Har jeg købt alt nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

Liljesilas

malucca09 skriver:

Dejligt at det er kommet plads, hvornår andre køber skal du ikke tænke over. Som din jm siger, så køb når du føler dig parat : )

Jeg vil bare fortælle dig, at jeg blev frarådet at bruge zinksalve på neonatal. Det er lukker helt af for huden kan ånde, så hvis bette Silas skal få rød hale og du smørre det på, får halen ikke luft. Så jeg bruger Pantanolcreme fra apoteket : )

Og så synes jeg det har været godt med en næsesuger (hvis de små bliver meget forkølet, kan man suge snotten ud, fåes i supermarkeder)

og så saltvandsdråber, som også fåes på apo. de kan bruges hvis barnet er lukket i næsen (kan også bruge modermælk) og eller i øjene, hvis der er lidt snask. (Her kan der også bruges modermælk) Men jeg synes de er rare at ha´i reseve.

Vh. Trine.

Tak Det var jo lige præcis disse oplysninger jeg manglede.. Jamen jeg er vist RIGTIG KLAR til Silas ankoms, men det har jeg det kun godt med. Pyt da om jeg får brugt det hele, bare han har det godt  Jeg skal ihvertfald have en næsesuger - tak og god ide. Måske jeg venter med det mod rød numse lidt, nu hvor jeg åbenbart har købt rigeligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Liljesilas

MariaJ skriver:

Vi har altså også haft et lidt mærkeligt indkøbsmønster, fordi vi bor på sådan et lille udsted, hvor man ikke rigtig kan købe noget som helst. Jeg tror vi ville have gjort mange ting anderledes, hvis vi havde boet et andet sted. Men i det hele taget havde jeg meget svært ved at tro på at det hele ville gå godt, og turde slet ikke købe noget i de første mange måneder (ikke at der var nogen grund til det overhovedet, bare mit hoved der var lidt mærkeligt skruet sammen).

Maria 40+4

Der gik rimelig lang tid, før jeg købte det første til Silas, jeg turde simpelthen ikke, da jeg synes man hørte så sørgelige historier. Men nu er jeg så langt, at jeg har gået lidt amok med de sidste indkøb Synes man skal gøre det man selv synes er rigtig!

Anmeld

24. april 2010

Maddox

malucca09 skriver:

Dejligt at det er kommet plads, hvornår andre køber skal du ikke tænke over. Som din jm siger, så køb når du føler dig parat : )

Jeg vil bare fortælle dig, at jeg blev frarådet at bruge zinksalve på neonatal. Det er lukker helt af for huden kan ånde, så hvis bette Silas skal få rød hale og du smørre det på, får halen ikke luft. Så jeg bruger Pantanolcreme fra apoteket : )

Og så synes jeg det har været godt med en næsesuger (hvis de små bliver meget forkølet, kan man suge snotten ud, fåes i supermarkeder)

og så saltvandsdråber, som også fåes på apo. de kan bruges hvis barnet er lukket i næsen (kan også bruge modermælk) og eller i øjene, hvis der er lidt snask. (Her kan der også bruges modermælk) Men jeg synes de er rare at ha´i reseve.

Vh. Trine.

Ja, Panthenolcreme er bare super til røde numser - og til så mange andre ting f.eks. ømme/revnede brystvorter, tatoveringer, hudafskrabninger, osv, osv, osv...

Det er rigtigt, at der er et gammel husmoderråd som siger at man kan dryppe stoppede næser og betændte øjne med modermælk, men man fraråder det pga. bakterier - køb derfor hellere nogle saltvandsdråber på apoteket  

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

Solajma skriver:

Ja, Panthenolcreme er bare super til røde numser - og til så mange andre ting f.eks. ømme/revnede brystvorter, tatoveringer, hudafskrabninger, osv, osv, osv...

Det er rigtigt, at der er et gammel husmoderråd som siger at man kan dryppe stoppede næser og betændte øjne med modermælk, men man fraråder det pga. bakterier - køb derfor hellere nogle saltvandsdråber på apoteket  

Ok så køber jeg også saltvand og Panthenolcreme, nu hvor jeg gerne vil amme, og ens bryster nok også får brug for noget godt crem Men vatpinde er de enlig unødvendige? Har ihvertfald ikke købt nogle..

Anmeld

24. april 2010

serinasmor

vatpinde er rigtigt gode til at rense navlen .. især hvis du skulle være uheldig at baby fylder bleen fra nakken til brystet ... er kun sket her en enkelt gang .. men der var vatpindene uunværlige ... brugte dog bare de alm ...

Anmeld

24. april 2010

Mig med maven

Jeg havde købt mindst lige så meget som dig, INTET må mangle, men må også erfare at det er meget lidt af det vi bruger!

Men jeg kan godt sætte mig ind i det, når man er i gang med at købe ind, skal man også lige have den og den og den... Du er præcis som mig!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

24. april 2010

Anne85

mayapigen skriver:

Hejsa piger - hjælp mig lige

Nu er jeg ved at være klar til Silas ankomst. Jeg har nemlig været ude og købe pusleprodukter/badeprodukter, men jeg har bare lige brug for jeres hjælp, og vil derfor gerne høre om der er noget jeg mangler.

Jeg har købt:

Baby olie

Baby shampoo

Baby "bad" sæbe

Baby pudder

Zinksalve

Lotion

Vatpads

Skumklude/engangsklude

Tettekam

Badetermometer og alm. termometer

Badekar

Hoved/hale fad

Neglefil - saks - negleklipper

Bleer, stof bleer og en and til badekar

Det ser vist ud til at du har det hele  Og det er jo bare dejligt at du er i god tid... vi er alle forskellige og jeg er også typen der har brug for at der er styr på ALT inden babys ankomst... andre anskaffer sig først tingene efter baby er kommet

Jeg har aldrig brugt badetermometer og hoved- hale fad... brugte heller ikke diverse sæber da han var helt lille... men jeg købte alt ligesom du  Jeg er nok også typen der hellere køber for meget end for lidt...

Noget jeg lige kom til at tænke på jeg måske også ville købe er de der engangsklude der er af samme materiale som en vatrondel, bare lidt større... kan ik lige huske hvad de hedder men de er geniale til små baby numser... dejlig bløde

Og så tror jeg jeg ville købe en tube inotyol salve... til meget røde numser... vidundermiddel

Anmeld

24. april 2010

Thildesmor

Først jeg ELSKER også at være i god tid, så kan altså godt forstå du har købt alt det der allerede

Og ja jeg ved altså ikke om du har det hele, men kan se du har mere end jeg har købt, så låner lige et kopi af din huskeseddel der, og så går jeg på shopping på mandag

Kæmpe  fra Anette

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

Mig med maven skriver:

Jeg havde købt mindst lige så meget som dig, INTET må mangle, men må også erfare at det er meget lidt af det vi bruger!

Men jeg kan godt sætte mig ind i det, når man er i gang med at købe ind, skal man også lige have den og den og den... Du er præcis som mig!

Held og lykke med det hele!

Skønt at hører, tak nu føler jeg mig ikke helt alene mere haha

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

serinasmor skriver:

vatpinde er rigtigt gode til at rense navlen .. især hvis du skulle være uheldig at baby fylder bleen fra nakken til brystet ... er kun sket her en enkelt gang .. men der var vatpindene uunværlige ... brugte dog bare de alm ...

Haha okay jeg har selv vatpinde, så dem bruger jeg bare hvis uheldet er ude...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.