Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Michael healer

KaMa skriver:

Jeg hentydede til mormonernes kirker. De er nogle rigtig flotte bygninger. Og det passer jo meget godt med at deres medlemmer betaler 10 pct af deres indtægter. Skrev slet ikke om folkekirker og kirkeskat. Ang. JV'er - de har ALDRIG betalt tiende eller andre faste betalinger. Det du har hørt, har været forkert og misforstået :-) Både ønskebarn og jeg har haft vores gang i miljøet, så vi ved, hvad vi skriver om ;-)

Vi er da også flere i denne tråd, der har haft kendskab til nogle fra JV der har betalt 10% af deres løn, så det er åbenbart forskellige fra sted til sted, alt efter hvem der bestemer i det område.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Vial

Michael healer skriver:

Vi er da også flere i denne tråd, der har haft kendskab til nogle fra JV der har betalt 10% af deres løn, så det er åbenbart forskellige fra sted til sted, alt efter hvem der bestemer i det område.

Hehe - det var da utroligt  

Det fungerer ikke sådan, at der er forskellige regler i forskellige regioner. Det hele bliver styret fra samme sted.

At du og en anden har hørt den slags, kan jeg slet ikke forstå, og har det mistænkt for, at der er tale om evt. mormoner, som praktiserer den slags.

Hvis du ikke vil tro det, så må du jo selv om det. Det er bare trist, at der er så mange misforståede historier om JV'er.

Anmeld

21. april 2010

martin

jeg gik i folkeskolen med en der var JV og hans forældre betalt 10% af deres løn .... og jeg har lige skreven til ham om det og han skriver at ham og hans kone også betaler 10% nu

Anmeld

21. april 2010

Barbamama

MoarJ skriver:

Jeg har altid fået afvide at Jehova's vidner, sidder ligefrem med avisen hver evig eneste dag og kigger dødsannoncer, for at tage ud til de pårørende med nogen pjecer..

Jeg ikke hvad pjecer'ne handler om...

Der imod er Jehova's vidner jo også en tro?

Er det rigtigt at Jehova's vidner gør sådan noget?

Min farmor blev kontaktet efter min farfar døde (de bor i hendes vænge) og de kom med deres blade. Jeg synes simpelthen det er så usmageligt og jeg er glad for at hun sendte dem væk. Jeg bliver irriteret når de prøver at pådutte folk deres tro. Hvis jeg var interesseret ville jeg jo nok selv opsøge det...

Anmeld

21. april 2010

Vial

martin skriver:

jeg gik i folkeskolen med en der var JV og hans forældre betalt 10% af deres løn .... og jeg har lige skreven til ham om det og han skriver at ham og hans kone også betaler 10% nu

Hvor vildt. Har du spurgt ham, om det er frivilligt?

Som nævnt er jeg vokset op i det, kender rigtig mange som er det. Lige som Ønskebørn74 familie også er i det. Og vi er helt enige om, at det bestemt ikke er noget, som de gør.

Er du sikker på at han ikke er mormon?

Anmeld

21. april 2010

Sofiedk

Hold da op en svær debat at tage hul på. Jeg er en af de mennesker der inderst inde har en masse fordomme omkring JV og tar meget afstand fra dem. Det er dog ikke noget der er decideret begrundet i stor viden omkring troen eller viden om den har ændret sig igennem tiden.

Det bunder alt sammen ud i mine 2 venner fra folkeskolen der begge var JV, var SÅ ked af de aldrig måtte deltage i vores fødselsdagsfester, ikke måtte få julegaver og har aldrig forstået at deres forældre kunne sidde og sige at de hellere ville lade deres børn dø end at redde dem ved så lidt som at pumpe lidt blod i dem.

Det sidste har jeg bare rigtig svært ved at acceptere og har svært ved at tro på at der er nogle mødre der ville kunne stå inde for det hvis de stod i valget mellem deres barns liv og deres tro.

Anmeld

21. april 2010

heaven

Jeg kender intet til jv - udover de ikke vil modtage blod, og at de stemmer dørklokker.

Det er 2 ting jeg har rigtig svært ved, og jeg er meget kort for hovedet når de er her, og jeg tager heller ikke imod Vagttårnet.

Jeg synes det er rigtig fint de har deres tro og overbevisning, men jeg synes det er SÅ lavt at de går rundt på den måde - hvis jeg var interesseret i den verden, skulle jeg nok opsøge det. det går virkelig over min privatsfære - helt vildt!

Og det med blodet - for mig virker det fuldstændigt absurd og fanatisk at man vil sætte sit liv/sine kæres liv over styr pga en tro...

det er jo deres valg - det ligger bare SÅ langt fra min verden

Jannie

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

Jeanne skriver:

Nu viser jeg lige min uvidenhed Jeg troede at man som voksen skulle lade sig døbe for at blive fuld medlem, og hvis man ikke valgte at blive døbt, ville der ikke være problemer med at de andre udelukkede en. Men jeg tager måske fejl?

Du har helt ret... Hvis man er voksen... Og bor for sig selv... Men når jeg bor i min mors hus... Havde de ting som jeg ønkede haft konsekvenser for hende... Og jeg kunne ikke holde ud at leve som jehovas hvidne når jeg ikke ønskede det... + pga. de ting der er sket i min barndom blev jeg nødt til at flytte... Jeg hadede hende dengang... Min biologiske far er pædofil... Han har været i fengsel for det 4 gange... Hun smed ham først ud 3. gang det blev opdaget... Og så kun fordi kommunen tvang hende til at vælge imellem os og ham...

Vi har idag et nogenlunde forhold og ses i hvert fald 3-5 gange om måneden...

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

Michael healer skriver:

Ok, det kan godt være, men jeg har altså hørt fra flere forskellige steder, at man betaler 10 % af ens indtægt, men det jo nogle år siden, så det kan jo også være lavet om på det.

Nogle skal jo betale for gildet, så hvis de fleste ikke gad at betale, så ville det jo ikke køre rundt.

Det passer ikke... Det kan jeg forsikre dig for...

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Det passer ikke... Det kan jeg forsikre dig for...

He he - der hersker en ret stærk overbevisning om, at JV'er betaler 10 pct, trods vi to nok er dem, der kender allermest til det her i debatten

....(altså ikke for at lyde arrogant, men vi har jo begge haft vores gang i samfundet - modsat de andre, som har det på 2. hånd så at sige).

JV'er slås bare med en masse fordomme på alle fronter, og det er jo et lukket samfund, så rygter og historier har jo frit spil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.