Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

Latterlig kommentar "hvorfor servere i ikke vin - det gør man da" - Hvem siger det?!?! Det lyder lidt lige som min svigerfamilie, som jeg har prøvet at fortælle at ikke alle fester behøver at ende i druk. At de må spise og drikke det der er basta! og der mangler normalt hellere ingen ting, men at folk lige frem forventer at det er der fordi de ikke kan styre deres lyster - så pisser det mig af !

Det er jo værtsparret som bestemmer mad og drikkelse... Det er dælme ikke gæsterne...

Jeg blev rigtig sur... Kan man ikke tillade sig at sige... Altså, så kunne de jo være blevet væk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2010

RumlesMor

Jeg synes det er frækt at have forventninger til andres dåb. Det er deres fest, og skal således holdes efter deres ønsker og budget.

Når du som mor tager afsted med 2 små børn, må du selv sørge for at være dækket ind. Jeg ville have smurt en madpakke, også fordi børn under den laaange kirkelige handling godt kan blive lidt urolige. Og der kan en god klap-sammen-mad ofte beskæftige dem lidt. Men mest fordi man aldrig ved hvad der sker på lange køreture. Derfor har jeg altid vand og en lille madpakke med til min datter (4 år til august).

Anmeld

25. juni 2010

slettet_7530

Anonym skriver:

til folk der kom langvejsfra? hvis i skulle holde en barnedåb.

Sagen er den at vi har været til bare barnedåb i dag, og ja jeg må tilstå at jeg er en kende skuffet over "Maden".

Vi skulle være i kirken kl. 11. så for at nå det skulle vi kører hjemme fra kl ca 07:30 da vi har godt 250 km. at køre. (et mareridt med 2 små børn). 

Som nogen af jer nok ved tager sådan en kirkelig handling ca 1½ time, det vil sige at vi slap ud igen kl ca 12:30. og så hen hvor festen skulle holdes...

klokken ca 13 kommer maden på bordet... Tada boller (m/ pålægschokolade el. ost) og lagkage... Hertil serveres sodavand og kaffe...

Jeg må ærligt tilstå at jeg er rystet... Jeg havde nok forventet at der var et lille fint ta' selv bord m. noget pålægsanretning eller noget i den stil...

Det skal siges at der er folk der er rejst fra københavn til selv samme fest...

Er jeg forkert på den når jeg regner med/forventer lidt ordenligt mad når man beder folk kører så langt...

Tidspunktet taget i betragtning ville jeg have gået 100 procent ud fra at det var til en bid brød, havde dåben fundet sted klokken sent om eftermiddagen, synes jeg godt man kan servere kaffebord, men ikke omkring frokosttid og slet ikke når man har inviteret folk der kommer så langt væk fra, rigtigt i kunne have valgt at blive hjemme men i viste dog trods alt viljen til at ville møde op, hvilket jeg tager hatten af for, var i blevet væk havde der nok været sure miner over det.

Min personlige mening er så at jeg ikke synes man skal invitere flere end man har råd til.  

Altså er jeg helt enig med dig.

Anmeld

25. juni 2010

Sees

Jeg stod alene med mit barn, det første stykke tid, og havde derfor rigtig småt med penge. Var lige flyttet og startet helt på frisk, med alle møbler osv, da mit barns far havde taget stort set alt med sig.
Nå men barnedåben blev faktisk sådan at alle gæster (mine forældre, søskende, onkel og bedsteforældre) tog en ret med hver, og så samlede vi alt maden på et stort tagselvbord - det fungerede fint, og ingen brokkede sig, overhovedet! Det var en fantastisk dag. (Jeg selv sørgede for drikkelse - Øl, vand og vin.)

Det var ikke noget jeg kunne finde på at gøre igen, da jeg nu har styr på min økonomi, og jeg har fået en dejlig mand.
Men dengang var det den eneste løsning - Ellers var det nok også blevet krydderboller og pulverkaffe

Inden jeg sendte indbydelserne ud, spurgte jeg de forskellige folk om dette kunne hænge sammen for dem, og det kunne det sagtens. Så da jeg så sendte indbydelserne ud, skrev jeg at jeg ikke forventede nogle gaver til mit barn, da festen og maden var en gave nok i sig selv - Mit barn fik dog gaver fra alle parter alligevel!

Anmeld

25. juni 2010

slettet_7530

Jeg stod alene med mit barn, det første stykke tid, og havde derfor rigtig småt med penge. Var lige flyttet og startet helt på frisk, med alle møbler osv, da mit barns far havde taget stort set alt med sig.
Nå men barnedåben blev faktisk sådan at alle gæster (mine forældre, søskende, onkel og bedsteforældre) tog en ret med hver, og så samlede vi alt maden på et stort tagselvbord - det fungerede fint, og ingen brokkede sig, overhovedet! Det var en fantastisk dag. (Jeg selv sørgede for drikkelse - Øl, vand og vin.)

Det var ikke noget jeg kunne finde på at gøre igen, da jeg nu har styr på min økonomi, og jeg har fået en dejlig mand.
Men dengang var det den eneste løsning - Ellers var det nok også blevet krydderboller og pulverkaffe

Inden jeg sendte indbydelserne ud, spurgte jeg de forskellige folk om dette kunne hænge sammen for dem, og det kunne det sagtens. Så da jeg så sendte indbydelserne ud, skrev jeg at jeg ikke forventede nogle gaver til mit barn, da festen og maden var en gave nok i sig selv - Mit barn fik dog gaver fra alle parter alligevel!

Jeg synes også der er rigtig stor forskel på hvor man er i sit liv, men nogle virker til at der skal inviteres så mange så muligt, for så får de også mange gaver

Det er da en rigtig fin løsning i fandt der.

Nu skriver trådstarter så også inde midt i indlægget at hun nu har fundet invitationen frem og konstateret at der rent faktisk stod til efterfølgende kaffebord, så værtsparret har gjort opmærksom på at det var til kaffe.

Min egen lille historie er at vi engang blev inviteret til voksenfødselsdag i en eller anden skov, hvor vi skulle samle ting til juedekorationer, så skulle vi sammen med en masse andre ind i et eller andet naturvejleders hus og have varm gløgg og æbleskiver, efter at have trasket skoven tynd og fået frost i både tæer og fingre og med et barn der var fuldstændigt forfrossent kom vi til den omtalte hytte, vi så aldrig skyggen af æbleskiverne eller gløggen, men blev præsenteres for en paptallerken af karen wolfs de bedste brunkager

Behøver jeg fortælle at vi blev en smule irriteret alle os der var der som gæster, havde sgu mest af alt lyst til at tage min gave igen og skride.

Anmeld

25. juni 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Det er jo værtsparret som bestemmer mad og drikkelse... Det er dælme ikke gæsterne...

Jeg blev rigtig sur... Kan man ikke tillade sig at sige... Altså, så kunne de jo være blevet væk...

Nej lige præcis. Jeg ville godt nok også være blevet rigtig gal og havde nok også bare nævnt at de jo blot havde fået en invitation, hvis ikke de var tilfredse kunne de jo blive væk. Jeg har det bare sådan efterhånden at jeg gider ikke engang diskutere med dem, hvordan og hvorledes, for de må være tilfredse med det de får ellers må de hellere end gerne blive væk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.