? Til jer med udekatte!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2010

B&J

håber jeg kan hjælpe lidt er født og opvokset med kat..

Katten  skal være min. 12 uger inden du får den det siger loven.

og i skal vente ca 3 mdr inden i prøver af lukke den ud den skal lære jer af kende først.. katte lem det er bare vis den hvordan den går ud og ind put den igemmen et par gange og den lære det selv sådan er det også med katte kassen put den der i et par gange lige så snart den er kommet hjem til jer så forstår den at det er der den skal i og det skal i gøre helst det første døgn.. så er katten meget renlig og køb noget godt katte grus og helst noget der klumper man kan købe noget vildt godt i en butik der hedder foderland det hedder ekstrem classis. det klumper lige så snart den tisser og laver det andet også kan man ikke dufte katten ihjemmet. så det eneste man skal gøre er at fjerne de klumper også gøre katte kassen ren ca hver 3uge først hvor man putter nyt grus i... og vil lige sige inden din kat skal ud skal den en tur til dyrlægen og ha kappet kugler hvis det er en han kat eller føjter den meget... og dens tis kan komme til af lugte voldsomt grimt..

når den skal være inde og i ikke er hjemme skal den ikke lukkes kun inde i stuen eller bade værelset den skal have feks køkknet stuen og gang af gå i den skal have lidt plads..

katte kan finde på af hoppe op i sengen til børne men de ligger helst i fodenden og nogle under dynen og andre oppe ved hovede nogle på brystet nogle mellem bene katten bestemmer meget selv de ting så hvis du ikke ønsker det så skal man lukke døren..

og hus af skaffe et krasse træ så den ikke tager jeres sofa og gulv...

og bare den har rent vand hver dag og tørkost så er den glad og husk ikke for meget af det våde dåse mad det kan give den dårlig mave og det er bare lavet af vand kødindholdet i det er så lille... selv om katte elsker det men det er fordi det har den duft de kan lig

godbider kan man også få i dyrebutikker man kan altid købe dem katte steaks eller friske godbider af kylling og fisk det elsker de og det er ikke så dyrt..

når den ca er 3mdr kan man også give den gærtarbeletter det detter de det er ikke alle katte der kan lig det men hvis de kan elsker de det og giver pelsen en vildt flot glans..

hvis du har flere spørgsmål så skriv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2010

Soap

Nå der kom en mig i forkøbet, jeg var lige away 

Det næste i det er så også at har du nogle lidt "skøre" naboer med jagt tegn må de skyde din kat på deres matrikel efter de har advaret dig 3 gange 

Tænk engang sådan er loven 

Anmeld

25. april 2010

NoName

Soap skriver:

Hejsa 

Jeg ved ikke om du er klar over det men der er faktisk en lovgivning om at hverken hunde eller katte må strejfe

De SKAL holdes på eget matrikel 

HAHAHAHAH det vil sige at vi kan "anmelde" alle naboernes katte (der er en 3-4 stykker) for til fældigt at strejfe over i vores have for at skide i bedene, pisse ulækkert faktisk...

Tro mig jer kan godt lige katte og hunde, ja i det hele taget de fleste dyr med pels. men jeg sætter bestemt IKKE pris på de gaver de efterlader i vores bede...

Anmeld

25. april 2010

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Det er nu ikke fordi jeg ikke tror dig, har bare aldrig set en kattegård. Men det betyder så at vi ikke skal have kat........desværre!!

Så er det dilemma jo løst!

det have vi til vores katte engang - og det fungerede altså bare super fint vores naboer skød sten efter kattene hvis de kom over til dem - så vi lavede sådan et "bur"... det var 9 kvm.

Af og til fik de så snor på, ligesom hunde og så gik vi en tur i området

Jeg synes klart det er bedst for katte at gå ude i det fri - så derfor skal vi også først have kat når vi bor i hus, på landet

Anmeld

25. april 2010

Soap

noname skriver:

HAHAHAHAH det vil sige at vi kan "anmelde" alle naboernes katte (der er en 3-4 stykker) for til fældigt at strejfe over i vores have for at skide i bedene, pisse ulækkert faktisk...

Tro mig jer kan godt lige katte og hunde, ja i det hele taget de fleste dyr med pels. men jeg sætter bestemt IKKE pris på de gaver de efterlader i vores bede...

Jeg må tilstå jeg selv mener at en god kat er en død kat for hold op hvor er jeg træt af naboernes katte og deres efterladenskaber i vores sandkasse trods låg? Og på vores græsplæne føj føj føj 

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Soap skriver:

Jeg må tilstå jeg selv mener at en god kat er en død kat for hold op hvor er jeg træt af naboernes katte og deres efterladenskaber i vores sandkasse trods låg? Og på vores græsplæne føj føj føj 

Ja jeg har det så sådan at FY FØJ for en holdning 

Anmeld

25. april 2010

Soap

Delilah skriver:

Ja jeg har det så sådan at FY FØJ for en holdning 

Det skal du ha lov til at mene

Mon ikke du selv ville være træt af at rende samle andre folks dyrs efterladenskaber op i længden 

Jeg ved jeg er mere end træt af det 

Anmeld

25. april 2010

Delilah

Soap skriver:

Det skal du ha lov til at mene

Mon ikke du selv ville være træt af at rende samle andre folks dyrs efterladenskaber op i længden 

Jeg ved jeg er mere end træt af det 

Så derfor skal de dø?

Anmeld

25. april 2010

Soap

Så kommer der da i hvert fald ikke noget ud af nogen ender fordi deres ejer er møg uansvarlige og bryder loven 

Desuden : Overdrivelse fremmer forståelsen 

Anmeld

25. april 2010

Tvilling

Det er HELT hen i hegnet det der!!.

Naboerne må IKKE skyde katten trods overdrivelse fremmer forståelsen, dette  er lig med politi anmeldelse og STOR bøde. Og denne information er af personlig erfaring.

Til trådstarter: Det er korrekt at det kræver ansvar at anskaffe sig kat på samme niveau som at have hund. Og ja lovgivningen er ikke at tage fejl af. Men der skal foreligge 3 advarsler fra naboerne hvis din kat er til gene. Som er udover mundtlige. Og nej katten skal IKKE øretatoveres.

12 uger kan du anskaffe dig en kat. Vi klarede kattebakken 1 uge, så havde han lært det. Vi har valgt ikke at have kattelem. Vi lukker ham ud og ind. Og bestemmer derved også en del. Vores er eks ude hver nat. Han er IKKE i kælderen hvor vi har børneværelse og soveværelse. Og når vi ikke er hjemme er han i køkkenalrum - gang og toilet.

Håber svaret er anvendeligt. Og du IKKE lader dig skræmmer af dig brugere som helt klart ikke kan lide katte og ikke er objektive

V Tviling

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.