Er det en menneskeret at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. maj 2010

Corn

Skal man fjerne retten til behandling af andre sygdomme?!?!?!!?

Dvs. har du haft et alkohol misbrug, så er alle sygdomme der kunne være afledt af misbruget, sygdomme som du selv skal betale.

Har du røget og får kræft, så står den for egen regning.

Har du taget uddannelse til sosu eller falck redder og med tiden fået dårlig ryg, ja så har du taget et forkert valg i livet, og må selv betale.

Har du været på ski-ferie og brækket et ben, så er det for egen regning...

Barnløshed er en sygdom, hvad enten man vil det eller ej!!! Så self. er behandlingen betalt via skatten....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

Lillefe

Tjuhl skriver:

det groteske er, at det rent faktisk har været på tegnebrættet længe, at fertilitetsbehandling skulle gøres helt gratis, altså også ved flere end 1 barn, netop fordi vi har et massivt behov for befolkningsvækst og det er en relativt høj procent af årgangene der idag er lavet med fertilitetsbehandling.

Desuden handler dette jo også om, at der er nogle mennesker der lider af en sygdom der gør dem ude af stand til at lave børn uden hjælp. ved at fratage den offentlige støtte til fertilitetsbehandlinger siger vi samtidig ja til, at nogle sygdomme må stå for egen regning og så er det blot et spørgsmål om tid før det danske sundhedssystem udvikler sig til regulært betalingssystem. og det synes jeg er meget foruroligende!

nej, jeg synes ikke det er en menneskeret at få børn. og jeg synes heller ikke spørgsmålet er så simpelt (og det ved jeg også godt du ikke mener, Michella).

Der er rigtig mange steder hvor der kan spares uden folk kommer til at mangle noget, der er både ministerlønninger (de har i al stilhed givet dem selv en lønforhøjelse der gør nedgangen på 5% som lovet, fuldkommen latterlig), ministerpensioner, bankverdenens enorme lønninger og pensioner, for ikke at nævne tilskud fra staten, et kongehus der bruger grotesk mange penge., Mærsk som også modtager kæmpestøtte fra staten og alligevel får lov at lukke fx Lindøværftet og rykke det til Asien fordi man der har mulighed for at udnytte arbejdskraften og betale meget lavere lønninger, store internationale firmaer der ikke betaler skat i Danmark osv osv. for at tage et godt eksempel, så får alle der sidder i europaparlamentet udover en god løn også en kæmpe bonus for at skulle rejse frem og tilbage. en af europaparlamentarikerne er enhedslistens Søren Søndergaard og han giver hvert år hele sin bonus til foreninger og mennesker der trænger. Som han siger, så dækker lønnen alene alle udgifter i forbindelse med rejser og hvad der ellers hører til deres job, og bonussen er reelt set blot en kæmpe pengebonus som stort set alle europaparlamentarikere lever fedt på, men som ingen har noget som helst økonomisk behov for at få.

Der er altså MASSERE af steder der kan spares uden nogen lider nød, i forhold til de besparelser regeringen har fundet frem til idag, hvor mange mennesker rent faktisk vil til at lide nød. Det er desuden et klart brud på valgløfte, idet der for fire år siden blev lovet ikke at pille ved dagpengene. Dagpenge er jo penge som folk selv har optjent og det er derfor grotesk at nedsætte perioden. det svarer til at man betaler til sin bilforsikring, men når ulykken sker, så nægter forsikringen at udbetale pengene. Når regeringen samtidig absolut ingen tiltag gør i forhold til at skabe arbejdspladser er der simpelthen ting der ikke går op rent logisk.

nu fratager de så også befolkningen muligheden for at øge befolkningstallet og dermed skabe økonomisk vækst ved at fratage stort set al støtte til fertilitetsbehandling.

jeg synes det er grotesk og uhyggeligt og jeg håber folket husker hvem der lagde lorten når den for alvor begynder at lugte!

Enig

Anmeld

27. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Macaab skriver:

Skal man fjerne retten til behandling af andre sygdomme?!?!?!!?

Dvs. har du haft et alkohol misbrug, så er alle sygdomme der kunne være afledt af misbruget, sygdomme som du selv skal betale.

Har du røget og får kræft, så står den for egen regning.

Har du taget uddannelse til sosu eller falck redder og med tiden fået dårlig ryg, ja så har du taget et forkert valg i livet, og må selv betale.

Har du været på ski-ferie og brækket et ben, så er det for egen regning...

Barnløshed er en sygdom, hvad enten man vil det eller ej!!! Så self. er behandlingen betalt via skatten....

Nemlig! Synes desværre rigtig mange tror det ikke er en sygdom, og slet ikke forstår hvad det handler om. Øv hvor uvidenhed kan ødelægge meget...

