Har jeg købt alt nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

MariaJ

Det lyder som om du har det hele. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om noget jeg har hørt man skulle få brug for, som ikke allerede er på din liste.

Jeg er knapt så velforberedt, og regner med at supplere lidt op, når vi finder ud af, hvad vi virkelig har brug for. 

Indtil videre har jeg købt en pakke bleer, en pakke vådservietter, engangsklude, babyolie og shampoo. Så regner jeg med vi har til starten og rejsen hjem. Jeg har også købt og vasket en hel bunke med stofbleer, da alle har sagt at dem kan man ikke få for mange af.

Vi har ikke købt badekar endnu, men det er stort set det eneste vi mangler, og i modsætning til de fleste andre babyting kan man købe et, der hvor vi bor. En and til badekarret lyder fin . Sådan en vil jeg også gerne have.

Jeg syntes det var lidt unødvendigt med et termometer og mente at vi bare kunne bruge albuen, men manden er meget teknisk anlagt og ville gerne have et badetermometer. Det har han så fået  (taget i betragtning at jeg ønskede mig en barnevogn til flere tusind kr og han ønskede sig et termometer til 100 kr, var der ikke så meget diskussion om det )

Maria 40+4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

Liljesilas

BlyViol skriver:

ja det skal man nok også  

i vores tilfælde var jeg MEGET interesseret i at få alt købt eller bestilt i starten, barnevognen blev bestilt i uge 20, og købte alt mulig i starten Det er lige så stille ebbet ud den sidste stykke tid, tænk at man kan blive mættet af at shoppe... 

Det skal du kun være glad for, så sparer du de penge.. Jeg tror også barer det er min måde at glæde mig til hans ankomst - at gå ud og købe alle tingene. Men du har ret i, at man bliver en lille smule utålmodig, når alle tingene står parat.. Men så hygger vi os med at gå ind og kigge på hans værelse, når vi glæder os for meget...  

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

hehe - er jeg glad for.. troede liiige jeg var helt fra forstanden. Måske det først går op for mig, at jeg skal være mor den dag hun er kommer til verden

Det kan jeg godt nikke genkendende til . Vi har været sådan lidt i sidste øjeblik med forberedelserne hele vejen igennem. Måske har jeg heller ikke helt forstået at der faktisk er et rigtigt barn inde i maven.

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

MariaJ skriver:

Det lyder som om du har det hele. Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanker om noget jeg har hørt man skulle få brug for, som ikke allerede er på din liste.

Jeg er knapt så velforberedt, og regner med at supplere lidt op, når vi finder ud af, hvad virkelig har brug for. 

Indtil videre har jeg købt en pakke bleer, en pakke vådservietter, engangsklude, babyolie og shampoo. Så regner jeg med vi har til starten og rejsen hjem. Jeg har også købt og vasket en hel bunke med stofbleer, da alle har sagt at dem kan man ikke få for mange af.

Vi har ikke købt badekar endnu, men det er stort set det eneste vi mangler, og i modsætning til de fleste andre babyting kan man købe et, der hvor vi bor. En and til badekarret lyder fin . Sådan en vil jeg også gerne have.

Jeg syntes det var lidt unødvendigt med et termometer og mente at vi bare kunne bruge albuen, men manden er meget teknisk anlagt og ville gerne have et badetermometer. Det har han så fået  (taget i betragtning at jeg ønskede mig en barnevogn til flere tusind kr og han ønskede sig et termometer til 100 kr, var der ikke så meget diskussion om det )

Maria 40+4

Jeg har ikke synes det har været en udgift eller træls på nogen måde, at købe alle tingene til ham. Derfor har vi bare købt lidt ekstra, så vi ikke står i en situation, og mangler noget. Jeg ved godt det ikke er nødvendigt med shampoo og sådan noget i starten, men så har vi det, og jeg synes det ser godt ud oppe på hans hylde  Måske er jeg bare mærkelig..

Haha ja han er da godt nok billig i drift.. Vi har fået barnevogn og autoostolen, så vi har ikke mærket det så økonomisk hårdt, som mange andre nok har 

En and skulle han bare have, tror det var det første vi købte haha.

Anmeld

24. april 2010

Klumpe-dumpe

mayapigen skriver:

Hejsa piger - hjælp mig lige

Nu er jeg ved at være klar til Silas ankomst. Jeg har nemlig været ude og købe pusleprodukter/badeprodukter, men jeg har bare lige brug for jeres hjælp, og vil derfor gerne høre om der er noget jeg mangler.

