Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

Hvor er det flot!

Det kræver virkelig mod og styrke at træde ud af det

Men alt det jeg gjorde i trods imod mine forældre forinden er knapt så flot...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Men alt det jeg gjorde i trods imod mine forældre forinden er knapt så flot...

Uha, det kræver nogle gange et voldsomt exit at tage afsked med den slags...

Tror, at der har været en del voldsomme teenageopgør i JV. Mine forældre havde endnu ikke sluppet mange af de værdier, de havde lært i JV, da vi blev teenager. Det kostede også nogle store crash!

Pyhh!!....vi var simpelthen de børn, de andre ikke måtte lege med

Anmeld

21. april 2010

Mikkelmusen

Jeg synes simpelthen det er så sørgeligt med alle de fordomme folk har om JV. Når folk ikke ved noget om det, bør de slet ikke udtale sig.

Anmeld

21. april 2010

ønskebørn74

Mikkelmusen skriver:

Jeg synes simpelthen det er så sørgeligt med alle de fordomme folk har om JV. Når folk ikke ved noget om det, bør de slet ikke udtale sig.

Er så enig... For i bund og grund er de rare mennesker... Finurlige og småtossede... Som alle os andre... Bare på deres egen måde...

Anmeld

21. april 2010

Michael healer

KaMa skriver:

WRONG!

Jehovas Vidner bidrager med penge til menigheden, når de køber de blade, som de går rundt og deler ud.

Mormoner betaler "Tiende". Dvs. 10 % af al indkomst går til deres kirke.

(Deres kirker er altså også noget flottere end Rigssalene, som Jehovas Vidner bruger)

Det er rigtigt, men du betaler ikke 10 % af din indtægthvis du er medlem af folkekirken, derfor syntes jeg ikke helt det kan sammenlignes da der er stor forskel på priserne på de 2 steder

Anmeld

21. april 2010

Michael healer

ønskebarn74 skriver:

Ej noget vrøvl... Jeg har været JVér og HELE min familie på nær en søster er... Der er ikke nogen der SKAL betale... I deres rigsale er der donationsbøsser som i kirken og det er HELT frivilligt... Budgettet for hver rigsal er offentlig for alle medlemmer og bliver offentligt gjort... På den måde ved alle om der er overskud el. underskud... Overskud bliver enten brugt til renovation på rigsalen... Eller ved katastrofer i andre lande... som sult... jordskælv... hurican´s... sunamier... tørke... voldsomme regnskyld... Sendes der penge til JVére der er i nød de pågældende steder... Og hele menigheden er med til at bestemme hvad pengene bliver brugt til...

Jeg er ikke vilde med dem... Men synes det er sjovt med alle de myter der er omkring dem...

Knus Lene

Ok, det kan godt være, men jeg har altså hørt fra flere forskellige steder, at man betaler 10 % af ens indtægt, men det jo nogle år siden, så det kan jo også være lavet om på det.

Nogle skal jo betale for gildet, så hvis de fleste ikke gad at betale, så ville det jo ikke køre rundt.

Anmeld

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
ønskebarn74 skriver:

Jeg valgte at træde ud af det lige inden jeg blev 15år.. Jeg flyttede på institution... Det sted var fantastisk og lærte mig at leve som almindeligt menneske i vort samfund..

Nu viser jeg lige min uvidenhed Jeg troede at man som voksen skulle lade sig døbe for at blive fuld medlem, og hvis man ikke valgte at blive døbt, ville der ikke være problemer med at de andre udelukkede en. Men jeg tager måske fejl?

Anmeld

21. april 2010

Maise

Synes skam at dem der banker på min dør er søde nok. Bare utroligt at de ikke noterer hvem der er ateister eller agnostiker. Derfor spild af tid i mine øjne at rende til de samme mennesker og forsøge at omvende dem eller hvad det er de vil.

Anmeld

21. april 2010

Vial

Michael healer skriver:

<br /><br /><p> Det er rigtigt, men du betaler ikke 10 % af din indtægthvis du er medlem af folkekirken, derfor syntes jeg ikke helt det kan sammenlignes da der er stor forskel på priserne på de 2 steder</p>

Jeg hentydede til mormonernes kirker. De er nogle rigtig flotte bygninger. Og det passer jo meget godt med at deres medlemmer betaler 10 pct af deres indtægter. Skrev slet ikke om folkekirker og kirkeskat. Ang. JV'er - de har ALDRIG betalt tiende eller andre faste betalinger. Det du har hørt, har været forkert og misforstået :-) Både ønskebarn og jeg har haft vores gang i miljøet, så vi ved, hvad vi skriver om ;-)

Anmeld

21. april 2010

Mutti2B

Michael healer skriver:

Ok, det kan godt være, men jeg har altså hørt fra flere forskellige steder, at man betaler 10 % af ens indtægt, men det jo nogle år siden, så det kan jo også være lavet om på det.

Nogle skal jo betale for gildet, så hvis de fleste ikke gad at betale, så ville det jo ikke køre rundt.

Jeg arbejdede sammen med en pige for 10 år siden der var JV og hun fortalte mig at hun betalte 10% af hendes løn til JV. Jeg ved selvfølgelig ikke om det var fordi hun skulle eller om det var frivilligt fordi det var velset . Det fik jeg aldrig spurgt om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.