Anmeld

27. maj 2010

Helle30

ivfmarie skriver:

Man kan godt antage den holdning, at det med at få børn er folks eget problem. Men det er meget vigtigt at understrege, at de par, som behandles for barnløshed får behandling, fordi de er syge. I Verdenssundheds-organisationen WHO’s definition af sygdom er infertilitet inkluderet

Det drejer sig om en bred vifte af sygdomme hos både kvinden og manden, som blandt andet skyldes tidligere underlivsbetændelser, hormonforstyrrelser, arvæv i underlivet fra eksempelvis blindtarmsbetændelser og svær nedsat sædkvalitet. Så behandling for barnløshed er en behandling for sygdom. Men vel og mærke en meget meget effektiv behandling, hvor 7 ud af 10 par ender med af få et barn efter behandlingen. Kun meget få sygdomsbehandlinger har den samme høje succesrate og ingen andre behandlinger ender med en ny skatteborger i Danmark. 

I mit univers er det da helt galt at der nu skal være egenbetaling på barnløshedbehandling - det er da en kæmpe brøler fra regeringens side!!

Marie

Jeg kan kun give dig ret Ivfer. Når det så er sagt, så gider jeg simpelthen ikke sponsorere det barn, hende der Mac-Donald-tøsen så brændende ønsker sig. Når hun har pco, har hun kun sig selv at takke, og når hun ikke magter at spise fuldkornsris for at tabe sig og i stedet ryger på mac'en til samtlige måltider, så skulle hun ikke blot undvære mit bidrag over skatten - hun skulle også have min store, fede str. 38 løbesko lige i røven.

- Helle

Anmeld

27. maj 2010

Barbamama

Helle30 skriver:

Jeg kan kun give dig ret Ivfer. Når det så er sagt, så gider jeg simpelthen ikke sponsorere det barn, hende der Mac-Donald-tøsen så brændende ønsker sig. Når hun har pco, har hun kun sig selv at takke, og når hun ikke magter at spise fuldkornsris for at tabe sig og i stedet ryger på mac'en til samtlige måltider, så skulle hun ikke blot undvære mit bidrag over skatten - hun skulle også have min store, fede str. 38 løbesko lige i røven.

- Helle

Pas nu lige på ikke at blive for grov. Overvægtige har ofte andre problemer end maden. Så døm ikke folk sådan lige.... Der er vidst heller ingen af os der kan sige os fri for at spise usundt. Tynde mennesker kan også have for højt kolesterol eller en dårlig kondi

Anmeld

27. maj 2010

oo

Helle30 skriver:

- Helle

nu kan man også sagtens være slank PCO'er. man kan også have endimitriose eller dårlig æg eller nedsat sædkvalitet eller noget helt 3. der er mange grunde til at folk har brug for hjælp til at få børn.

jeg synes det er helt vildt at du virkelig sidder og føler at du har retten til at dømme hvem der fortjener at få børn og hvem ikke. tænk hvis andre havde retten til at bestemme om DU måtte få dine unger ud fra tåbelige uoplyste grunde? det ville ikke være særlig rart...

Anmeld

27. maj 2010

otlitrom

Helle30 skriver:

- Helle

Mener du PCO er selvforskyldt??

Anmeld

27. maj 2010

MalenaB

Til dem af jer, som mener at behandlingen stadig skal være gratis, vil jeg lige ligge et link til en underskiftsindsamling mod besparelserne:

http://onlineunderskrift.dk/web/barnloes

Anmeld

27. maj 2010

Helle30

michella80 skriver:

Pas nu lige på ikke at blive for grov. Overvægtige har ofte andre problemer end maden. Så døm ikke folk sådan lige.... Der er vidst heller ingen af os der kan sige os fri for at spise usundt. Tynde mennesker kan også have for højt kolesterol eller en dårlig kondi

Hvorfor skal jeg passe på med ikke at blive for grov? Hvad er der galt med at mene, at man godt lige kan tage sig lidt sammen og i det mindste droppe en enkelt Big Mac menu - OM DAGEN - , hvis man ønsker sig et barn?

I det program jeg så, var det barnløse par til diætist, og selvom pigen helt af egen fri vilje (og for min regning) blev vejledt ud i fødevarer med lavt gi, så opførte hun sig som et barn på 4 år, der bliver tilbudt broccoli fremfor chokoladeis.

Jeg afviser ikke, at overvægtige har andre problemer end maden - hvilket også klart fremgik af det program jeg omtaler.

Og så vil jeg da gerne lægge ud med at sige mig fri fra at spise usundt. Derudover er mit kolesteroltal helt i orden og min kondi har aldrig været bedre. - Jeg har ikke fået offentligt tilskud til hverken gulerødder, plantefedtstoffer eller løbesko.

- Helle

Anmeld

27. maj 2010

Helle30

kitty skriver:

Mener du PCO er selvforskyldt??

Det kan jeg jo ikke forsvare at mene, idet det aldrig kan bevises 100 pct. Dog findes der undersøgelser, der tillægger overvægtige en større sandsynlighed for at gå i stå i stokkeværket. Omvendt vil et vægttab få underlivet til at fungere mere "normalt" - som i "efter en cyklus".

- Helle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.