Sisley skriver:
Jeg tror ikke du har ret i, at de forskellige sygdomme ikke eksisterede hos hunde for x antal år siden - jeg tror bare man nu er blevet mere opmærksom på og dygtigere til at diagnosticere hos fx hunde og katte. Fx er det også "nyt", at man behandler kræftsygdomme, skifter hofter osv., men disse sygdomme har jo også hele tiden eksisteret.
Det kræver ikke narkose at få renset tænder på vovse (min fik det gjort i går) med mindre det selvfølgelig er meget slemt - og så skulle man nok have haft en anden dyrlæge, som havde opdaget det begyndende problem i tide.
Det er muligt at dyrlægerne modtager procenter på de varer de sælger - håndværkere lægger også avance på deres varer, når de sælger til kunderne. Og returkommision er jo i øvrigt ulovligt, så det er nok ikke det der er tale om her...
Husk hvem det er der siger, at BARF er bedre for vovse - det er sjovt nok dem der sælger det.
I sidste ende må man nok prøve sig frem og vurdere hvad man selv mener er bedst.
Vores ildere havde tandsten da de fik tørfoder, ligesom din hund har, og de har stort set intet efter at vi begyndte at barfe for snart 2 år siden! Synes ikke man kan sige det som, at man bare kan få tandstenen fjernet hos dyrlægen uden narkose. Der er jo en grund til at hunden får tandsten af tørfoder og ikke af barf! Ligesom vi mennesker får tandsten af dårlig kost og manglende tandpleje. Tørfoder er affaldskød og alskens tilsætningsstoffer, derfor tjener firmaerne KASSEN på at producere det. Det er alt det vi mennesker ikke kan bruge, altså ikke-reelt kød, men kødrester osv.
Selvfølgelig siger de, som sælger Barf at det er bedst. Sådan vil det altid være. Men for mig er der ingen tvivl, jeg kan tænke mig til at det naturlige er bedst, som jeg har skrevet flere gange, og tydeligt se på mine dyr at de har det bedre. De er mere livlige og glade, har fået MEGET blødere pels, mindre afføring, næsten ingen tandsten osv. Vores ene var faktisk lidt af et skravl med grim tør og ru pels, ingen muskelmasse osv. Han tabte stort på diverse udstillinger. Men efter vi skiftede har han opbygget mere muskelmasse, pelsen er blevet silkeblød og han vandt sin sidste udstilling hos de samme dommere som lod ham tabe sidste gang! Det synes jeg er tankevækkende! For ens indre sundhed kan ses udenpå, ligesom ve dos mennesker. Hvis vi spiser sundt og dyrker motion er vi mere sunde at se på, vores negle, hår og hud stråler mere og vi har mere overskud. Det er præcis det samme med hunde, katte, idlere og alle andre dyr!
Fair nok hvis du ikke har tiden eller lysten til at barfe, men at sige at det er bedre at give den samme kedelige gang tørret 'kød' tilsat alt muligt unødvendigt, hver eneste dag, det synes jeg er mærkeligt! Vi mennesker har da heller ikke bedst af at leve af frysetørret mad og lignende!