Ville i ikke tage hensyn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Ox.

Folk vidste f.eks godt at vores pung var lille, alligevel fik vi kommentare på, hvorfor servere i ikke vin? Det høre da til... Mmm... Det er os der servere og bestemmer...

Folk skal lade være med at brokke sig over sådan noget - det er barnet man fejre, og ja det kan nemt blive en dyr afærre for gæsterne, men herre gud, den pris man skal af med som gæst er jo intet i forhold til værterne, og slet ikke hvis man forlanger vin og hvad har vi ...

Godt selskab og lidt i munden er da udemærket, det er det, det handler om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Anonym trådstarter

Sussie&Lilje skriver:

Jamen hvor mange var i?

For synes du skrev noget med 150 boller også, der må da have været en del til hver person?

Men igen - vi har det også økonomisk af h til herhjemme, og har man ikke råg til andet end at låne et hus til festen og så boller og kage er det længe fint synes jeg  Det er lidt 'flovt' så at sige at reklamere med at man ingen penge har, for nogle folk jo ..

vi var omkring en 30-40 mennesker, så vidt jeg lige kan regne sammen i mit lille hoved....

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

I ville rigtig gerne have rugbrød - noget der mættede. Det er jo klart med den transport.

Jeg kan dog levende forestille mig, at en del gæster var blevet skuffet over det, og havde efterlyst det lidt mere festlige med lagkager og boller samt kage og pølsehorn.

Det er vel en forventningsafstemning, og var det en god veninde eller familiemedlem, så havde i kendt menuen og kunne have taget madpakker med.

Man kan da ellers godt komme langt på pølsehorn..hehe.

Synes stadig ikke at I kan forvente andet end det, der blev serveret.

Vi har jo alle forskellige holdninger til, hvad vi mener er festligt at servere.

Personligt ville der aldrig komme rugbrød på bordet hos mig, hvis jeg skulle holde sådan noget. Måske et par madtærter og noget salat og derefter kagebord.

Nu var det faktisk noget familie... mandens niece's søn skulle døbes...

Men jo havde jeg haft bare den mindste mistanke havde jeg taget brød med selv... for så var mine børn da blevet mætte... Jeg kunne jo sagtens klare mig med boller og lagkage... men det er lidt svært at logge en knægt på 20 mdr til at spise 4-5 boller for at han kan blive mæt, så han var til at have med at gøre...

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Sussie&Lilje skriver:

Folk skal lade være med at brokke sig over sådan noget - det er barnet man fejre, og ja det kan nemt blive en dyr afærre for gæsterne, men herre gud, den pris man skal af med som gæst er jo intet i forhold til værterne, og slet ikke hvis man forlanger vin og hvad har vi ...

Jeg er helt enig!

Der kan dog godt gå inflation i det.

Min bror og hans kone har 3 børn. Der er mange begivenheder, der skal fejres. Helt fra børnene var små og det var småt med penge har det været sammenskudsgilde.

Må ærlig talt indrømme, at det irriterede mig lidt. Altid store ønskesedler og lister med, hvad man skulle have med. Til sidst har jeg tænkt, at så må man sgu slå nogle fødselsdage sammen - og sætte forventningerne lidt ned. Det blev godt nok dyrt for os konstant at rende hos dem.

Faktisk meldte jeg mig helt ud til sidst (også af andre grunde). I dag har de begge gode jobs. Alligevel så får man lige en liste med, hvad man skal have med. Senest holdt de brunch for en af døtrene. Der skulle man selv have drikkevarer med!! Mine forældre var da helt i tvivl om de skulle tage en eller to kander kaffe med.

Nogle gange skal man lade være at holde noget, hvis man ikke vil betale for det.

Hov, det var ikke til dig indlægget - selvom du blev citeret - kom da bare til at gå ud af en tangent.. hehe

Anmeld

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Sussie&Lilje skriver:

enig!

Og hvis man ikke er villig til at ofre penge på en barnedåb uden at "få noget igen" så synes jeg da man skal blive hjemme

Ærligt talt synes jeg ikke man kan tillade sig at blive hverken skuffet, sur eller knotten over hvad der bliver serveret. I princippet skal man vel være glad for der overhovedet bliver serveret noget!?

