Sisley skriver:
Jeg tror ikke du har ret i, at de forskellige sygdomme ikke eksisterede hos hunde for x antal år siden - jeg tror bare man nu er blevet mere opmærksom på og dygtigere til at diagnosticere hos fx hunde og katte. Fx er det også "nyt", at man behandler kræftsygdomme, skifter hofter osv., men disse sygdomme har jo også hele tiden eksisteret.
Det kræver ikke narkose at få renset tænder på vovse (min fik det gjort i går) med mindre det selvfølgelig er meget slemt - og så skulle man nok have haft en anden dyrlæge, som havde opdaget det begyndende problem i tide.
Det er muligt at dyrlægerne modtager procenter på de varer de sælger - håndværkere lægger også avance på deres varer, når de sælger til kunderne. Og returkommision er jo i øvrigt ulovligt, så det er nok ikke det der er tale om her...
Husk hvem det er der siger, at BARF er bedre for vovse - det er sjovt nok dem der sælger det.
I sidste ende må man nok prøve sig frem og vurdere hvad man selv mener er bedst.
Det er en bog, 'raw meaty bones' der er skrevet af en dyrelaege, som jeg har citeret, som iovrigt ikke saelger BARF eller er financielt involveret i nogen foderorganisation, men henviser til kod og knogler der er til menneskefode (altsaa fra slagteren gaar jeg ud fra og iovrigt billigere end BARF). Saa det er ikke noget jeg selv har fundet paa. http://www.rawmeatybones.com/
det er rigtigt at dem der saelger BARF, maaske gor det af pengemaessige aarsager, men at fodre raadt er ikke det samme som at fodre BARF.
nej, det behover ikke at vaere slemt med tandsten foer dyrelaegere vaelger narkose ved tandrensing. de vaelger det ofte hvis hunden ikke vil sidde stille og modtage proceduren.
Ja, videnskaben bliver bedre med tiden og dyrelaegere bliver dygtigere med nyere viden. bare fordi man har valgt at gore en ting i mange aar behover det jo ikke betyde at det er det rigtige. vice versa. at der er en sammenhaeng mellem tandsten og at fodre med torkost fra videnskabens side, det synes jeg i den grad er vaerd at tage i betragtning.