det er da ikke for tidligt vel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

merethe

Profilbillede for merethe

Jeg syntes det er alt for tidligt at få hende passet, når det drejer sig om så mange timer, 4 timer er altså lang tid.

Hvorfor tager I ikke bare den lille med i en liftkasse???? Når hun er sammen med jer og kan høre jeres stemmer så sover hun nok det meste af tiden alligevel

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

BlyViol skriver:

Alberte bliver 3 uger i dag, og på fredag vil kæresten og mig gerne ud og spise sammen, så hun skal passes en 4 timer...

Er det for tidligt??

Jeg mener, jeg som mor er klar på hun skal passes, jeg stoler 100% på dem som skal passe hende. Min kærestes søster og hendes mand. Men føler måske lidt at andre ville synes det er tidligt??

Hva tænker I??

Knus

Nu er jeg jo ik selv mor endnu, men jeg tror da bestemt at i sagtens kan tage ud nogle timer. Du skriver det er 4 timer, at du mener hun godt kan klare dig, og at hun bliver passet af nogen du/ i stoler meget på, så hvorfor ikke? Det jo ikke en hel dag, blot nogle få timer.

Samtidig tænker jeg, at du kender din datter bedst, og ved bedst hvad hun kan klare. Så følg din fornemmelser og gør som du/i synes. I bund og grund er det jo lige meget hvad andre mener, og tænker for det er jo jer, som kender jeres datter bedst.

Håber i får en dejlig tur ud af huset.

Anmeld

16. juni 2010

Dictes mor

Zette skriver:

jeg skriver lige med en hånd jeg mener også selv jeg trøster hende bedst men igår var jeg så træt og udkørt at jeg overlod hende til en fra min familie - prøv det! De var i huset så jeg kunne høre dem... men hold k*** det var befriende at sove!

Det gør jeg også tit, eller det vil sige det er til min mand. Han passede hende to timer igår mens jeg var ude at shoppe, skønt. Og med hensyn til at sove, så er jeg så heldig at Dicte nu sover hele natten, hvilket er fantastisk

Anmeld

16. juni 2010

Mum33

MariaE skriver:

det er nok smag og behag men -jeg synes det er ALT for tidligt du vil forlade dit barn.¨

Sørme ked af sát sige det, men når det er en nyfædt du lige haft fået dig kan jeg SLET ikke forstå du kan nænne at skride fra den eneste sikre base dit lille bitte barn har lige nu. Du er MOR, den enste der med sikkerhed er den bedste i verden lige nu aunset hvor sød din egeen mor eller andre er. Det er DIG barnet vil dufte til ligge op af og føle hjerteslaget af...og din partner. Ikke andre menensker.

Så sorry, synes bare ikke det er ok i 4 timer, kunne forsstå hvis i tager afsted 1 time for lige at smide lidt mad ind, men ikke 4 timer..det er dælme meget abre at ville gå fra sit nyfødte barn. Jeg kunne slet ikke selv for mig til at gå fra en nyfødt, et spædbarn der lige er født for at spise mad der er så uendeligt uvigtigt i forhold til at pleje sit barn i starten. havde vi snakket et arn på 4 mdr eller 6 mdr så ok, men dælme da ikke 3 uger.

Men det er så bare min holdning og at jeg ikke selv ville forlade mit nyfødte abrn for at æde:-)

hvis det er det du bare føler du må så er det jo sådan.

Det var dog et meget ubehageligt svar du kommer med  

Fint at du har en mening, men du behøver jo ikke at få hende til at fremstå som en dårlig mor. Som jeg kan se på de MANGE svar der er, er det vist langt de fleste der syntes der er helt ok at tage afsted.

Til trådstarteren - vi var også afsted og det var super dejligt. En pause fra det hele og den bette havde slet ikke været vågnet

Anmeld

16. juni 2010

SaNiNa

det er da noget i helt selv bestemmer vi er jo heldigvis alle forskellig.

Vi har dig slet ikke fået passet Nicklas endnu andet en max 20 min 2 gange. ja han er jo  så i dp hverdag hvis vi ikke lige holder en hyggedag.

Hvis i føler jer klar til at lade jeres banr blive passet så syntes jeg da i skal gøre det.

