Jeg er også een af dem der brokker sig - og som må smile lidt af at mange af dem der støtter at skære i børnepengene både her og i fjernesynet, har ingen eller maks 2 børn!!
Men vi har 3 børn og mister pænt over 10.000 om året. Vi regnede ikke børnepenge ind den dag vi købte hus, med vores første spædbarn i armene. Men nu hvor vi har 3 er det da en glæde at modtage pengene. De hjælper på mange måder til udgifterne. De er ikke pinedød nødvendige, bevares, men de gør nok at vi kan komme på ferie med 3 børn, eller opleve sjove og spændende ting alle 5 sammen, eller at jeg ikke gisper hver gang ungernes sko/sandaler/støvler koster 600+ pr. par (pga meget smalle fødder).
Tjoo vi skal nok klare den, men jeg synes ved gud det er en skævvridning der er harmdirrende og vil få store sociale konsekvenser.
Det bekymrer mig også rent fremtidsmæssigt hvordan fødselstallet vil se ud - jeg tror det bliver meget dyrt for Danmark med tiden - er det ikke lidt som at tisse i bukserne???
Men de vil jo meget snart finde ud af hvor dyrt det bliver at få de handicappede børn i døgnpleje der ellers passes af en forældre i hjemmet. For med de sindsyge beskæringer de kører dér så vil mange familier ikke kunne klare økonomisk at passe barnet hjemme og det vil så koste samfundet mange penge + ødelægge de familier psykisk!!!! Hvem havde hovedet under armen da dén beslutning blev taget!???

Kamelia
Anmeld