Er det en menneskeret at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Barbamama

Helle30 skriver:

Hvorfor skal jeg passe på med ikke at blive for grov? Hvad er der galt med at mene, at man godt lige kan tage sig lidt sammen og i det mindste droppe en enkelt Big Mac menu - OM DAGEN - , hvis man ønsker sig et barn?

I det program jeg så, var det barnløse par til diætist, og selvom pigen helt af egen fri vilje (og for min regning) blev vejledt ud i fødevarer med lavt gi, så opførte hun sig som et barn på 4 år, der bliver tilbudt broccoli fremfor chokoladeis.

Jeg afviser ikke, at overvægtige har andre problemer end maden - hvilket også klart fremgik af det program jeg omtaler.

Og så vil jeg da gerne lægge ud med at sige mig fri fra at spise usundt. Derudover er mit kolesteroltal helt i orden og min kondi har aldrig været bedre. - Jeg har ikke fået offentligt tilskud til hverken gulerødder, plantefedtstoffer eller løbesko.

- Helle

Det var denne her kommentar jeg syntes gik over stregen:

hun skulle også have min store, fede str. 38 løbesko lige i røven.

Selvom man ikke er enig kan man jo godt tale ordentligt om andre og specielt hvis de har problemer. Jeg har ikke set det program du taler om. Men ja hvis man får at vide at det er DET der gør at man ikke bliver gravid må man jo gøre en indsats selv, men det er ikke grund til at jeg ikke vil støtte ufrivilligt barnløse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Helle30

Tjuhl skriver:

nu kan man også sagtens være slank PCO'er. man kan også have endimitriose eller dårlig æg eller nedsat sædkvalitet eller noget helt 3. der er mange grunde til at folk har brug for hjælp til at få børn.

jeg synes det er helt vildt at du virkelig sidder og føler at du har retten til at dømme hvem der fortjener at få børn og hvem ikke. tænk hvis andre havde retten til at bestemme om DU måtte få dine unger ud fra tåbelige uoplyste grunde? det ville ikke være særlig rart...

Jeg har været så heldig, at jeg har kunnet få to børn uden alt for lang ventetid - og helt gratis. Det skete, selvom jeg var smadderfed.

Nu ville jeg så gerne have en hund. Det har jeg set, at mange andre danskere har - og det ser så hyggeligt ud, når de spadserer rundt med dem hid og did.

Desværre har jeg indregnet både børnefamilieydelsen+ evt. overskydende skat + hvad jeg muligvis kan opsnappe af flaskepant i grøfter og på rastepladser i mit huslån, så det er jo tydeligt, at jeg må anskaffe den hund på skattekassens regning???

Der er også andre ting, der ville gøre mit liv yndigere. Nu har jeg så børnene, men det kunne da også være fedt med en weber (helst kugle) nogle glasserede keramikfrøer og et par solcellelamper. Det har jeg set, at alle de lykkelige parcelejere besidder.

Som du selv siger, kan der være mange grunde til pco - og dermed mangel på børn. Der er mindst lige så mange grunde til mangel på alle mulige andre værdier. Hvem skal betale for alt det, jeg mener er min ret? DET SKAL JEG!

Hvad afgør lykke? Hvem har retten til den? Hvem skal betale?

- Helle

Anmeld

27. maj 2010

Helle30

michella80 skriver:

Det var denne her kommentar jeg syntes gik over stregen:

hun skulle også have min store, fede str. 38 løbesko lige i røven.

Selvom man ikke er enig kan man jo godt tale ordentligt om andre og specielt hvis de har problemer. Jeg har ikke set det program du taler om. Men ja hvis man får at vide at det er DET der gør at man ikke bliver gravid må man jo gøre en indsats selv, men det er ikke grund til at jeg ikke vil støtte ufrivilligt barnløse.

Jeg kender dig ikke, men jeg føler mig overbevist om, at du havde ment det samme.

Pigen (og hendes mand) drog på mac'en og bestilte hver deres menu med den kommentar at: Det opdager hun da aldrig... - Det var diætisten de toede, de snød. - Hende de konsulterede for at opnå et vægttab, der evt. kunne kurrere pcoén. Mage til lav begavelse har jeg aldrig mødt.

- Helle

Anmeld

27. maj 2010

oo

Helle30 skriver:

Jeg har været så heldig, at jeg har kunnet få to børn uden alt for lang ventetid - og helt gratis. Det skete, selvom jeg var smadderfed.