Anmeld

16. juni 2010

Mathilde & Frederikkesmor

MariaE skriver:

det er nok smag og behag men -jeg synes det er ALT for tidligt du vil forlade dit barn.¨

Sørme ked af sát sige det, men når det er en nyfædt du lige haft fået dig kan jeg SLET ikke forstå du kan nænne at skride fra den eneste sikre base dit lille bitte barn har lige nu. Du er MOR, den enste der med sikkerhed er den bedste i verden lige nu aunset hvor sød din egeen mor eller andre er. Det er DIG barnet vil dufte til ligge op af og føle hjerteslaget af...og din partner. Ikke andre menensker.

Så sorry, synes bare ikke det er ok i 4 timer, kunne forsstå hvis i tager afsted 1 time for lige at smide lidt mad ind, men ikke 4 timer..det er dælme meget abre at ville gå fra sit nyfødte barn. Jeg kunne slet ikke selv for mig til at gå fra en nyfødt, et spædbarn der lige er født for at spise mad der er så uendeligt uvigtigt i forhold til at pleje sit barn i starten. havde vi snakket et arn på 4 mdr eller 6 mdr så ok, men dælme da ikke 3 uger.

Men det er så bare min holdning og at jeg ikke selv ville forlade mit nyfødte abrn for at æde:-)

Synes ærlig talt du har en uhyrlig ubehøvlet måde, at udtrykke dine meninger og holdninger på!

Anmeld

16. juni 2010

smokin

Majastina skriver:

Det gør jeg også tit, eller det vil sige det er til min mand. Han passede hende to timer igår mens jeg var ude at shoppe, skønt. Og med hensyn til at sove, så er jeg så heldig at Dicte nu sover hele natten, hvilket er fantastisk

Hun har lige skreget i 5 stive timer og så fik vi endelig en lur på lidt over en time... jeg tror vidst nok lige jeg værdsatte den ligeså meget som hun gjorde. Nu ligger hun bare og snakker lidt med sig selv i sengen... og jeg har tillusket mig lidt tid foran computeren. Jeg føler mig godt nok omskåret fra verdenen.. min kæreste spurgte om jeg havde læst om de der hunde der skal aflives? Hvilke hunde? Hmmm..

Når hun skriger så meget tror jeg at man er nødt til at blive aflastet, for ellers bliver jeg da helt kørt ned... ville ønske hun sov igennem, men det gør hun langt fra..

Anmeld

16. juni 2010

K&S

MariaE skriver:

Hold da op, du får da sagt din mening på en meget grim måde (hvis du spørger mig)...!

Alle mennesker er forskellige og har alle forskellige holdninger og meninger - og ja, det er okay at være uenig, men derfor kan man godt ytre sin mening på en ikke-nedladende måde.

Anmeld

16. juni 2010

K&S

BlyViol skriver:

Alberte bliver 3 uger i dag, og på fredag vil kæresten og mig gerne ud og spise sammen, så hun skal passes en 4 timer...

Er det for tidligt??

Jeg mener, jeg som mor er klar på hun skal passes, jeg stoler 100% på dem som skal passe hende. Min kærestes søster og hendes mand. Men føler måske lidt at andre ville synes det er tidligt??

Hva tænker I??

Knus

Jeg synes, I skal gøre, som I føler bedst  

Jeg synes personligt ikke, det er for tidligt - hvis I har lyst til en kærestemiddag, så GO FOR IT  jeg er overbevist om, at både I, Alberte og babysitterne vil nyde tiden...!

Anmeld

16. juni 2010

Livas mor

Jeg siger uden tvivl i stemmen GO FOR IT

Hvis i stoler på de mennesker som skal passe jeres barn, så er det da helt i orden. Jeres barn er jo så lille at det sikkert ikke rigtig registrerer at i er væk. Vores datter havde kolik de første 3 ½ måned, og HOLD OP vi var ved at falde fra hinanden til sidst. Så min mor tog hende tit et par timer så vi kunne sove. Nu er Liva snart 8 måneder gammel og har sovet hos sine bedsteforældre 5 gange, nogen ville syntes det var meget, men hun ELSKER dem simpelthen og de har det helt fantastisk det døgn hun er der.

Så drop den dårlige samvittighed, lyt efter hvad du selv føler og stå ved det, selv om andre kommer med ubehagelige kommentarer.. Håber i får en dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.