Maria-s skriver:
Hehe jeg er nødt til lige at være med her. Nu har jeg skimtet hele denne debat og jeg må indrømme at jeg både griner og græder på samme tid.
Fact er at vi (ligesom MANGE andre lande) står i en økonomisk situation, hvor der SKAL spares. Om vi vil det eller ej.
Så vidt jeg har forstået så var et af de første udspil at kommunerne skulle spare sindsygt mange penge. Det ville så gå ud over børnehaver, skoler mv. Altså jeres/ vores børn (og nej har ikke børn endnu
, men derfor kan man godt have en holdning
) . Dette kunne man godt se slet ikke kunne hænge sammen, derfor har man taget det op til revision og sagt; hvordan gør vi det her og rammer færrest??.. det vil ALTID ramme nogen, sådan er det. OG det hjælper ikke noget bare at sætte skatten op. Vi er nødt til samtidig med at spare, at prøve at få "hjulene" igang igen. Jeg mener, som en anden også har skrevet, ikke at det er vores RET at få dejlige børn, men en gave OG et valg vi træffer. Et valg baseret på flere overvejelser heriblandt ens økonomiske stilling ( og neeeej man ved ikke hvordan tingene og ens situation ser ud om 5 eller 10 år..) Jeg synes det er forkert man ser børnepenge som en del af ens økonomi. Jeg kan godt se det kan blive nødvendigt i visse tilfælde HVIS man fx bliver alene, MEN man kan som regering bare ikke tage forbehold for ALT.. 
Og også mht til "gave og ikke ret" ja så er fertilitetsbehandling ikke en ret efter min mening. Det er SUPER at man har kunne få det gennem det offentlige ja. Men synes det er et logisk sted at spare (for en periode, ku forestille mig det kom igen når DK er oppe at køre igen). Hvis man gerne vil have børn, men er så uheldig (og føler VIRKELIG med dem som er, misforstå ikke det!), men ja så kan man betale for det. Så må man spare op ligesom man sparer op til så man andre ting man ønsker sig her i livet så brændende. Læste at et besøg på F klinink koster 25.000 kr.
Og nedskærding af dagpengeret fra 4 til 2 år. Klapper i mine hænder. Man kan altid finde et job. Det handler bare om at tage det der er. Også selvom man har en lang uddannelse eller er specificeret indenfor et bestemt område. Alle kan finde ud af at gøre rent, være på en tank eller lignende. JA lønnen er ikke den bedste, men det er skisme også fordi vi er forvente fra vores dagpenge. Det er da forrykt at man kan få næsten lige så mange penge for at gå rundt derhjemme, som ved at have fuldtidsjob som fx rengøring eller butik. Og jo jeg har selv været på dagpenge i et par mdr inden jeg fik job efter endt uddannelse og jeg synes det var VILDT så mange penge jeg fik.
Nå et meget langt og måske lidt rodet indlæg. Men synes faktisk overordnet at den løsning regeringen er kommet med er fin, taget situationen i betragtning. Det er bedre at der vises ansvar fra regeringens side end bare at lade det sejle og stå en lignende situation som fx Grækenland....
Du har på ingen måde ret i at alle kan få job og det er desværre en realitet! Virksomhederne bliver netop også kritiske nu, idet der er "så mange" at vælge mellem i forhold til førhen. så jeg vil på ingen måde give dig ret - det er egoistisk tænkning.