Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

ekzunz

Jeg kan sagtens følge dig. Når man ved at der er nogle der kommer så langt fra, så kan man ihvertfald informere omkring menuen/arrangementet, så man kan træffe en beslutning om det er noget man vil. Selvfølgelig handler det om barnet og ikke om maden, men det er mange penge og en lang køretur, så tingene skal også hænge sammen.

Vi var selv til barnedåb på Fyn sidste år. Vi meldte ud at vi ikke kunne nå at komme til kirken, men det gjorde ikke noget - bare vi sørgede for at komme til festen......

Vi fik pølsebord....dvs. rugbrød med spegepølse, rullepølse, kødpølse osv. Det har jeg godt nok aldrig fået før, og jeg var egentligt temmelig utilfreds med at vi havde kørt 450 km ialt og brugt ca. 1.000 kr. i bro/diesel mv. + gave for en "fest" som varede 2 timer fra start til slut.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Laulund87

KaMa skriver:

Haha, det minder mig om en historie.

Jeg var en gang på en ferie med en kærste. Der møder vi et par. Vi falder i god snak. Da vi kommer hjem skal vi ses. Manden er kok og havde store armbevægelser om sine egne evner. Hele vejen i bilen ud til dem talte kæresten og jeg frem og tilbage om, hvad vi mon skulle have at spise hos dem. Vi var helt oppe at køre.

Da vi kommer hjem til dem skal vi have Knorr Lasagnette! (den med de klamme frysetørrede ærter i). Han tilberedte det dog med stor stolthed med udtalelser som "Her er det vigtigt at ALT pasta bliver dækket med sovs.." Osv.

Haha, den grinede vi længe af.

Haha ja okay Vi kan såmænd godt finde på at spise Knorr retter, men kun når vi virkelig ikke gider lave noget. 

Det er da fin nok mad, bare ikke noget jeg ville servere til en barnedåb Men igen, det er jo forskelligt hvordan man prioriterer

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Laulund87 skriver:

Haha ja okay Vi kan såmænd godt finde på at spise Knorr retter, men kun når vi virkelig ikke gider lave noget. 

Det er da fin nok mad, bare ikke noget jeg ville servere til en barnedåb Men igen, det er jo forskelligt hvordan man prioriterer

Ja, der er intet galt med knorr, men alting til sin tid..haha

Anmeld

20. juni 2010

3xM

kunne selv ikke finde på at servere lige det, men om jeg ville blive decideret skuffet ? ved jeg faktisk ikke...

jeg er vant til der er 3 livets fester : dåb, konfimation og bryllup plus de runde og der er altid suppe, steg og is...

men man bør respektere andres mener jeg.... man ved ikke hvad ligger til grund for de ikke servere andet

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Der stod så vidt jeg husker ikke noget om at det kun var kaffe og kage...

Det kan godt være at det var fordi de ikke havde råd til andet... men det ene hold bedsteforældre lagde hus til, en anden bagte boller og kage, den tredje lavede pølsehorn og lagkage af den fine slags (dem med fondant osv.)

Og umiddelbart vil jeg da mene at man kan få meget rugbrød og pålæg for næsten ingen penge...

KaMa - som jeg skriver havde jeg regnet med et pålægsbord... Jeg regnede netop ikke med suppe, steg og is... Men man kommer altså lige så langt med 10 pk. rugbrød og 50 pk. pålæg. som med 4 højbelagt lagkager og 150 boller...

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Znuzke skriver:

Jeg kan sagtens følge dig. Når man ved at der er nogle der kommer så langt fra, så kan man ihvertfald informere omkring menuen/arrangementet, så man kan træffe en beslutning om det er noget man vil. Selvfølgelig handler det om barnet og ikke om maden, men det er mange penge og en lang køretur, så tingene skal også hænge sammen.

Vi var selv til barnedåb på Fyn sidste år. Vi meldte ud at vi ikke kunne nå at komme til kirken, men det gjorde ikke noget - bare vi sørgede for at komme til festen......

