Sussie&Lilje skriver:
Folk skal lade være med at brokke sig over sådan noget - det er barnet man fejre, og ja det kan nemt blive en dyr afærre for gæsterne, men herre gud, den pris man skal af med som gæst er jo intet i forhold til værterne, og slet ikke hvis man forlanger vin og hvad har vi ...
Godt selskab og lidt i munden er da udemærket, det er det, det handler om! 
Jeg er helt enig!
Der kan dog godt gå inflation i det.
Min bror og hans kone har 3 børn. Der er mange begivenheder, der skal fejres. Helt fra børnene var små og det var småt med penge har det været sammenskudsgilde.
Må ærlig talt indrømme, at det irriterede mig lidt. Altid store ønskesedler og lister med, hvad man skulle have med. Til sidst har jeg tænkt, at så må man sgu slå nogle fødselsdage sammen - og sætte forventningerne lidt ned. Det blev godt nok dyrt for os konstant at rende hos dem.
Faktisk meldte jeg mig helt ud til sidst (også af andre grunde). I dag har de begge gode jobs. Alligevel så får man lige en liste med, hvad man skal have med. Senest holdt de brunch for en af døtrene. Der skulle man selv have drikkevarer med!! Mine forældre var da helt i tvivl om de skulle tage en eller to kander kaffe med.
Nogle gange skal man lade være at holde noget, hvis man ikke vil betale for det.
Hov, det var ikke til dig indlægget - selvom du blev citeret - kom da bare til at gå ud af en tangent.. hehe
Anmeld