Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.113 visninger
55 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Anonym trådstarter

til folk der kom langvejsfra? hvis i skulle holde en barnedåb.

Sagen er den at vi har været til bare barnedåb i dag, og ja jeg må tilstå at jeg er en kende skuffet over "Maden".

Vi skulle være i kirken kl. 11. så for at nå det skulle vi kører hjemme fra kl ca 07:30 da vi har godt 250 km. at køre. (et mareridt med 2 små børn). 

Som nogen af jer nok ved tager sådan en kirkelig handling ca 1½ time, det vil sige at vi slap ud igen kl ca 12:30. og så hen hvor festen skulle holdes...

klokken ca 13 kommer maden på bordet... Tada boller (m/ pålægschokolade el. ost) og lagkage... Hertil serveres sodavand og kaffe...

Jeg må ærligt tilstå at jeg er rystet... Jeg havde nok forventet at der var et lille fint ta' selv bord m. noget pålægsanretning eller noget i den stil...

Det skal siges at der er folk der er rejst fra københavn til selv samme fest...

Er jeg forkert på den når jeg regner med/forventer lidt ordenligt mad når man beder folk kører så langt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

marhemor

Ville også være blevet skuffet.... Men det ville jeg nu også selvom det var hos naboen

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Ja, det synes jeg egentlig du er...jeg ville aldrig forvente noget, men jeg kunne sagtens have fundet på at melde fra hvis jeg skulle køre så langt med små børn...

Anmeld

20. juni 2010

Ox.

Hvad stod der i invitationen? ...

Vil sige både og, det er jo barnet man fejre, og ikke maden man kommer for, men altså .. Ja, ved ikke

Vi tog hensyn på den måde at vi valgte at hun skulle døbes en lørdag pga vi har meget familie der kommer langvejs fra, og så gav vi dem overnatnings muligheder også .. 

Anmeld

20. juni 2010

Mira0911

Hvis nu det er det værtsparret har haft råd til?

Nogen blev også skuffet til vores.. Vi serverede frikadeller med kartoffelsalat, derefter småkager.. Drikkelse var sodavand, øl, kaffe og vand.. Det var hvad vi havde råd til...

Man kan ikke forvente det det dyreste og bedste mad... Man må acceptere det der kommer på bordet, hvis man ikke kan det, må man lade vær med at spise det...

Anmeld

20. juni 2010

Laulund87

Jeg ville også være skuffet må jeg indrømme.

Var engang til en barnedåb hvor der blev serveret Knorr lasagne. Ved ikke om jeg var skuffet, men jeg synes bare det var lidt underligt.

Det er jo forskelligt hvor meget folk gør ud af det, men jeg synes nu godt det må være lidt fint. Ikke nødvendigvis dyrt, men noget man har gjort lidt ud af

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Det ville jeg ikke blive ærgelig over (ærligt: Så ville mit glade madhjerte bløde så inderligt, men ville aldrig bebrejde nogle det).

Det handler om andre ting end mad. Samvær med folk, der betyder noget for én samt en kirkelig handling og tradition. Det skal alle have lov at afholde. Selvom de ikke har råd til suppe, steg og is.

Fx. så var det da også en "sørgelig" omgang de holdt i De unge Mødre - hende med tvillingerne. Men de holdt det. Det tog en tradition til sig og prægede den med de midler de har. Så kan det ikke blive bedre.

Kunne dog ikke lade være at tænke på, at jeg en gang kørste i flere timer for at besøge en veninde, der var flyttet langt væk. Havde kæmpe forventinger til god mad, desserter osv. Jeg var ved at tude, da vi skulle have røde pølser og hotdogsbrød!! Så jov man kan da blive skuffet..hehe.. Så må man bare lave lækker mad, når man kommer hjem igen.

Anmeld

20. juni 2010

Nadia&Daniel

Jeg ved i hvert fald at jeg vil sørger for mine gæster - især min familie som kommer helt fra Jylland til barndåb/bryllup.. Når man planlægger sådan en begivenhed, ved man at folk skal langt hjemmefra for at glæde dem som holder festen, så er det mindste da at gør gengæld, så som at sørger for mad som mætter lidt mere end boller med pålægschokolade el. ost og lagkage... Hertil serveres sodavand og kaffe... Det vil være det samme som at inviterer til frokost og serverer boller med ost og kaffe, og så kalde det frokost..

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Laulund87 skriver:

Jeg ville også være skuffet må jeg indrømme.

Var engang til en barnedåb hvor der blev serveret Knorr lasagne. Ved ikke om jeg var skuffet, men jeg synes bare det var lidt underligt.

Det er jo forskelligt hvor meget folk gør ud af det, men jeg synes nu godt det må være lidt fint. Ikke nødvendigvis dyrt, men noget man har gjort lidt ud af

Haha, det minder mig om en historie.

Jeg var en gang på en ferie med en kærste. Der møder vi et par. Vi falder i god snak. Da vi kommer hjem skal vi ses. Manden er kok og havde store armbevægelser om sine egne evner. Hele vejen i bilen ud til dem talte kæresten og jeg frem og tilbage om, hvad vi mon skulle have at spise hos dem. Vi var helt oppe at køre.

Da vi kommer hjem til dem skal vi have Knorr Lasagnette! (den med de klamme frysetørrede ærter i). Han tilberedte det dog med stor stolthed med udtalelser som "Her er det vigtigt at ALT pasta bliver dækket med sovs.." Osv.

Haha, den grinede vi længe af.

Anmeld

20. juni 2010

Nadia&Daniel

KaMa skriver:

Haha, det minder mig om en historie.

Jeg var en gang på en ferie med en kærste. Der møder vi et par. Vi falder i god snak. Da vi kommer hjem skal vi ses. Manden er kok og havde store armbevægelser om sine egne evner. Hele vejen i bilen ud til dem talte kæresten og jeg frem og tilbage om, hvad vi mon skulle have at spise hos dem. Vi var helt oppe at køre.

Da vi kommer hjem til dem skal vi have Knorr Lasagnette! (den med de klamme frysetørrede ærter i). Han tilberedte det dog med stor stolthed med udtalelser som "Her er det vigtigt at ALT pasta bliver dækket med sovs.." Osv.

Haha, den grinede vi længe af.

hihi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.