giver I jeres hund det rigtige at spise??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2010

B&J

MoarJ skriver:

Nemlig... Vi er rigtig glade for det...

ja og kan også godt forstå hvis jeres hunde er eller hund hihiihhi.... det smager af noget og ikke bare noget kedeligt korn mad..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2010

Mira0911

B&J skriver:

ja og kan også godt forstå hvis jeres hunde er eller hund hihiihhi.... det smager af noget og ikke bare noget kedeligt korn mad..

Han er rigtig glad for det... Han vil slet ikke have andet end det foder...

Anmeld

27. april 2010

Miamaja

ja det vidste jeg godt, det hedder at barfe Det kan også fåes i en form for tørkost, hvis man ikke lige har plads/lyst osv til at opbevare den rå foder.

ja, jeg kender til et tor kost maerke, wellness Evo hvor alt er kod. det er super dyrt torfoder, og efter mine foraeldres hund udviklede diabetes og skulle have insulin sprojter og medicin de sidste par aar den levede, saa har jeg smidt mig ind i denne 'Barf' verden, som du naevner.

Bare for at undgaa alle disse frygtelige sygedomme.

Jeg fodrer dog 50/50 % med torfoder og saa raadt saa jeg er ikke helt raa endnu. indtil videre er torfoderet Royal canin (ikke det bedste men min mynde hvalp er helt utrolig kraesen og vil ikke rore Wellness, orijiin, blue. jeg planlaegger dog at kobe wellness og tvinge ham

Har nu 'barfet' mine hunde i 2 maaneder nu og Jeg er bare HELT totalt overrasket over at mine hunde elsker raat kod og knogler - de foretraekker det ligefrem  og deres taender er suveraent hvide og rene at se paa. ingen diarre eller noget. kernesunde begge to.

det er bare en helt ny maade for mig at fodre paa. undrer mig bare totalt over hvorfor de fleste dyrelaeger anbefaler torfoder - det er jo ikke det bedste eller mest naturlige.

Anmeld

27. april 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Ville helt vildt gerne både barfe min hund, eller have ham på Arion som han fik med i hvalpepakken, og som vi synes er et virkelig godt foder. Men vi kan ikke få det i nærheden af os, og desværre har vi heller ikke plads til at barfe ham

Øv øv øv øv... hilsen en som synes hendes hundevaps fortjener det bedste.

Anmeld

27. april 2010

Soap

Min prinsesse får foder som opdrætter selv har fået sat i produktion, som er korn og lagermide fri 

Det kunne ikke fungere bedre og er sammensat efter lige min race så det er jo perfekt 

Anmeld

27. april 2010

june1987

bella: får som regl to ben om ugen med råt kød dog holder hun knoglerne længere men hun er også en lille hund 

hun får lidt rester indimellem men det er meget meget lidt, da hun ikke skal leve af det.

og så får hun hills foder til hendes race og str 

Anmeld

27. april 2010

Sisley

Det er ikke korrekt, at det generelt er sundere og bedre for hunde at blive fodret efter BARF metoden - det virker godt for nogle og ikke for andre. Så vidt jeg ved, er der slet ikke den samme kontrol med BARF maden, som fx det man køber hos dyrlægen - dyrlægens foder kontrolleres i meget højere grad, bl.a. fordi dyrlægerne skal kunne stå inde for det. Hygiejnemæssigt tænker jeg også at det er nemmere at holde bakterier m.v. fra tørfoder...

Vi har selv fodret med BARF i en periode (i form af frosne pølseportioner, som faktisk er ret nemme at have i fryseren), men stoppede da vovse virkede konstant sulten.

Husk i øvrigt at hvis man fodrer med BARF må man ikke også give tørfoder, da BARF er 6-7 timer om at passere systemet mens tørfoder er 10-12 timer om at passere. Dvs. hunden kan nemt få forstoppelse hvis den også får tørfoder.

Rå ben er gode at give, da det holder tænderne rene, men det er den primære grund til, at man anbefaler det.

Jeg mener som udgangspunkt, at hunde i dag er så domesticerede, at det ikke helt giver mening at tale om hvad hunde og ulve ville spiser i naturen, men man kan selvfølgelig godt skelne til det.

Anmeld

27. april 2010

Soap

Sisley skriver:

Det er ikke korrekt, at det generelt er sundere og bedre for hunde at blive fodret efter BARF metoden - det virker godt for nogle og ikke for andre. Så vidt jeg ved, er der slet ikke den samme kontrol med BARF maden, som fx det man køber hos dyrlægen - dyrlægens foder kontrolleres i meget højere grad, bl.a. fordi dyrlægerne skal kunne stå inde for det. Hygiejnemæssigt tænker jeg også at det er nemmere at holde bakterier m.v. fra tørfoder...

Vi har selv fodret med BARF i en periode (i form af frosne pølseportioner, som faktisk er ret nemme at have i fryseren), men stoppede da vovse virkede konstant sulten.

Husk i øvrigt at hvis man fodrer med BARF må man ikke også give tørfoder, da BARF er 6-7 timer om at passere systemet mens tørfoder er 10-12 timer om at passere. Dvs. hunden kan nemt få forstoppelse hvis den også får tørfoder.

Rå ben er gode at give, da det holder tænderne rene, men det er den primære grund til, at man anbefaler det.

Jeg mener som udgangspunkt, at hunde i dag er så domesticerede, at det ikke helt giver mening at tale om hvad hunde og ulve ville spiser i naturen, men man kan selvfølgelig godt skelne til det.

Korrekt og helt enig 

Anmeld

27. april 2010

Ina33

Sisley skriver:

Dejligt med en noget mere nuanceret opfattelse af foder.

Anmeld

27. april 2010

Mira0911

Alexis skriver:

Ville helt vildt gerne både barfe min hund, eller have ham på Arion som han fik med i hvalpepakken, og som vi synes er et virkelig godt foder. Men vi kan ikke få det i nærheden af os, og desværre har vi heller ikke plads til at barfe ham

Øv øv øv øv... hilsen en som synes hendes hundevaps fortjener det bedste.

Er der slet ikke nogen forhandler i nærheden af dig?

privat forhandler eller noget?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.