Har jeg købt alt nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2010

Liljesilas

bagger26 skriver:

Hehe, jamen elsker bare lister, så er der styr over tingene.. Nu er hun så blevet født for en måned siden, så nu er det lister over ting og ideer til hendes værelse, som jeg skal til og igang med at lave.. hehe..

Nej jeg brugte heller ikke penge på mig selv imens jeg var gravid, der brugte jeg også mange penge på babyen, også selvom det er nr 2..

Det samme sker garenteret her, man skal nok finde nye ting at lave lister om hehe Vi skal også holda barnedåb ca. 4 måneder efter han er født, og det er jeg allerede så småt igang med at planlægge. Jeg stresser simpelthen, hvis ikke der er styr over sådan noget.

Synes det er fint du går op i tingene, selv om det er nr. 2. Jeg er selv nr. 2, og da jeg var lille, blev jeg bare så sur på min mor, fordi jeg ikke havde alle de fine minder, om fødsel og de første år, som min bror havde.. Ikke fordi der ingen billeder var, men man kunne tydeligt se forskellen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2010

bagger26

Åh ja barnedåben, ikke sig ordet.. hehe.. Regner med at vi skal holde det d. 6 juni, MEN har ikke snakket med præst lavet invitationer eller noget af det vigtigste..  Men lister over barnedåben, har jeg lavet i lange lange baner.. Så nu håber jeg da der er plads i kirken hehe..

Det har været meget vigtig for mig, at jeg har gemt det samme til hende her den bitte, som jeg gemte til min søn. Har desværre næsten lige opdaget, at jeg har glemt at gemme aviserne fra den dag hun er født. Det gjorde vi med mads, og syntes jo det er et sjovt minde for ham, at han om mange år kan læse hvad der sket den dag han kom til verden. Så det er bare mega mega træls, at vi glemt det.  Mange har faktisk sagt, at vi ikke behøvede at bruge 1200 kr på en 3d/4d scanning denne gang, fordi vi fik lavet med med mads, så det havde vi prøvet.. Men det skulle vi bare, det er et vigtig minde at have til hende. Ville jo syntes det var synd hvis hun ikke havde sådan en dvd og bunke billeder, og det kun var mads der havde det. Hun er jo lige så speciel for mig, som mads er, så hun skal ikke snydes...

Anmeld

24. april 2010

lululupo

mayapigen skriver:

Ejj hvor var du til babymesse henne? Det gad jeg nu godt, kunne være så hyggeligt haha

Uhhh det er i kbh i øksen hallen, sååå lidt langt for dig Men ja det var supert og ihh nogle hyggelige BILLIGE ting jeg fik mig

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

bagger26 skriver:

Åh ja barnedåben, ikke sig ordet.. hehe.. Regner med at vi skal holde det d. 6 juni, MEN har ikke snakket med præst lavet invitationer eller noget af det vigtigste..  Men lister over barnedåben, har jeg lavet i lange lange baner.. Så nu håber jeg da der er plads i kirken hehe..

Det har været meget vigtig for mig, at jeg har gemt det samme til hende her den bitte, som jeg gemte til min søn. Har desværre næsten lige opdaget, at jeg har glemt at gemme aviserne fra den dag hun er født. Det gjorde vi med mads, og syntes jo det er et sjovt minde for ham, at han om mange år kan læse hvad der sket den dag han kom til verden. Så det er bare mega mega træls, at vi glemt det.  Mange har faktisk sagt, at vi ikke behøvede at bruge 1200 kr på en 3d/4d scanning denne gang, fordi vi fik lavet med med mads, så det havde vi prøvet.. Men det skulle vi bare, det er et vigtig minde at have til hende. Ville jo syntes det var synd hvis hun ikke havde sådan en dvd og bunke billeder, og det kun var mads der havde det. Hun er jo lige så speciel for mig, som mads er, så hun skal ikke snydes...

Ja der er meget at se til.. Vi bestiller også først tid og det sener, men jeg ved hvor det skal holdes og sådan nogle ting

Jeg synes det er super flot af dig, det viser at du er en god mor. Det skal jeg da enlig lige huske, det med avisen, nu hvor du siger det Det må jeg da heller lave en liste om 

Anmeld

24. april 2010

Liljesilas

lululupo skriver:

Uhhh det er i kbh i øksen hallen, sååå lidt langt for dig Men ja det var supert og ihh nogle hyggelige BILLIGE ting jeg fik mig

Øv altså - men godt du fandt dig nogle billige ting

Anmeld

24. april 2010

L.J.L

mayapigen skriver:

Hejsa piger - hjælp mig lige

Nu er jeg ved at være klar til Silas ankomst. Jeg har nemlig været ude og købe pusleprodukter/badeprodukter, men jeg har bare lige brug for jeres hjælp, og vil derfor gerne høre om der er noget jeg mangler.

