Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

ønskebørn74

KaMa skriver:

He he - der hersker en ret stærk overbevisning om, at JV'er betaler 10 pct, trods vi to nok er dem, der kender allermest til det her i debatten

....(altså ikke for at lyde arrogant, men vi har jo begge haft vores gang i samfundet - modsat de andre, som har det på 2. hånd så at sige).

JV'er slås bare med en masse fordomme på alle fronter, og det er jo et lukket samfund, så rygter og historier har jo frit spil.

Det ved jeg såmænd ikke... Synes da de er gode til at banke på døre og mase sig på... hihi... Ok... Ikke så sødt sagt... Men gud hvor jeg kæmpede for ikke at være deres pause hus i Distriktet... Og hvis andre hvidste hvad det var ville de nok få endnu flere...LOL......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
KaMa skriver:

He he - der hersker en ret stærk overbevisning om, at JV'er betaler 10 pct, trods vi to nok er dem, der kender allermest til det her i debatten

....(altså ikke for at lyde arrogant, men vi har jo begge haft vores gang i samfundet - modsat de andre, som har det på 2. hånd så at sige).

JV'er slås bare med en masse fordomme på alle fronter, og det er jo et lukket samfund, så rygter og historier har jo frit spil.

Jeg har heller aldrig hørt om det i forbindelse med JV og jeg har venner som er vokset op med det

Anmeld

21. april 2010

1977

Profilbillede for 1977
ønskebarn74 skriver:

Du har helt ret... Hvis man er voksen... Og bor for sig selv... Men når jeg bor i min mors hus... Havde de ting som jeg ønkede haft konsekvenser for hende... Og jeg kunne ikke holde ud at leve som jehovas hvidne når jeg ikke ønskede det... + pga. de ting der er sket i min barndom blev jeg nødt til at flytte... Jeg hadede hende dengang... Min biologiske far er pædofil... Han har været i fengsel for det 4 gange... Hun smed ham først ud 3. gang det blev opdaget... Og så kun fordi kommunen tvang hende til at vælge imellem os og ham...

Vi har idag et nogenlunde forhold og ses i hvert fald 3-5 gange om måneden...

Sikke et møgsvin!!

Jeg mente nok - for en af mine venner er blevet døbt og 2 af hans brødre er ikke

Anmeld

21. april 2010

N&J

KaMa skriver:

Mine forældre havde også et vennepar der var JV, de brød ud, blev udstødt, og ja holdte op med at betale de 10%, så jeg har det godt nok også fra en andenhåndsviden, men hun var da med oppe i kirken og fortælle om det da jeg gik til konfirmations undervisning..

Med hensyn til det med om de sidder og kigger dødannoncer igennem og derefter opsøger folk, jamen der er da sikker nogle JV der gør det mens andre ikke gør, men hold da op hvor syntes jeg der er mange der er blevet kontaktet efter de har haft en personlig krise.. min far ringede til politiet den ene gang, den anden gang (vi var flyttet og var ikke længere blacklistet) der bør han dem indenfor og jeg diskutere så i en ½ time om hvor uforsvarlig det var at tage et barn med og missionere, at det kunne man fandme gøre alene.. bla bla.. jeg morede mig bare.. og ja selvfølgelig er de mennesker som alle andre, men hvor er det træls at de kommer til ens dør, så stå da på gaden, som de indremissionske gjorde i Holstebro om natten for at få fat i de fulde folk.. det er da langt mere underholdende.. 

Og til tros for det overstående, så mener jeg alle har ret til at tro på det de vil, jeg gider bare ikke høre om det når jeg åbner min dør, mine forældre bliver stadig undgået når de er på gaden, gad vide om man kan bede om at komme af deres "besøgsliste"..

Anmeld

21. april 2010

Vial

ønskebarn74 skriver:

Det ved jeg såmænd ikke... Synes da de er gode til at banke på døre og mase sig på... hihi... Ok... Ikke så sødt sagt... Men gud hvor jeg kæmpede for ikke at være deres pause hus i Distriktet... Og hvis andre hvidste hvad det var ville de nok få endnu flere...LOL......

