Helle30 skriver:
Jeg er lige så oplyst som dig, Tjuhl. Jeg har læst at hvad der findes om ferilitetsvanskeligheder, dengang jeg troede, jeg skulle være sygeplejerske. Trådens overskrift er:
Er det en menneskeret at få børn?
Jeg sakser frit fra dit indlæg på side 1: nej, jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn.
Så er vi vel enige?
Jeg smider ikke afstumpede kommentarer. Jeg sætter velfærden på spidsen - nøjagtig som trådstarter. Jeg synes, det er en menneskeret at få børn. Det er også en menneskeret at få mad, vand, Toyota'er, dressing på salaten og en indkørsel der er fri for ukrudt - hvis det nu er det, der gør livet fuldendt.
Og hvis så ikke ukrudtet forsvinder af sig selv eller man ikke magter at bukke sig ned efter det, så må man ringe efter nogen.
OG SÅ MÅ MAN BETALE FOR DET!
Mener nu vi allerede betaler for netop det. Vi betaler da så rigeligt i skat herhjemme, for at få den hjælp af VELFÆRDSSTATEN som vi har behov for. Og dermed betaler vi også til behandling af sygdom - vores egen såvel som andres.
Nu skal man som barnløs fratages en del af den service man betaler for, selv om det langt hen ad vejen ikke er selvforskyldt. Skulle man så ikke fjerne hjælpen til folk som skal behandels for fedme, rygerlunger, etc?
Lige som alle mulige andre får betalt behandlig af deres sygdom skal barnløse også have ret til behandling af deres sygdom - the end.
Anmeld