Jeg har købt:

Baby olie

Baby shampoo

Baby "bad" sæbe

Baby pudder

Zinksalve

Lotion

Vatpads

Skumklude/engangsklude

Tettekam

Badetermometer og alm. termometer

Badekar

Hoved/hale fad

Neglefil - saks - negleklipper

Bleer, stof bleer og en and til badekar

Jeg var også selv på forkant med det hele, træls at skulle stå og mangle noget. Dog fandt jeg ud af da han var kommet at sådan noget som shampoo og cremer havde vi ikke behøvet at købe, det bruger du ikke i starten, da han er så lille og hans hud er så skrøbelig, er det ikke godt at smøre den ind i alt muligt. Og så har jeg altid brugt E-Vitamin istedet for Zinksalve, det kan du få i Matas, og er også super godt mod ømme/revnede brystvorter. Skumklude har jeg aldrig brugt andet til lige at vaske hans ansigt nogle gange, men ellers er de ret unødvendige, og det samme med vådservietter. Jeg oplevede at han fik rød numse af vådservietterne så idag bruger jeg kun de store vatrondeller, og de er super skånsomme for hans numse. Ellers er en næsesuger og saltvandsampuller (både til øjne og til næse) gode at have liggende. Og en skumgummisvamp til at bade ham med er også god

Ihh jeg kan huske hvor utålmodig jeg selv blev af at se alle de fine ting, kunne slet ikke vente med at tage det hele i brug!

Anmeld

24. april 2010

bagger26

mayapigen skriver:

Ja der er meget at se til.. Vi bestiller også først tid og det sener, men jeg ved hvor det skal holdes og sådan nogle ting

Jeg synes det er super flot af dig, det viser at du er en god mor. Det skal jeg da enlig lige huske, det med avisen, nu hvor du siger det Det må jeg da heller lave en liste om 

Syntes i hvert fald det er et sjovt minde for dem. Har også gemt alt hvad der havde med graviditeten at gøre, alle papirene med indkaldelse til div scanninger og jordemoderbesøg osv..  

Er forresten lige kommet i tanke om noget til listen, D-dråber er der mange der har til at stå ved pudslepladsen.. Dem skal de jo have fra de er 14 dage gamle... Og så køb dem fra multi tabs, de skal nemlig ikke stå i køleskabet efter åbning, og så er MEGET nemmere at huske og give dem det..

Anmeld

25. april 2010

Liljesilas

bagger26 skriver:

Syntes i hvert fald det er et sjovt minde for dem. Har også gemt alt hvad der havde med graviditeten at gøre, alle papirene med indkaldelse til div scanninger og jordemoderbesøg osv..  

Er forresten lige kommet i tanke om noget til listen, D-dråber er der mange der har til at stå ved pudslepladsen.. Dem skal de jo have fra de er 14 dage gamle... Og så køb dem fra multi tabs, de skal nemlig ikke stå i køleskabet efter åbning, og så er MEGET nemmere at huske og give dem det..

Ja det er også et super minde..

Tak for det, det skal da helt sikkert på listen - så er jeg da forberedt Ja og et godt råd, for når de står i køleskabet, glemmer man nok at give dem..

Anmeld

25. april 2010

bagger26

mayapigen skriver:

Ja det er også et super minde..

Tak for det, det skal da helt sikkert på listen - så er jeg da forberedt Ja og et godt råd, for når de står i køleskabet, glemmer man nok at give dem..

Jeg ved i hvert fald med mig selv, at jeg er en klovn til at glemme det, hvis ikke de står et sted hvor jeg nemt ser dem..

Anmeld

15. maj 2010

Nadia&Daniel

Jeg er selv kun 15+4 - men jeg har lavet liste over ting og sager til babyen - det er fordi jeg elsker at lave lister, og bruger min computer en hel del. Dog har jeg ikke købt de vilde ting endnu, kun vist jeg er "faldet" over gode tilbud eller fundet noget "jeg ikke kunne leve uden" - såsom 2 body'er hvor der står: I <3 DAD og I <3 MOM..

