Det er ikke korrekt, at det generelt er sundere og bedre for hunde at blive fodret efter BARF metoden - det virker godt for nogle og ikke for andre. Så vidt jeg ved, er der slet ikke den samme kontrol med BARF maden, som fx det man køber hos dyrlægen - dyrlægens foder kontrolleres i meget højere grad, bl.a. fordi dyrlægerne skal kunne stå inde for det. Hygiejnemæssigt tænker jeg også at det er nemmere at holde bakterier m.v. fra tørfoder...
Vi har selv fodret med BARF i en periode (i form af frosne pølseportioner, som faktisk er ret nemme at have i fryseren), men stoppede da vovse virkede konstant sulten.
Husk i øvrigt at hvis man fodrer med BARF må man ikke også give tørfoder, da BARF er 6-7 timer om at passere systemet mens tørfoder er 10-12 timer om at passere. Dvs. hunden kan nemt få forstoppelse hvis den også får tørfoder.
Rå ben er gode at give, da det holder tænderne rene, men det er den primære grund til, at man anbefaler det.
Jeg mener som udgangspunkt, at hunde i dag er så domesticerede, at det ikke helt giver mening at tale om hvad hunde og ulve ville spiser i naturen, men man kan selvfølgelig godt skelne til det.
Anmeld