Ja, de er ikke så lukket, når det handler om at forkynde deres budskab, men jeg synes, at deres åbenhed omkring organisationen og dens måde at fungere på er ret lukket.

Da mine forældre gik ud af det, kom de i lang tid efter og ringede på vores dør. Så gemte de sig og sprang frem, når der blev åbnet

Jeg kan huske, at min tvillingesøster og jeg blev stoppet på gaden af et par ældre kvinder fra JV, som sagde til os, at det var synd, at vi ikke skulle opleve den nye verden!!

Min søster græd sig i søvn den aften. Vi havde sådan glædet os til at nusse med løver og den slags, som de tegnede et billede af i børnebiblen.

Total sort at sige sådan noget til børn. Tosser!

Anmeld

21. april 2010

Vial

N&J skriver:

Mine forældre havde også et vennepar der var JV, de brød ud, blev udstødt, og ja holdte op med at betale de 10%, så jeg har det godt nok også fra en andenhåndsviden, men hun var da med oppe i kirken og fortælle om det da jeg gik til konfirmations undervisning..

Med hensyn til det med om de sidder og kigger dødannoncer igennem og derefter opsøger folk, jamen der er da sikker nogle JV der gør det mens andre ikke gør, men hold da op hvor syntes jeg der er mange der er blevet kontaktet efter de har haft en personlig krise.. min far ringede til politiet den ene gang, den anden gang (vi var flyttet og var ikke længere blacklistet) der bør han dem indenfor og jeg diskutere så i en ½ time om hvor uforsvarlig det var at tage et barn med og missionere, at det kunne man fandme gøre alene.. bla bla.. jeg morede mig bare.. og ja selvfølgelig er de mennesker som alle andre, men hvor er det træls at de kommer til ens dør, så stå da på gaden, som de indremissionske gjorde i Holstebro om natten for at få fat i de fulde folk.. det er da langt mere underholdende.. 

Og til tros for det overstående, så mener jeg alle har ret til at tro på det de vil, jeg gider bare ikke høre om det når jeg åbner min dør, mine forældre bliver stadig undgået når de er på gaden, gad vide om man kan bede om at komme af deres "besøgsliste"..

Det må da være en udbredt misforståelse med den der 10 pct regel. Ellers sidder der en ældste (det kalder man"cheferne" i menighederne) og skummer fløden et sted ovre i Jylland

Nogle missionerer mere agressivt end andre. Jeg kan sagens forestille mig, at nogle læser dødsannoncer eller på anden måde tilegner sig viden om, hvor den skrøbelige mennesker befinder sig.

At "gå på feltet" har en kæmpe prestige betydning i menigheden og er en god målstok for, hvor stærk og aktiv du er i din tro. Lige som andre steder, så er der jo bare mennesker, som ikke kan blive ivrige nok!

Rigtig mange går bare rundt med et sammenfoldet Vågn Op og Vagttårn på gaden. Så er den klaret! De er måske ikke lige "sælgertypen". Min far fx. kunne slet ikke få sig selv til at stemme dørklokker... Så er det pludselig ikke sjovt med et sådan pres fra de andre medlemmer!

Rigtig mange teenager har så svært ved at være med til at "gå på feltet". Tænk at ringe på hos sine klassekammerater...pyhhh. Stakkels børn - det er dog en stor ting, som man skal involvere sine børn i. Det betragtes som et led i opdragelsen. Så de kan ikke få lov at blive hjemme..

Anmeld

21. april 2010

Vial

Sofiekdk skriver:

Hold da op en svær debat at tage hul på. Jeg er en af de mennesker der inderst inde har en masse fordomme omkring JV og tar meget afstand fra dem. Det er dog ikke noget der er decideret begrundet i stor viden omkring troen eller viden om den har ændret sig igennem tiden.

Det bunder alt sammen ud i mine 2 venner fra folkeskolen der begge var JV, var SÅ ked af de aldrig måtte deltage i vores fødselsdagsfester, ikke måtte få julegaver og har aldrig forstået at deres forældre kunne sidde og sige at de hellere ville lade deres børn dø end at redde dem ved så lidt som at pumpe lidt blod i dem.

