Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Haha - det lyder hyggeligt

ja ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Ox.

KaMa skriver:

Jeg er helt enig!

Der kan dog godt gå inflation i det.

Min bror og hans kone har 3 børn. Der er mange begivenheder, der skal fejres. Helt fra børnene var små og det var småt med penge har det været sammenskudsgilde.

Må ærlig talt indrømme, at det irriterede mig lidt. Altid store ønskesedler og lister med, hvad man skulle have med. Til sidst har jeg tænkt, at så må man sgu slå nogle fødselsdage sammen - og sætte forventningerne lidt ned. Det blev godt nok dyrt for os konstant at rende hos dem.

Faktisk meldte jeg mig helt ud til sidst (også af andre grunde). I dag har de begge gode jobs. Alligevel så får man lige en liste med, hvad man skal have med. Senest holdt de brunch for en af døtrene. Der skulle man selv have drikkevarer med!! Mine forældre var da helt i tvivl om de skulle tage en eller to kander kaffe med.

Nogle gange skal man lade være at holde noget, hvis man ikke vil betale for det.

Hov, det var ikke til dig indlægget - selvom du blev citeret - kom da bare til at gå ud af en tangent.. hehe

Ja okay, med nogle af de eksempler du kommer med der, ville jeg nok også blive små irritabel må jeg sige

Men er det et par som nu her hvor det lyder til det er niecens første barn, så ser jeg slet ikke problemet, men jeg overpakker også generelt når det kommer til Lilje herhjemme, jeg har altid mad/drikke med til hende uanset om det er langt væk eller tæt på, sådan har jeg det bedst med at gøre det ..

Anmeld

20. juni 2010

Lou87

Uhh den er svær...

Jeg vil også som nogen andre sige man aldrig må forvente for meget inden... Fordi der er ikk noget "normalt" gilde. Der er kun det man selv sys er normalt. Og nogen de har altså bare ikk pengene til at holde det med enten tre retters eller sågar bare en billig buffet...
Men man kunne måske godt skrive i invitationen om det er til en bid mad, eller en kop kaffe og kage... så sådan nogen som jer der kommer langt vejs fra vidste hvordan i sku forholde jer med mad.

En forventning om det store gilde kan man ihvertfald ikk altid tillade sig - det er jo også barnet man kommer for og hylde

Men ja den er svær, tror da også først jeg selv ville studse lidt over det... (alt efter om det stod i inviationen eller ej)

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

okay. har lige konstateret at jeg måske skulle have læst invitationen ordentligt... der stod faktisk at det var kaffebord...

Så jeg må jo nok trække det i mig igen, eftersom brøleren var min egen...

Anmeld

21. juni 2010

maria87

Jeg har en gang prøvet at blive virkelig skuffet, det var ikke en barnedåb eller noget andet, men en 20 års fødselsdag hos en gammel venide, jeg ringede og aflyste et par timer før fordi min søn var blevet rigtig syg med høj feber osv, men min ''veninde'' blev RIGTIG sur og sagde : NÅ! nu har jeg købt alt det ind og alt muligt og så kan i da ik være bekendt at aflyse, det var den 19 december, med et sygt barn med høj feber og en meget kalm kulde, på cykel var vi afsted til hendes fødselsdag, da vi kom blev der serverede 2 ÆBLESKIVER Til hver ??????!!!!!! og intet andet, pg så kunne jeg gå ud og hente et glas vand til min lille syge søn.... Hold op hvor var jeg gal.... Kan i følge mig ??

ang. barnedåb osv har jeg heller aldrig nogen forventninger må dog sige jeg håber på andet end 2 æbleskiver til hver men jeg servede selv 3 retters menu ved min søns barnedåb til 50 mennesker, og vi havde bestemt ikke råd, men en sød bankrådgiver der lånte os 30.000 kr...

Anmeld

21. juni 2010

Valle81

Anonym skriver:

okay. har lige konstateret at jeg måske skulle have læst invitationen ordentligt... der stod faktisk at det var kaffebord...

Smiler efter at have læst tråden igennem og lige set denne:0) Det er lidt sødt:0)

Ps:0) Næste gang i skal køre langt og til gilde - ligegyldigt hvilket - så sørg for at have en god madpakke med til bettemanden:0) Vores børn er nu 6 og 4, men vi sørger altid for ligegyldigt hvad vi skal til - at fodre dem af inden vi ankommer. Så slipper vi for at skulle koncentrere os om de spiser  - kan lide maden osv - så kan de spise lade være nippe til maden osv uden vi skal bekymre os - for vi ved de er mætte:0)

Anmeld

21. juni 2010

L-Mortil3

Anonym skriver:

hehehe det kan smutte det skidt

Vores penge var enormt små til barnedåben, men da vi fik over halvdelen af familien op fra grænseland (tyskland) så hjalp mine forældre lidt og vi kunne da fremtrylle tarteletter med fyld, frækkedeller, ribensteg og medister Så lidt blev det til foruden boller og kage og is til dessert Hurra for overbærende forældre

Anmeld

21. juni 2010

Soap

Forventninger er en svær størrelse, specielt når de ikke opfyldes 

Anmeld

21. juni 2010

anna-jonas

Det er for ringe..........................at tilbyde folk en bolle med ost, og et stk. lagkage til en barnedåb. Kan godt forstå skuffelsen.....................man what can one do???

Anmeld

21. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Anna-jonas skriver:

Det er for ringe..........................at tilbyde folk en bolle med ost, og et stk. lagkage til en barnedåb. Kan godt forstå skuffelsen.....................man what can one do???

Hvorfor er det for ringe?!

Hvis nu det var DET lige netop den familie havde lyst til?

Jeg kan slet ikke forstå at man som gæst kan finde på at tænke i stil med "at det er for ringe". Det synes jeg godt nok er mangel på taknemlighed.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.