Slaaaap nu af

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

otlitrom

bondepigen skriver:

Kan SÅ meget følge dig!!!

Tak! Jeg har nemlig været lidt i tvivl om, om den var for grov..

Men igen.. Vi har alle ret til en mening..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

Bondepigen

kitty skriver:

Tak! Jeg har nemlig været lidt i tvivl om, om den var for grov..

Men igen.. Vi har alle ret til en mening..

Det er jo lige det vi har.

Anmeld

26. maj 2010

Stumpen

Jeg vil bare sige at jeg godt kan forstå at nogle brokker sig og har nrig for at brokke sig over dette.. Tænk at miste f.eks. 30.000 om året!! Det ville jeg slet ikke kunne overskue...

Måske skulle man ikke medregne sine bp i budgettet, men hvis det på den måde får det til at løbe rundt og ungerne fortsat får det de har brug for, ja hvorfor så ikke?? Ingen kunne forudse at en regering pludselig går ind og skære på det område..

Jeg tør slet ikke tænke tanken til ende på hvor mange børnefamlier der knækker halsen på dette

Anmeld

26. maj 2010

Kamelia

Jeg er også een af dem der brokker sig - og som må smile lidt af at mange af dem der støtter at skære i børnepengene både her og i fjernesynet, har ingen eller maks 2 børn!!

Men vi har 3 børn og mister pænt over 10.000 om året. Vi regnede ikke børnepenge ind den dag vi købte hus, med vores første spædbarn i armene. Men nu hvor vi har 3 er det da en glæde at modtage pengene. De hjælper på mange måder til udgifterne. De er ikke pinedød nødvendige, bevares, men de gør nok at vi kan komme på ferie med 3 børn, eller opleve sjove og spændende ting alle 5 sammen, eller at jeg ikke gisper hver gang ungernes sko/sandaler/støvler koster 600+ pr. par (pga meget smalle fødder).

Tjoo vi skal nok klare den, men jeg synes ved gud det er en skævvridning der er harmdirrende og vil få store sociale konsekvenser.

Det bekymrer mig også rent fremtidsmæssigt hvordan fødselstallet vil se ud - jeg tror det bliver meget dyrt for Danmark med tiden - er det ikke lidt som at tisse i bukserne???

Men de vil jo meget snart finde ud af hvor dyrt det bliver at få de handicappede børn i døgnpleje der ellers passes af en forældre i hjemmet. For med de sindsyge beskæringer de kører dér så vil mange familier ikke kunne klare økonomisk at passe barnet hjemme og det vil så koste samfundet mange penge + ødelægge de familier psykisk!!!! Hvem havde hovedet under armen da dén beslutning blev taget!???

Kamelia 

Anmeld

26. maj 2010

Sofiedk

Støtter 100% op om dig Kitty, for fanden hvor er det unfair at man pludselig kan blive frataget chanchen for at blive mor, fordi der er finanskrise. Og ja, så kan man bare spare op ligesom til alt muligt andet, men vi snakker altså ikke kun 25.000 og bum så er der baby, for så ville det sku være nemt nok. Vi snakker måske 3-4 x 25.000 + 3-4000 i hormoner per omgang. Hvem ville have råd til det?

Og hvad så, så er det kun de rige der har ret til at blive forældre? Det kan da ikke være rigtigt at vi brokker os over der ikke bliver født nok, men når der skal skæres så skær man der hvor hjulene bliver startet der skal få resten af samfundet til at dreje rundt. Jeg føler det er SÅ forkert at snakke om ret vs gave, når man snakker om at få et barn, for selvfølgelig er det ikke alle mand's ret at få børn sådan vupti, hvis de ikke er klar til det. Men jeg ser det lidt som hvis regeringen gik ud og sagde at nu var det slut med at give tilskud til syge der ikke ligefrem døde af det. Så måtte man få lov til at være syg og dårlig indtil de lige havde lyst til at hjælpe en igen. Det virker HELT grotesk.

Jo mindre generationerne bliver, jo mere får vi behov for invandrere og udenlandsk arbejdskraft - meget mærkeligt at DF er fortaler for det pludselig.