At jeg så selv ikke kunne drømme om ikke at servere "rigtig mad" for mine gæster når de har kørt så langt, er noget helt andet Synes ikke man kan forvente andet end hyggeligt selskab og mulighed for at fejre barnet - det er trods alt hensigten ved en barnedåb

Anmeld

20. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

Hahaha, ej undskyld men kunne simpelthen ikke lade være at trække på smilebåndet, da jeg læste din tråd

Kan udemærket godt nikke genkendende til det du beskriver...Så kører man så langt, også er det bare sådan en omgang "fedet" mad - ØV BØV. Men omvendt deltager man jo ikke for madens skyld, så at du tager det så tungt, det kan jeg kun smile lidt af

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Anonym skriver:

Nu var det faktisk noget familie... mandens niece's søn skulle døbes...

Men jo havde jeg haft bare den mindste mistanke havde jeg taget brød med selv... for så var mine børn da blevet mætte... Jeg kunne jo sagtens klare mig med boller og lagkage... men det er lidt svært at logge en knægt på 20 mdr til at spise 4-5 boller for at han kan blive mæt, så han var til at have med at gøre...

Årrrh, stakkels lille dreng med helt oppustet mave af alt det hvide brød.. og stadig sulten.

Var det for mærkeligt at spørge efter en rugbrødsmad hos bedsteforældrene, når det nu blev lholdt privat? Synes altid at dem som har små børn kan tillade sig at bede om ekstraordinære måltider. Min søster skal næsten altid lige have en leverpostej til sin søn - for han er heller ikke til alt det der andet mad.

Anmeld

20. juni 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Årrrh, stakkels lille dreng med helt oppustet mave af alt det hvide brød.. og stadig sulten.

Var det for mærkeligt at spørge efter en rugbrødsmad hos bedsteforældrene, når det nu blev lholdt privat? Synes altid at dem som har små børn kan tillade sig at bede om ekstraordinære måltider. Min søster skal næsten altid lige have en leverpostej til sin søn - for han er heller ikke til alt det der andet mad.

Det er nemlig det... Jo det kunne man jo nok godt... Men for at være ærlig, så turde jeg ikke , for i hvert fald bedstemoderen synes jeg ikke virkede særlig i mødekommende... Vi nåede kun lige ind af døren før vi blev kommanderet op oven på... og bedstefaderen fandt jeg aldrig ud af hvem var .

Anmeld

20. juni 2010

Ox.

Caroline86 skriver:

enig!

Og hvis man ikke er villig til at ofre penge på en barnedåb uden at "få noget igen" så synes jeg da man skal blive hjemme

Ærligt talt synes jeg ikke man kan tillade sig at blive hverken skuffet, sur eller knotten over hvad der bliver serveret. I princippet skal man vel være glad for der overhovedet bliver serveret noget!?

At jeg så selv ikke kunne drømme om ikke at servere "rigtig mad" for mine gæster når de har kørt så langt, er noget helt andet Synes ikke man kan forvente andet end hyggeligt selskab og mulighed for at fejre barnet - det er trods alt hensigten ved en barnedåb

Lige præcis!

Vi havde spinket og sparet til Liljes barnedåb, så det blev den helt store 3 retters menu og folk sagde det var over alt forventning, men jeg har været til meget forskelligt tam tam - og det har aldrig rørt mig en disse hvad de serverede, har bare nydt at være sammen med de skønne mennesker på eén gang når vi ikke kan det så forfærdelig tit ..

Når jeg har Lilje med til ting hvor jeg ikke ved hvad vi skal have, har jeg altid lidt med selv, sådan fungere det ganske fint herhjemme

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Anonym skriver:

Det er nemlig det... Jo det kunne man jo nok godt... Men for at være ærlig, så turde jeg ikke , for i hvert fald bedstemoderen synes jeg ikke virkede særlig i mødekommende... Vi nåede kun lige ind af døren før vi blev kommanderet op oven på... og bedstefaderen fandt jeg aldrig ud af hvem var .

Haha - det lyder hyggeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.