Nu ville jeg så gerne have en hund. Det har jeg set, at mange andre danskere har - og det ser så hyggeligt ud, når de spadserer rundt med dem hid og did.

Desværre har jeg indregnet både børnefamilieydelsen+ evt. overskydende skat + hvad jeg muligvis kan opsnappe af flaskepant i grøfter og på rastepladser i mit huslån, så det er jo tydeligt, at jeg må anskaffe den hund på skattekassens regning???

Der er også andre ting, der ville gøre mit liv yndigere. Nu har jeg så børnene, men det kunne da også være fedt med en weber (helst kugle) nogle glasserede keramikfrøer og et par solcellelamper. Det har jeg set, at alle de lykkelige parcelejere besidder.

Som du selv siger, kan der være mange grunde til pco - og dermed mangel på børn. Der er mindst lige så mange grunde til mangel på alle mulige andre værdier. Hvem skal betale for alt det, jeg mener er min ret? DET SKAL JEG!

Hvad afgør lykke? Hvem har retten til den? Hvem skal betale?

- Helle

det er jo ikke til at diskutere med så afstumpede kommentarer, så jeg stopper her og bruger min tid på folk der rent faktisk er oplyste omkring emnet.

Anmeld

27. maj 2010

Becks

hc=k skriver:

Jeg mener ikke at det er en menneskeret at få børn... Børn er jo ikke ting, men mennesker og der er ingen der har ret til dem..

Jeg synes da det er forfærdeligt at nogle ikke kan få børn, men helt ærligt det er jo ikke resten af samfundets skyld. Ja undskyld mig.
Jeg har PCO så jeg ved godt hvordan det er at få afvide at man ikke "Bare" kan få børn, men det måtte jeg forholde mig til. Nu har jeg en dejlig søn som er lavet uden hjælp.

Mit svar er NEJ. Og jeg synes det er rigtig godt at man selv skal betale for at få hjælp.

Det tror jeg ikke du havde synes, hvis du skulle have haft hjælp til og få din søn!

Og til jer andre der tror, at PCO er selvforskyldt i alle tilfælde, så tager I fejl.. Mange normalvægtige og sunde piger har også PCO.
Jeg har PCO, ja jeg er overvægtig med ca 25+, men det er ikke fordi jeg spiser usundt! Jeg får medicin mod min PCO og min astma, og det er dem jeg har taget på af!

Jeg synes ikke det er fair, at vi nu skal til og betale ca. 25.000,- pr forsøg, hvor mange har råd til det? Det kan snildt ryge op i 100.000 inde man har et barn, det er ikke alle det lykkedes for i 1 hug..

De fabler om, at der mangler arbejdskraft i DK, så er det da sandelig også smart, at de fjerner gratis behandling i DK, så vi får mindre befolkningstal og dermed endnu mindre arbejdskraft!

Håber et regeringsskift vil ændre på det...

Anmeld

27. maj 2010

Helle30

Tjuhl skriver:

det er jo ikke til at diskutere med så afstumpede kommentarer, så jeg stopper her og bruger min tid på folk der rent faktisk er oplyste omkring emnet.

Jeg er lige så oplyst som dig, Tjuhl.  Jeg har læst at hvad der findes om ferilitetsvanskeligheder, dengang jeg troede, jeg skulle være sygeplejerske. Trådens overskrift er:

Jeg sakser frit fra dit indlæg på side 1: nej, jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn.

Så er vi vel enige?

Jeg smider ikke afstumpede kommentarer. Jeg sætter velfærden på spidsen - nøjagtig som trådstarter. Jeg synes, det er en menneskeret at få børn. Det er også en menneskeret at få mad, vand, Toyota'er, dressing på salaten og en indkørsel der er fri for ukrudt - hvis det nu er det, der gør livet fuldendt.

Og hvis så ikke ukrudtet forsvinder af sig selv eller man ikke magter at bukke sig ned efter det, så må man ringe efter nogen.

OG SÅ MÅ MAN BETALE FOR DET!

Anmeld

27. maj 2010

klmf

Monica skriver:

På den ene side er jeg enig her... Jeg har selv "betalt" for mine 2 børn. Har været i det private fordi det var en piv ringe behandling vi fik i det offentlige. Så jeg havde ikke fået barn/børn hvis vi ikke havde priorteret at det SKULLE der være penge til...