Anmeld

26. maj 2010

Helle30

4kløver skriver:

jeg har en bekendt hun fik det og detsvære er hun lige så tyk igen så jeg syndes det var penge ud af vinduet.. og ryger ja det er sgu vores ejen skyld vis vi bliver syge.. men det er ikke en barneløs ejen skyld

For hvad der angår rygerne, så er tobaksafgiften for en pakke cigaretter til 30 kr. pt: 18,836 kr. Dertil kommer moms. Ryger man 20 stk. om dagen, har man betalt kr. 6875,14 om året i tobaksafgift. Klarer man 30 år som ryger, før man evt. får konstateret én af mange følgesygdomme, har man indbetalt: 206.254,2 kr. i tobaksafgift. Penge som afgiftsætterne hævder skal gå til behandling af tobaksrelaterede sygdomme. Er man samtidig typen, der vælter en masse øl, piratos, kaffe og cola i kurven, så har jeg slet ikke fantasi til at regne på, hvor meget man kan få udrettet på operationsbriksen.

Nu var det hverken tobaksafgifter i almindelighed eller punktafgifter generelt, vi skulle diskutere, men lur mig om ikke en stor del af de "ramte" familier kunne snyde den slemme regering lidt på de konti.

- Helle - træt af brok med brok på, der aldrig efterfølges af alternative og bedre forslag.

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

Helle30 skriver:

For hvad der angår rygerne, så er tobaksafgiften for en pakke cigaretter til 30 kr. pt: 18,836 kr. Dertil kommer moms. Ryger man 20 stk. om dagen, har man betalt kr. 6875,14 om året i tobaksafgift. Klarer man 30 år som ryger, før man evt. får konstateret én af mange følgesygdomme, har man indbetalt: 206.254,2 kr. i tobaksafgift. Penge som afgiftsætterne hævder skal gå til behandling af tobaksrelaterede sygdomme. Er man samtidig typen, der vælter en masse øl, piratos, kaffe og cola i kurven, så har jeg slet ikke fantasi til at regne på, hvor meget man kan få udrettet på operationsbriksen.

Nu var det hverken tobaksafgifter i almindelighed eller punktafgifter generelt, vi skulle diskutere, men lur mig om ikke en stor del af de "ramte" familier kunne snyde den slemme regering lidt på de konti.

- Helle - træt af brok med brok på, der aldrig efterfølges af alternative og bedre forslag.

spændende tænkning!!

Anmeld

26. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sofiekdk skriver:

Støtter 100% op om dig Kitty, for fanden hvor er det unfair at man pludselig kan blive frataget chanchen for at blive mor, fordi der er finanskrise. Og ja, så kan man bare spare op ligesom til alt muligt andet, men vi snakker altså ikke kun 25.000 og bum så er der baby, for så ville det sku være nemt nok. Vi snakker måske 3-4 x 25.000 + 3-4000 i hormoner per omgang. Hvem ville have råd til det?

Og hvad så, så er det kun de rige der har ret til at blive forældre? Det kan da ikke være rigtigt at vi brokker os over der ikke bliver født nok, men når der skal skæres så skær man der hvor hjulene bliver startet der skal få resten af samfundet til at dreje rundt. Jeg føler det er SÅ forkert at snakke om ret vs gave, når man snakker om at få et barn, for selvfølgelig er det ikke alle mand's ret at få børn sådan vupti, hvis de ikke er klar til det. Men jeg ser det lidt som hvis regeringen gik ud og sagde at nu var det slut med at give tilskud til syge der ikke ligefrem døde af det. Så måtte man få lov til at være syg og dårlig indtil de lige havde lyst til at hjælpe en igen. Det virker HELT grotesk.

Jo mindre generationerne bliver, jo mere får vi behov for invandrere og udenlandsk arbejdskraft - meget mærkeligt at DF er fortaler for det pludselig.

Igen fuldstændig enig med dig søde!!

Anmeld

26. maj 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Sofiekdk skriver:

Igen fuldstændig enig med dig søde!!

Anmeld

26. maj 2010

otlitrom

Sofiekdk skriver:

Du er sgu god til det med ord, Sofie!! Enig!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.