Ansemusen skriver:
Kød og ben hjælper med at fjerne tandsten eller helt forebygge det. Hos vores kommer det nærmest ikke mere, hvorimod de havde meget da de fik tørfoder, også den gode af slagsen!
Det jeg fodrer med er kun frosset, ingen vitaminer, olier eller andet er tilsat. Frysning er ikke en tilsætning og ikke noget som gør foderet dårligere end hvis det ikke havde været frosset, ligsom med grøntsager. De holder rigtig godt på vitaminerne når de bliver frosset ned!
Så fodrer du ikke "ægte" råt, hvis man skal være meget firkantet. Hvis det er frosset, er det behandlet for at forlænge holdbarheden.
Som jeg skrev i et tidligere indlæg, er jeg enig i, at kødben (eller pinde som mange hunde ynder at tygge i) holder tænderne i orden - men det er jo ikke ensbetydende med at man fodrer efter BARF, at man holder tænderne rene med ben.
Nogle er mere udsatte for tandsten end andre pga. et bestemt enzym som er tilstede i spyt - og det enzym har nogle mere af end andre (bl.a. mig desværre).
Under alle omstændigheder er det jo dejligt, hvis dyrene slipper af med gener som tandsten, allergi, hudproblemer osv. Og om det er maden eller noget helt andet der virker, er jo underordnet så længe det virker 
Anmeld