Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

Lullaby

WiitrioeN skriver:

Må indrømme der er jeg sku nok også en af dem der brokker mig lidt syntes det er fint at spare men syntes det er forkert at det altid skal gå udver de svage i samfundet og hvorfor er det lige man aldrig rør regeringen eller kongehuset der kan man altså spare mange penge..

Jeg vil godt indrømme at ja vi skal være glade og taknemmelige over det vi har og at der er nogen i verden der har det værre end lige os men jeg bliver nød til at tænke på min egen familie før jeg begynder at tænke på andre og hvis min familie (/vi) har svært ved at klare os og at vi nu skal punge ud med mere per. månede så syntes jeg det er okay at man brokker sig over det, får luft for sine tanker og får drøftet det med andre der også får det svære økonomisk og som evt. deler ens bekymringer...

Kan udemærket godt forstå at du syntes alt det brokkeri er noget pjat hvis du er en af dem der ikke bliver ramt og kan ogås godt forstå at du er træt af at læse og høre om det men det er så fordelen ved netten osv. man kan vælge at springe dte enme over, lukker ørene på gade osv.

Syntes vi her hjemme skal tænke på vores hjem land først og få det op at køre før vi begynder at bekymre os om andre (håber ikke jeg får høvl for denne bemærkning) vi er et samfundt og vi skal nu få det her samfund til at køre og hjælpes ad for at få det op at stå og jeg syntes kun at det er rimeligt at det ikke kun altid er os det er de svage i samfundet der skal trædes på hver gang - det var så bare min holdning

Ønsker jer alle en rigtig god aften

Enig

Jeg synes at det er ekstremt nedværdigende at når man brokker sig over noget at kommentaren er at andre har det værre. Jo tak. Men nu er det ikke deres verden jeg lever i men min egen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Ina33

Maria-s skriver:

Hehe jeg er nødt til lige at være med her. Nu har jeg skimtet hele denne debat og jeg må indrømme at jeg både griner og græder på samme tid.

Fact er at vi (ligesom MANGE andre lande) står i en økonomisk situation, hvor der SKAL spares. Om vi vil det eller ej.

Så vidt jeg har forstået så var et af de første udspil at kommunerne skulle spare sindsygt mange penge. Det ville så gå ud over børnehaver, skoler mv. Altså jeres/ vores børn (og nej har ikke børn endnu , men derfor kan man godt have en holdning) . Dette kunne man godt se slet ikke kunne hænge sammen, derfor har man taget det op til revision og sagt; hvordan gør vi det her og rammer færrest??.. det vil ALTID ramme nogen, sådan er det. OG det hjælper ikke noget bare at sætte skatten op. Vi er nødt til samtidig med at spare, at prøve at få "hjulene" igang igen. Jeg mener, som en anden også har skrevet, ikke at det er vores RET at få dejlige børn, men en gave OG et valg vi træffer. Et valg baseret på flere overvejelser heriblandt ens økonomiske stilling ( og neeeej man ved ikke hvordan tingene og ens situation ser ud om 5 eller 10 år..) Jeg synes det er forkert man ser børnepenge som en del af ens økonomi. Jeg kan godt se det kan blive nødvendigt i visse tilfælde HVIS man fx bliver alene, MEN man kan som regering bare ikke tage forbehold for ALT..

Og også mht til "gave og ikke ret" ja så er fertilitetsbehandling ikke en ret efter min mening. Det er SUPER at man har kunne få det gennem det offentlige ja. Men synes det er et logisk sted at spare (for en periode, ku forestille mig det kom igen når DK er oppe at køre igen). Hvis man gerne vil have børn, men er så uheldig (og føler VIRKELIG med dem som er, misforstå ikke det!), men ja så kan man betale for det. Så må man spare op ligesom man sparer op til så man andre ting man ønsker sig her i livet så brændende. Læste at et besøg på F klinink koster 25.000 kr.

Og nedskærding af dagpengeret fra 4 til 2 år. Klapper i mine hænder. Man kan altid finde et job. Det handler bare om at tage det der er. Også selvom man har en lang uddannelse eller er specificeret indenfor et bestemt område. Alle kan finde ud af at gøre rent, være på en tank eller lignende. JA lønnen er ikke den bedste, men det er skisme også fordi vi er forvente fra vores dagpenge. Det er da forrykt at man kan få næsten lige så mange penge for at gå rundt derhjemme, som ved at have fuldtidsjob som fx rengøring eller butik. Og jo jeg har selv været på dagpenge i et par mdr inden jeg fik job efter endt uddannelse og jeg synes det var VILDT så mange penge jeg fik.

Nå et meget langt og måske lidt rodet indlæg. Men synes faktisk overordnet at den løsning regeringen er kommet med er fin, taget situationen i betragtning. Det er bedre at der vises ansvar fra regeringens side end bare at lade det sejle og stå  en lignende situation som fx Grækenland....