Jeg har købt:

Baby olie

Baby shampoo

Baby "bad" sæbe

Baby pudder

Zinksalve

Lotion

Vatpads

Skumklude/engangsklude

Tettekam

Badetermometer og alm. termometer

Badekar

Hoved/hale fad

Neglefil - saks - negleklipper

Bleer, stof bleer og en and til badekar

Dejligt at det er kommet plads, hvornår andre køber skal du ikke tænke over. Som din jm siger, så køb når du føler dig parat : )

Jeg vil bare fortælle dig, at jeg blev frarådet at bruge zinksalve på neonatal. Det er lukker helt af for huden kan ånde, så hvis bette Silas skal få rød hale og du smørre det på, får halen ikke luft. Så jeg bruger Pantanolcreme fra apoteket : )

Og så synes jeg det har været godt med en næsesuger (hvis de små bliver meget forkølet, kan man suge snotten ud, fåes i supermarkeder)

og så saltvandsdråber, som også fåes på apo. de kan bruges hvis barnet er lukket i næsen (kan også bruge modermælk) og eller i øjene, hvis der er lidt snask. (Her kan der også bruges modermælk) Men jeg synes de er rare at ha´i reseve.

Vh. Trine.

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

Jeg har ikke synes det har været en udgift eller træls på nogen måde, at købe alle tingene til ham. Derfor har vi bare købt lidt ekstra, så vi ikke står i en situation, og mangler noget. Jeg ved godt det ikke er nødvendigt med shampoo og sådan noget i starten, men så har vi det, og jeg synes det ser godt ud oppe på hans hylde  Måske er jeg bare mærkelig..

Haha ja han er da godt nok billig i drift.. Vi har fået barnevogn og autoostolen, så vi har ikke mærket det så økonomisk hårdt, som mange andre nok har 

En and skulle han bare have, tror det var det første vi købte haha.

Vi har altså også haft et lidt mærkeligt indkøbsmønster, fordi vi bor på sådan et lille udsted, hvor man ikke rigtig kan købe noget som helst. Jeg tror vi ville have gjort mange ting anderledes, hvis vi havde boet et andet sted. Men i det hele taget havde jeg meget svært ved at tro på at det hele ville gå godt, og turde slet ikke købe noget i de første mange måneder (ikke at der var nogen grund til det overhovedet, bare mit hoved der var lidt mærkeligt skruet sammen).

Maria 40+4

Anmeld

24. april 2010

Vidunderligeunger

mayapigen skriver:

Det skal du kun være glad for, så sparer du de penge.. Jeg tror også barer det er min måde at glæde mig til hans ankomst - at gå ud og købe alle tingene. Men du har ret i, at man bliver en lille smule utålmodig, når alle tingene står parat.. Men så hygger vi os med at gå ind og kigge på hans værelse, når vi glæder os for meget...  

jeg må hellere komme igang

Skal ha malet tremmesengen færdig, malet lidt  på hendes vægge (hvid er så kedeligt hentet de sidste ting i ønskebørn, vasket voksien, hængt hylder og billeder op, hentet wallstickers i 10-4(byggecentret), sat bordplade op på badeværelse til pusleplads og hylder til alle de ting der skal bruges  

Anmeld

24. april 2010

MariaJ

BlyViol skriver:

jeg må hellere komme igang

Skal ha malet tremmesengen færdig, malet lidt  på hendes vægge (hvid er så kedeligt hentet de sidste ting i ønskebørn, vasket voksien, hængt hylder og billeder op, hentet wallstickers i 10-4(byggecentret), sat bordplade op på badeværelse til pusleplads og hylder til alle de ting der skal bruges  

Uh, det lyder godt nok som om du får lidt travlt nu. Er næsten glad for at vi ikke har at lave haft mulighed for at lave børneværelse .

Anmeld

24. april 2010

Vidunderligeunger

MariaJ skriver:

Uh, det lyder godt nok som om du får lidt travlt nu. Er næsten glad for at vi ikke har at lave haft mulighed for at lave børneværelse .

jeg tror heller ikke det bliver færdigt hvis jeg selv skal gøre det hehe... 

jeg skulle selv male tremmesengen (købte den for flere måneder siden, brugt) men da manden godt kan se at det får jeg ikke gjort, så kørte han mig ud til min mor, hvor sengen står, pakkede malingen op, og så hjalp han til med at give første gang maling

tror det ender med det samme på værelset...

Badeværelsesprojektet er i forvejen hans

Anmeld

24. april 2010

Diana...

Hi hi du mere klar end jeg er og jeg har en på 14 måneder :) 

Lucas bliver ikke badet med sæber eller olie eller noget som helst vi har dog badesæbe da han en enkelt gang har kastet op over alt og den lugt kunne vi altså ikke bare få af med vand. og så har vi lige for et par måneder siden købt noget zinksalve pga af rød numse og noget cream til hans frostkinder for ellers har vi slet ikke brugt noget andet det første år :)

Så jo jeg tror ikke du mangler andet end din bebs :) SKØNT 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.