nu har jeg haft to veninder der uafhængigt af hinanden er blevet forsøgt voldtaget af taxa chauffører, så at tage en taxa hjem er ikke en sikkerhed for noget som helst. vi lavede en aftale i venindegruppen om, at når man tog en taxa hjem, så skrev man en sms til en af pigerne med hans taxa nummer i og så SKULLE man sende en sms når man var kommet helt hjem. hvis så man ikke hørte fra den anden, så kunne man meget nemmere anmelde taxaen og finde ham end ellers. også i tilfælde af voldtægt. heldigvis oplevede vi aldrig ikke at høre fra hinanden...men så er et godt råd givet videre 
jeg tror at forebyggelse kun sker ved samtaler og åbenhed...men jeg tror ikke det er muligt helt at undgå at voldtægter sker, for der vil altid altid findes mennesker derude der mener de har ret til at gøre som de lyster. og sådan er det bare. og som kvinde skal man heller ikke leve sit liv i frygt eller være bange for at vise sin krop eller sin seksualitet frem fordi man så selv har inviteret til overgreb. der var en der sammenlignede med terrorister og der tænker jeg også, at man (sgu) må vælge om man vil leve sit liv i frygt for alle de grumme ting der kan ske en eller om man vil leve sit liv!
den "sutteleg" der skrives om et sted giver mig virkelig kvalme, men det der giver mig kvalme er, at forældre tydeligvis ikke taler med deres børn om hvad sex er og bør være. jeg kan ikke forestille mig at der er ret mange af de unger der går lykkelige hjem efter sådan en aften, man må føle sig frygtelig udnyttet og blottet uanset om man er dreng eller pige! seksualundervisningen i folkeskolerne skal helt klart forbedres...jeg læste et sted at rigtig mange unge tror at analsex giver pigen sprøjteorgasme...WHAT?! for det første..nej! og for det andet er det da begge to ting man udforsker (hvis man overhovedet er interesseret i at udforske det) når man er sammen med et menneske man elsker og stoler på..eller?? min lillebror sagde for nogle år siden, at han ikke scorede piger fordi han ikke følte han kunne leve op til de krav om sex der var i hans omgangskreds. Her var det normen at pigerne ved deres allerførste samleje både dyrkede almindelig sex, analsex og slugte klatten. jeg synes bare det lød så frygtelig voldsomt! og er glad for min bror i det mindste sagde nej tak til at deltage fordi han selv følte det overskred hans grænser.
sex bør være noget man taler åbent om med sine børn og specielt sine teenagebørn og jeg synes selv det er ualmindeligt vigtigt at lære dem at deres egen seksualitet ikke er grim, men noget de bør omfavne og lære at kende rigtig godt - også alene! og samtidig fortælle dem, at deres krop er DERES og at andres krop er noget man skal respektere dybt.
men helt at udrydde voldtægter, det tror jeg simpelthen ikke er muligt, desværre.
Anmeld