Det sidste har jeg bare rigtig svært ved at acceptere og har svært ved at tro på at der er nogle mødre der ville kunne stå inde for det hvis de stod i valget mellem deres barns liv og deres tro.

Jeg kan sagens følge dig. Det er bestemt ikke en børnevenlig religion.

Mine søstre og jeg led meget under at vi ikke holdt jul og fødselsdage.. Og det var også svært at vi ikke kunne være med til klassekammeraters fødselsdage. Jeg har dog aldrig følt mig uden for eller blevet mobbet af den grund.

Da mine forældre gik ud af det, så kom fødselsdage og jul snigende. Det var mærkelgit. Først efter jeg flyttede hjemmefra fik mine forældre juletræ. Det er svært at omstille sig, når man har troet på noget.

Som barn var jeg jo ekstrem syg. Jeg måtte ikke få blod. Det smarte var heldigvis, at de gange jeg var i farezonen for at få blod, der lå jeg i dyb nakose og lægerne kunne fylde det på, som var nødvendigt. Mine forældre valgte at slå det blinde øje til..

Min tvillingesøster blev i 5 års alderen ramt af en grim "Blødersygdom". Den kom i forbindelse med kyssesyge. Den var forbigående gudskelov. På det tidspunkt skrev vi 1983. Hendes blod kunne ikke størkne så godt, og hun var meget meget syg.

Mine forældre blev selvfølgelig stillet overfor, om hun måtte modtage blod. Mine forældre havde diverse artikler og udskrifter med på hospitalet fra læger som fandt erstatningspræparater til blandt andet JV'er. (sådan en viden og artikler cirkulerer blandt JV'er, da de jo selvfølgelig gerne vil prøve at holde liv i deres kærer - trods forbud mod blod).

Det lykkes mine forældre at undgå blodtransfusion til min søster... og hun fik heller ikke blødermedicinen. Lægerne fandt et alternativ.

Senere hen kom det jo frem, at rigtig mange bløder-syge fik HIV & Aids i den periode, så et eller andet sted er vi jo alle glade for, at hun ikke fik blod som det første alternativ. Så kunne hun jo have været en af de smittede i dag - eller død og borte...

Min søster var dog aldrig blevet lagt til at dø - så havde hun fået blod - det skulle bare være aller aller sidste udvej, og den blev gudskelov ikke aktuelt der i 1983!

Sikke en lang historie.

Anmeld

22. april 2010

Michael healer

ønskebarn74 skriver:

Det passer ikke... Det kan jeg forsikre dig for...

Jeg syntes det lyder flot at du kan forsikre mig om dette

Men hvorfor skulle nogle lyve om sådan noget ?

Jeg ved at der findes flere ud over mormon der betaler 10 % , f.eks. kender jeg også til dette i forbindelse med Pinsekriken

Jeg vil prøve at undersøge sagen nærmere

Anmeld

22. april 2010

Michael healer

KaMa skriver:

Hehe - det var da utroligt  

Det fungerer ikke sådan, at der er forskellige regler i forskellige regioner. Det hele bliver styret fra samme sted.

At du og en anden har hørt den slags, kan jeg slet ikke forstå, og har det mistænkt for, at der er tale om evt. mormoner, som praktiserer den slags.

Hvis du ikke vil tro det, så må du jo selv om det. Det er bare trist, at der er så mange misforståede historier om JV'er.

Jeg tror da på, at det du skriver er hvad du har oplevet, at jeg så har hørt nogle andre ting, kan jeg så ikke helt få til at hænge sammen med det du skriver.

Det kan godt være det hele bliver styrret et sted fra, men du mener måske også at det med at melde sig ud, og stadigvæk have kontakt med resten af familien, er også hvad der sker hver gang, og at der aldrig er nogle der har meldt sig ud, som er blevet udstødt afderes familie ?

Anmeld

22. april 2010

Mira0911

Det var alligevel en god debat ? Læste en synes det var svært at tage hul på dette emne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.