Og nedskærding af dagpengeret fra 4 til 2 år. Klapper i mine hænder. Man kan altid finde et job. Det handler bare om at tage det der er. Også selvom man har en lang uddannelse eller er specificeret indenfor et bestemt område. Alle kan finde ud af at gøre rent, være på en tank eller lignende. JA lønnen er ikke den bedste, men det er skisme også fordi vi er forvente fra vores dagpenge. Det er da forrykt at man kan få næsten lige så mange penge for at gå rundt derhjemme, som ved at have fuldtidsjob som fx rengøring eller butik. Og jo jeg har selv været på dagpenge i et par mdr inden jeg fik job efter endt uddannelse og jeg synes det var VILDT så mange penge jeg fik.

Prøv at kigge dig omkring, hvis der virkelig var et job til ALLE, hvorfor går derså lige nu så rekord mange rundt og er arbejdsløse.

Jeg er enig med dig så langt som til at sige at der er arbejde til de fleste UNGE mennesker.

Anmeld

26. maj 2010

Ina33

Maria-s skriver:

Hehe jeg er nødt til lige at være med her. Nu har jeg skimtet hele denne debat og jeg må indrømme at jeg både griner og græder på samme tid.

Fact er at vi (ligesom MANGE andre lande) står i en økonomisk situation, hvor der SKAL spares. Om vi vil det eller ej.

Så vidt jeg har forstået så var et af de første udspil at kommunerne skulle spare sindsygt mange penge. Det ville så gå ud over børnehaver, skoler mv. Altså jeres/ vores børn (og nej har ikke børn endnu , men derfor kan man godt have en holdning) . Dette kunne man godt se slet ikke kunne hænge sammen, derfor har man taget det op til revision og sagt; hvordan gør vi det her og rammer færrest??.. det vil ALTID ramme nogen, sådan er det. OG det hjælper ikke noget bare at sætte skatten op. Vi er nødt til samtidig med at spare, at prøve at få "hjulene" igang igen. Jeg mener, som en anden også har skrevet, ikke at det er vores RET at få dejlige børn, men en gave OG et valg vi træffer. Et valg baseret på flere overvejelser heriblandt ens økonomiske stilling ( og neeeej man ved ikke hvordan tingene og ens situation ser ud om 5 eller 10 år..) Jeg synes det er forkert man ser børnepenge som en del af ens økonomi. Jeg kan godt se det kan blive nødvendigt i visse tilfælde HVIS man fx bliver alene, MEN man kan som regering bare ikke tage forbehold for ALT..

Og også mht til "gave og ikke ret" ja så er fertilitetsbehandling ikke en ret efter min mening. Det er SUPER at man har kunne få det gennem det offentlige ja. Men synes det er et logisk sted at spare (for en periode, ku forestille mig det kom igen når DK er oppe at køre igen). Hvis man gerne vil have børn, men er så uheldig (og føler VIRKELIG med dem som er, misforstå ikke det!), men ja så kan man betale for det. Så må man spare op ligesom man sparer op til så man andre ting man ønsker sig her i livet så brændende. Læste at et besøg på F klinink koster 25.000 kr.

Nå et meget langt og måske lidt rodet indlæg. Men synes faktisk overordnet at den løsning regeringen er kommet med er fin, taget situationen i betragtning. Det er bedre at der vises ansvar fra regeringens side end bare at lade det sejle og stå  en lignende situation som fx Grækenland....

Prøv at kigge dig omkring, hvis der virkelig var et job til ALLE, hvorfor går derså lige nu så rekord mange rundt og er arbejdsløse.

Jeg er enig med dig så langt som til at sige at der er arbejde til de fleste UNGE mennesker.

Anmeld

26. maj 2010

Ina33

Loppe skriver:

Hov dem smuttede, fik sendt alt for tidligt!

Prøv at kigge dig omkring, hvis der virkelig var et job til ALLE, hvorfor går der så lige nu så rekord mange rundt og er arbejdsløse?

Jeg synes det er fuldstændig forrykt at nedsætte grænsen for hvor længe man kan få dagpenge. Husk på vi SELV betaler til A-kassen!

Og prøv at spørge alle de ældre ledige der lige præcis ikke er gamle nok til at gå på efterløn. De har betalt til A-kassen hele deres liv, de kan ingen job få, kommer 2 års reglen til at gælde, så får de da virkelig et meget stort problem!

Folk der siger at der er arbejder til alle dem der gider at arbejde, er folk der ikke er med på hvad der sker i Danmark i disse tider!

Anmeld

26. maj 2010

Ina33

Tjuhl skriver:

at man ikke forskrækkes over at velfærdssamfundet nedprioriteres på det groveste, finder jeg meget uhyggeligt. og at undskylde sin manglende indlevelse med at "vi da har det meget godt - sammenlignet med..." er i mine øjne dybt grotesk. Fordi andre i verden har det værre end vi har i danmark, skal vi ikke sige ja tak til at de rige får mere og de fattige får mindre og gå på kompromis med velfærden.

nåh...lige et surt opstød midt i eksamensskrivningen...jeg er blot, som altid, rystet over hvad borgere er villige til at acceptere.