Vi fik pølsebord....dvs. rugbrød med spegepølse, rullepølse, kødpølse osv. Det har jeg godt nok aldrig fået før, og jeg var egentligt temmelig utilfreds med at vi havde kørt 450 km ialt og brugt ca. 1.000 kr. i bro/diesel mv. + gave for en "fest" som varede 2 timer fra start til slut.

Det er nemlig det, nu havde jeg så endda kunne forstå et pølse bord... Nu kan jeg regne ud at du kommer fra sjælland når du skriver om bropenge... så prøv at skulle køre til en lille flække nord for århus for at få lagkage...

Men jo selvfølgelig handler det da om barnet, men som jeg sagde til manden havde jeg vist at den stod på lagkage havde jeg nok taget rugbrød med til børnene...

Anmeld

20. juni 2010

Laulund87

Anonym skriver:

Det kan godt være at det var fordi de ikke havde råd til andet... men det ene hold bedsteforældre lagde hus til, en anden bagte boller og kage, den tredje lavede pølsehorn og lagkage af den fine slags (dem med fondant osv.)

Og umiddelbart vil jeg da mene at man kan få meget rugbrød og pålæg for næsten ingen penge...

KaMa - som jeg skriver havde jeg regnet med et pålægsbord... Jeg regnede netop ikke med suppe, steg og is... Men man kommer altså lige så langt med 10 pk. rugbrød og 50 pk. pålæg. som med 4 højbelagt lagkager og 150 boller...

Det er jeg enig i. Det behøver altså ikke være dyrt, bare man er lidt kreativ og måske kender nogle der er god til at lave mad hvis man ikke selv lige er en ørn til det. Eller har fantasi til at finde på noget billigt OG lækkert

Anmeld

20. juni 2010

Ox.

Anonym skriver:

Det er nemlig det, nu havde jeg så endda kunne forstå et pølse bord... Nu kan jeg regne ud at du kommer fra sjælland når du skriver om bropenge... så prøv at skulle køre til en lille flække nord for århus for at få lagkage...

Men jo selvfølgelig handler det da om barnet, men som jeg sagde til manden havde jeg vist at den stod på lagkage havde jeg nok taget rugbrød med til børnene...

Jamen hvor mange var i?

For synes du skrev noget med 150 boller også, der må da have været en del til hver person?

Men igen - vi har det også økonomisk af h til herhjemme, og har man ikke råg til andet end at låne et hus til festen og så boller og kage er det længe fint synes jeg  Det er lidt 'flovt' så at sige at reklamere med at man ingen penge har, for nogle folk jo ..

Anmeld

20. juni 2010

Mira0911

Sussie&Lilje skriver:

Jamen hvor mange var i?

For synes du skrev noget med 150 boller også, der må da have været en del til hver person?

Men igen - vi har det også økonomisk af h til herhjemme, og har man ikke råg til andet end at låne et hus til festen og så boller og kage er det længe fint synes jeg  Det er lidt 'flovt' så at sige at reklamere med at man ingen penge har, for nogle folk jo ..

Folk vidste f.eks godt at vores pung var lille, alligevel fik vi kommentare på, hvorfor servere i ikke vin? Det høre da til... Mmm... Det er os der servere og bestemmer...

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Anonym skriver:

I ville rigtig gerne have rugbrød - noget der mættede. Det er jo klart med den transport.

Jeg kan dog levende forestille mig, at en del gæster var blevet skuffet over det, og havde efterlyst det lidt mere festlige med lagkager og boller samt kage og pølsehorn.

Det er vel en forventningsafstemning, og var det en god veninde eller familiemedlem, så havde i kendt menuen og kunne have taget madpakker med.

Man kan da ellers godt komme langt på pølsehorn..hehe.

Synes stadig ikke at I kan forvente andet end det, der blev serveret.

Vi har jo alle forskellige holdninger til, hvad vi mener er festligt at servere.

Personligt ville der aldrig komme rugbrød på bordet hos mig, hvis jeg skulle holde sådan noget. Måske et par madtærter og noget salat og derefter kagebord.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.