være at holde noget, hvis man ikke vil betale for det.

Hov, det var ikke til dig indlægget - selvom du blev citeret - kom da bare til at gå ud af en tangent.. hehe

Helt enig, det er for latterligt.  - især at de så forventer en masse til de små hmm..

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

maria87 skriver:

Jeg har en gang prøvet at blive virkelig skuffet, det var ikke en barnedåb eller noget andet, men en 20 års fødselsdag hos en gammel venide, jeg ringede og aflyste et par timer før fordi min søn var blevet rigtig syg med høj feber osv, men min ''veninde'' blev RIGTIG sur og sagde : NÅ! nu har jeg købt alt det ind og alt muligt og så kan i da ik være bekendt at aflyse, det var den 19 december, med et sygt barn med høj feber og en meget kalm kulde, på cykel var vi afsted til hendes fødselsdag, da vi kom blev der serverede 2 ÆBLESKIVER Til hver ??????!!!!!! og intet andet, pg så kunne jeg gå ud og hente et glas vand til min lille syge søn.... Hold op hvor var jeg gal.... Kan i følge mig ??

ang. barnedåb osv har jeg heller aldrig nogen forventninger må dog sige jeg håber på andet end 2 æbleskiver til hver men jeg servede selv 3 retters menu ved min søns barnedåb til 50 mennesker, og vi havde bestemt ikke råd, men en sød bankrådgiver der lånte os 30.000 kr...

Klaphat! Eneste ord jeg lige kan komme på - hun har hvis ikke selv børn eller er vant til den store middag. Mhs til lån på 30.000 så synes jeg måske at det er lige i overkanten at låne så meget til en barnedåb - det er jo som sådan ikke en kæmpe fest, barnet forstår det jo ikke endnu. Det synes jeg personligt er meget i overkanten.

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

Bromberg skriver:

- Er det helt forkert?

Nej jeg synes på ingen måde at det er forkert! og hvis du skriver det så ved folk også at de skal have spist lidt hjemmefra. Så nej - det synes jeg sagtens du kan.  barnedåb behøver ikke være en kæmpe fest, men skal være en hyggelig begivenhed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.