Hundrede procent enig - det er faktisk lidt ligesom den der bemærkning man(jeg) fik som barn "Du SKAL spise op, tænk på de små børn i Afrika, de dør af sult"  Nååå ja nu har jeg da bare endnu mere lyst til at grovÆDE!

Anmeld

26. maj 2010

4kløver

wamse skriver:

Hvor får de tykke hjælp henne??

Jeg er jo svært overvægtig og jeg kan sgu ikke få hjælp. Jeg går ud fra det er fedmeoperationer, du henviser til eller?? Det gør de jo så fordi det er livstruende og pga andre medicinske grunde. Det er da et helt forkert spor at gå efter folk der har brug for hjælp. hvad med rygerne og deres følgesygdomme, skal vi så også stoppe med at hjælpe dem?

jeg har en bekendt hun fik det og detsvære er hun lige så tyk igen så jeg syndes det var penge ud af vinduet.. og ryger ja det er sgu vores ejen skyld vis vi bliver syge.. men det er ikke en barneløs ejen skyld

Anmeld

26. maj 2010

4xGreve

Loppe skriver:

Hov dem smuttede, fik sendt alt for tidligt!

Prøv at kigge dig omkring, hvis der virkelig var et job til ALLE, hvorfor går der så lige nu så rekord mange rundt og er arbejdsløse?

Jeg synes det er fuldstændig forrykt at nedsætte grænsen for hvor længe man kan få dagpenge. Husk på vi SELV betaler til A-kassen!

Og prøv at spørge alle de ældre ledige der lige præcis ikke er gamle nok til at gå på efterløn. De har betalt til A-kassen hele deres liv, de kan ingen job få, kommer 2 års reglen til at gælde, så får de da virkelig et meget stort problem!

Folk der siger at der er arbejder til alle dem der gider at arbejde, er folk der ikke er med på hvad der sker i Danmark i disse tider!

Mange ungeer der arbejde til men ikke hvis man har barn, osv. jeg er en af dem der har søgt flittigt (dog står min jobsøgning på stanby (staves) lige pt.) men intet job at finde, jeg er ung, men jeg har ingen uddannelse, ikke det vildeste erfaring, har gået hjem et par år pga. graviditet, barsel, arbejdsløshed osv. og hvorfor skulle man lige vælge en som mig, når der er frit valg og man kan vælge og vrage som man vil, de kan få en med en fin uddanelse, med en masse erfaring mm. så hvorfor vælge mig, så selvom man er ung kan det være vildt svært at få job...

Og inde for mane job søger de lige pt. folk mer erfaring og folk uden bedes lade vær med at sende en ansøgning så det er altså ikke så let at finde job som nogen gerne vil gøre det til

Anmeld

26. maj 2010

wamse

4kløver skriver:

jeg har en bekendt hun fik det og detsvære er hun lige så tyk igen så jeg syndes det var penge ud af vinduet.. og ryger ja det er sgu vores ejen skyld vis vi bliver syge.. men det er ikke en barneløs ejen skyld

Der vil da uden tvivl være folk der bliver tykke igen, men der er også masser som det lykkes for. Men sådan er der vel inden for alt, misbrugere koster også en masse at få i behandling og få holder sig clean/ædru, men derfor skal man vel ikke holde op med at hjælpe de som klarer sig?

Jeg mener bestemt heller ikke at det er barnløses egen skyld, men det giver da ingen mening, at ville ville stoppe med at hjælpe andre svage grupper som fx overvægtige. Jeg tvivler også seriøst på at du ikke ville have behandling af en af dine nærmeste, hvis de fik rygerrelateret sygdomme.

Anmeld

26. maj 2010

Bondepigen

Tjuhl skriver:

at man ikke forskrækkes over at velfærdssamfundet nedprioriteres på det groveste, finder jeg meget uhyggeligt. og at undskylde sin manglende indlevelse med at "vi da har det meget godt - sammenlignet med..." er i mine øjne dybt grotesk. Fordi andre i verden har det værre end vi har i danmark, skal vi ikke sige ja tak til at de rige får mere og de fattige får mindre og gå på kompromis med velfærden.

nåh...lige et surt opstød midt i eksamensskrivningen...jeg er blot, som altid, rystet over hvad borgere er villige til at acceptere.

Anmeld

26. maj 2010

Bondepigen

kitty skriver:

Kunne man så ikke bruge nogle af de sparede penge fra fertilitetsbehandlingerne til at dele kondomer og p-piller ud til folk, så de kunne spare på aborterne og de børn, der bliver til, som egentlig ikke rigtig var ønskede? Der ryger da en del til børnepenge...

Ja, undskyld... Men jeg bliver bare ret tosset, når folk kan ligge og knalde som de har lyst, og derigennem få den "ret" at få børn, når vi andre der brændende ønsker det skal betale ved kasse ét, og derfor ikke har samme ret....

Og nej, jeg er ikke ude efter at ramme nogen bestemte, men prøver at sætte tingene lidt på spidsen... Den ret har jeg trods alt stadig...

Kan SÅ meget følge dig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.