Men som I skriver, så er det sgu vigtigt for samfundet at vi får børn. Hvorfor skal dem der har rygerlunger (selvforskyldt) hjælpes og dem der er UFRIVILLIGT barnløse selv betale????

Monica

Synes det er en vældig glidebane at komme ud i den der med skyld. Vores sundhedsvæsen bygger på, at alle uanset køn, status, religiøs overbevisning osv. skal kunne få hjælp til sygdom og behandling. Jeg mener det er meget forkert at begynde at gradinddele mennesker i selvforskyldte eller ikke-selvforskyldte lidelser. (Samt en note til det med rygerlunger: Lungesygdomme er mange ting og jeg ser også patienter, der får KOL selvom de aldrig har røget, bare for en god ordens skyld).

Skal vi så ikke betale til idrætsudøveren, der fladt under træning? Eller den overvægtige diabetiker? Eller den psykisk syge, der har misbrugt stoffer? Eller arbejdsmanden med arbejdsskaden, han kunne jo bare have sig et andet job?

Hvor er solidariteten henne? Når krisen kradser er man sig selv nærmest, jeg synes ikke det er en god værdi at føre samfundet videre på.

For ngle år siden boede jeg i USA, før de fik deres sundhedsreform jo. Dette åh så liberale Guds eget land... Ja tak, det kan godt være de ikke havde en offentlig sundhedsforsikring, men de brugte stadig en større del af BNP på sundhedsvæsenet end DK gør, vel at mærke med en endnu ringere kvalitet end vores. Jeg synes ikke det er noget at stræbe efter.

Nu må vi stå sammen og sørge for at satse på vores råmateriale, dvs. lave nogle gode store børneårgange og satse på uddannelse og forskning, så vi kan blive ved med at have et godt samfund.

Fortsat god aften 

Anmeld

28. maj 2010

ivfmarie

Helle30 skriver:

Jeg er lige så oplyst som dig, Tjuhl.  Jeg har læst at hvad der findes om ferilitetsvanskeligheder, dengang jeg troede, jeg skulle være sygeplejerske. Trådens overskrift er:

Jeg sakser frit fra dit indlæg på side 1: nej, jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn.

Så er vi vel enige?

Jeg smider ikke afstumpede kommentarer. Jeg sætter velfærden på spidsen - nøjagtig som trådstarter. Jeg synes, det er en menneskeret at få børn. Det er også en menneskeret at få mad, vand, Toyota'er, dressing på salaten og en indkørsel der er fri for ukrudt - hvis det nu er det, der gør livet fuldendt.

Og hvis så ikke ukrudtet forsvinder af sig selv eller man ikke magter at bukke sig ned efter det, så må man ringe efter nogen.

OG SÅ MÅ MAN BETALE FOR DET!

Helle, mener du at det er ok med egenbetaling til barnløshedsbehandling?

Anmeld

28. maj 2010

slettet_7530

michella80 skriver:

Ja jeg håber ikke jeg starter en giftig diskussion nu og opfordrer allerede til at holde tonen selvom vi måske bliver DYBT uenige! Jeg kom op at diskutere med en jeg ikke kendte på facebook i går. Hun syntes det var helt i orden at barnløse nu selv skal til at betale for behandling. Jeg er dybt uenig og sagde til hende at det var nemt at sidde og sige når man selv har et barn. Jeg har fulgt en god veninde i hendes kamp for at blive gravid og hun venter sig fordi hun har fået behandling. Jeg er SÅ glad på deres vegne og de har virkelig fortjent det. Jeg tænker bare at hvis de SELV havde skulle betale tror måske ikke det havde kunne lade sig gøre. 25.000kr pr forsøg er sgu mange penge og jeg synes det er SÅ synd for dem der bliver tabt i dette system nu.... Hvad mener I?

Det er ikke det eneste de har lovændret der er hovedløst, det var min mening om det.

Anmeld

28. maj 2010

hc=k

Tjuhl skriver:

det er jo så heller ikke min skyld at naboen får kræft fx...hvor trækker man grænsen?!

Jeg behøver jo ikke at forklare hvorfor jeg har den her mening

Jeg nægter at tage diskutionen op med hvorfor og hvorfor ikke. Jeg valgte at svare på trådstarters spørgsmål fordi denne spurgte hvad MAN mente.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.