Her er min liste:
• Ammebh’er (hvid og sort)
• Ammeindlæg
• Ammepude (BabySam s. 27- BabyDan - Tarok 300.-)
• Autostol (sort eller grå) - (BabySam s. 158-179)
• Babyalarm (BabySam s. 74-75)
• Babybadekar med sikkerindsats
• Babykam (tættekam) - (BabySam s. 192)
• Babyshampoo (og bad)
• Babysæbe
• Babyolie (hos Daniel eller Apoteket)
• Bamse + rangle
• Bidering - skuffe
• Bleer - newborn (1 pak. a´ 28 stk.) - kælderen
• Startpakke: Pampers startpakke ( www.nettorvet.dk - 0.-) skal bestilles/hentes i Føtex, Libero startpakke ( www.libero.dk - 0.-) er bestilt - bliver sendt 2 mdr. før terminen, BabySam startpakke ( www.babysam.dk - 0.-) skal bestilles/hentes i BabySam Lyngby, Matas-babypakke (Lyngby - 0.-) skal hentes i Matas Lyngby
• Babytermometer - øretermometer (BabySam s. 196 - 300.-)
• Babyvatpinde (hos Daniel - 12.- pr. pak.)
• Badetermomenter (Meda - BabySam s. 185 - 40.-)
• Barnevogn (ok-market - startpakke: 4500.-) + brugt barnevogn op til sommerhuset (den blå avis)
• Barnevognssele (BabySam s. 147)
• Bodystockings (3 stk.) - (H&M) - også i uld (2 stk.)
- 3 stk. str. 68 (4-6 mdr.) - kælderen
• Bæresele (BabySam s. 180-181) - (dåbsgave - barselsgave??)
• Bøger: Baby scrapbog (BabySam - lyseblå eller lyserød - 130.-), b Bogen om barnet (Politiken - butik: 249.- / nettet: 186.-), Baby bog (Politiken - butik: 200.- / nettet: 149.-)
• Disney film / andre dvd’er - kælderen
• Dyne (2 stk.) - (ok-market - startpakke: 4500.- )
• Dynebetræk (3 stk.)
• Engangsklude (hos Daniel eller Rema1000)
• Fleecedragt
• Flaske- og sutterenser (BabySam s. 185 - Meda - 50.-)
• Flyverdragt
• Hagesmæk (BabySam - s. 199 tilbud august 2010: 8 stk. = 100.-)
• Hoved-halefad (BabySam s. 47-49 + 51)
• Hue (2 stk.)- (H&M) - str.
• Høj stol (BabySam s. 54-55 + 57) - (dåbsgave - barselsgave??)
• Håndklæde (badeomslag) - (2 stk.)
• Insektnet (sort) - til barnevognen (BabySam s. 146 - 70.-)
• Kravlegård (Låne af John og Lisbeth??)
• Lagener (3 stk.) - (hvid) - (BabySam s.
• Lammeskind (BabySam s. 34 - 300.-) - (dåbsgave - barselsgave??)
• Legetæppe (Activity Farm Play Mat - BabySam s. 87 - 250.-) - (dåbsgave - barselsgave??)
• Lift (ok-market - startspakke: 4500.-)
• Liftsele??
• Lusekam
• Madras: til pulsebord - (BabySam s. 27 - BabyDan - Tarok 250.-)
• Madras: til tremmeseng (ok-market - startpakke: 4500.-)
• Mellemlægslagener (2 stk.) - (BabySam s.
• Natdragt med fødder (2 stk.) - (H&M) - str.
• Neglesaks (speciel til babyer)
• Pudder (salve - Zink lanolin vaseline) – (hos Daniel eller Rema1000)
• Puslebord (”hylde&rdquo
• Pusletaske (ok-market - startpakke: 4500.-)
• Regnslag (sort) til barnevognen (BabySam s. 146 - fra 150.- / s. 199 tilbud september 2010: 100.-)
• Sengrand (BabySam s. 27 - BabyDan - Tarok 350.-)
• Skråstol (BabySam s. 59) - (dåbsgave - barselsgave??)
• Sparkedragter (4 stk.) - str.
• Sokker - ikke stramme (6 par) - også i dun - str.
- 1 par str. 10-12 (0-1 mdr.) - kælderen
- 1 par str. 13-15 (2-4 mdr.) - kælderen
• Sko: Nike - str. 21 (arvet af Pernille) - kælderen
• Stofbleer - 70x70 cm. (BabySam s. 69 - 12 stk. = 100.-)
• Sutteflasker (+ flaskesterilisator) - (hos Daniel eller Rema1000)
• Suttekæde
• Sutter (6 stk.)
• Tremmeseng (ok-market - startpakke: 4500.-)
• Trøjer (Sweatshirts) med lange ærmer (lange så ryggen ikke bliver kold) - (3 stk.) - str.
• T-shirts med korte ærmer (lange så ryggen ikke bliver kold) - (2 stk.) - (H&M) - str.
• T-shirts med lange ærmer (lange så ryggen ikke bliver kold) - (2
stk.) - (H&M) - str.
• Tæppe (svøb)
• Uro med musik til kravlegård - (dåbsgave - barselsgave??)
• Vanter
• Voksi-pose (låner af Helene)
• Vådservietter (3 pakker)

Kan godt være der er nogle ting som er mindre vigtigte, det må vi se på til den tid. Jeg har bare læste alle mulige lister og lavet min egen ud fra dem. Som de siger i lukusfælen, det er godt at købe lidt af gangen :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.