Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

Corn

Jeg synes det er fantatisk med de religiøse fordomme der er i lille DK...

Min søster er muslim og da en tidligere kollega fandt ud af det, sagde hun lidt overlegent til mig: Nå men så henter hun hendes mands hjemmesko!

Jeg har aldrig mødt nogen, der har gjort sig så meget til grin overfor mig før, og jeg fik aldrig svaret for kender man min søster, så ved man, at hun henter sku ikke nogen hjemmesko.. (og en lille smule indsigt i Islam, ville nok gavne den slags personer og deres fordomme. )

Men lidt sjovt at JV også har en del vandrehistorier med sig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Okay - ja, jeg husker det som om, at man kunne betale det beløb, som man nu kunne undværre for bladende.. Nok lidt af det samme.

Det er da i hvert fald billiere end at betale tiende, som mormoner gør. Det er godt nok mange penge.. tænker jeg.

Det skulle man også førhen... Men myndighederne kom efter dem...

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Det skulle man også førhen... Men myndighederne kom efter dem...

Okay, der kan man bare se.

Sjovt, at myndighederne også har et øje på den slags.

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Okay, der kan man bare se.

Sjovt, at myndighederne også har et øje på den slags.

Der er mange ting de blander sig i... Men det er jo også deres job... Og nogle finurlige nogen er de jo... Elsker min familie... Men kan ikke døje at deres lorte religion er vigtigere end deres børn... Mine forældre ville ikke komme til vores bryllup hvis det var i kirken... Heller ikke til festen... Så min mand måtte nøjes med en borgerlig vielse...

Anmeld

21. april 2010

Vial

Macaab skriver:

Jeg synes det er fantatisk med de religiøse fordomme der er i lille DK...

Min søster er muslim og da en tidligere kollega fandt ud af det, sagde hun lidt overlegent til mig: Nå men så henter hun hendes mands hjemmesko!

Jeg har aldrig mødt nogen, der har gjort sig så meget til grin overfor mig før, og jeg fik aldrig svaret for kender man min søster, så ved man, at hun henter sku ikke nogen hjemmesko.. (og en lille smule indsigt i Islam, ville nok gavne den slags personer og deres fordomme. )

Men lidt sjovt at JV også har en del vandrehistorier med sig...

JA, det er utroligt!

Det er nok fordi at det for andre er et lidt lukket samfund.

Jeg er vokset op i JV - mine forældre forlod det, da jeg var ca. 8 år, men har stadig lidt familie, som er JV'er.

Hvor har jeg hørt mange latterlige idiotiske historier: "Man skal bare vise dem et kors, så flygter de". Osv.

Uvidenhed kan man vist ikke kun beskylde folk for, som netop tilhører den slags samfund

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

JA, det er utroligt!

Det er nok fordi at det for andre er et lidt lukket samfund.

Jeg er vokset op i JV - mine forældre forlod det, da jeg var ca. 8 år, men har stadig lidt familie, som er JV'er.

Hvor har jeg hørt mange latterlige idiotiske historier: "Man skal bare vise dem et kors, så flygter de". Osv.

Uvidenhed kan man vist ikke kun beskylde folk for, som netop tilhører den slags samfund

Fordom: Bloddoner skildt i vinduet... så banker de ikke på...

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Der er mange ting de blander sig i... Men det er jo også deres job... Og nogle finurlige nogen er de jo... Elsker min familie... Men kan ikke døje at deres lorte religion er vigtigere end deres børn... Mine forældre ville ikke komme til vores bryllup hvis det var i kirken... Heller ikke til festen... Så min mand måtte nøjes med en borgerlig vielse...

Ja, det er nogle mærkelige værdier de har.

Er selv vokset op i det. Mine forældre gik ud af det, da jeg var 8 år. Der mistede vi en del familie og venner. Mine forældre blev ikke en gang udstødt - og vi børn havde da i hvert fald ingen skyld!

Jeg synes det er forargeligt, at en religiøs sekt kan ødelægge så mange familier. Meen vi har jo vores frie vilje. Nogle vælger at lade et religiøst samfund styre deres liv, værdier og familier. Trist.

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Fordom: Bloddoner skildt i vinduet... så banker de ikke på...

Haha, ja den har jeg hørt. Og de sætter små kryds i dørkarmen, når de har været der. Så kan de andre feltarbejdere se, at der har været nogle der før.. hehe.

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Ja, det er nogle mærkelige værdier de har.

Er selv vokset op i det. Mine forældre gik ud af det, da jeg var 8 år. Der mistede vi en del familie og venner. Mine forældre blev ikke en gang udstødt - og vi børn havde da i hvert fald ingen skyld!

Jeg synes det er forargeligt, at en religiøs sekt kan ødelægge så mange familier. Meen vi har jo vores frie vilje. Nogle vælger at lade et religiøst samfund styre deres liv, værdier og familier. Trist.

Jeg valgte at træde ud af det lige inden jeg blev 15år.. Jeg flyttede på institution... Det sted var fantastisk og lærte mig at leve som almindeligt menneske i vort samfund..

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Jeg valgte at træde ud af det lige inden jeg blev 15år.. Jeg flyttede på institution... Det sted var fantastisk og lærte mig at leve som almindeligt menneske i vort samfund..

Hvor er det flot!

Det kræver virkelig mod og styrke at træde ud af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.