Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.001 visninger
76 svar
0 synes godt om
21. april 2010

Mira0911

Jeg har altid fået afvide at Jehova's vidner, sidder ligefrem med avisen hver evig eneste dag og kigger dødsannoncer, for at tage ud til de pårørende med nogen pjecer..

Jeg ikke hvad pjecer'ne handler om...

Der imod er Jehova's vidner jo også en tro?

Er det rigtigt at Jehova's vidner gør sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

NEJ - det er ikke rigtigt Men det er en god historie...

Anmeld

21. april 2010

Soap

Rosa skriver:

NEJ - det er ikke rigtigt Men det er en god historie...

Hvor ved du det fra ?

Anmeld

21. april 2010

hc=k

Det tror jeg altså ikke at de gør, men man ved jo aldrig.
Jeg har flere gange læst de der små blade de deler rundt fordi relligion virkelig er spændende. Jeg er ikke selv troende, men jeg synes at det er facinerende at mennesker kan tro så meget på noget at de er villlige til at dø for det.
Jeg var små kærester med en dreng da jeg var 15-16 år som var jehovas vidne og han var altså lige så normal som alle os andre.

Anmeld

21. april 2010

LHA

Kan fortælle at de tager ud på centre hvor psysisk syge bor.

Anmeld

21. april 2010

Moderator

Soap skriver:

Hvor ved du det fra ?

Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig for alle JV'er i hele verden, men jeg har en STOR familie bestående af 2/3 JV'er - nok en 30-40 mennesker i alt (min mormor meldte sig ud da hun var 18, men hendes søskende, fætre, kusiner og deres børn) og de er de sødeste og mest anstændige mennesker man kan tænke sig. Var til bryllupsreception sidste weekend hos en granfætter som har meldt sig ud af JV og hele familien troppede op med gaver og fejrede brudeparret.

Da mine forældre blev skilt var den del af familien en kæmpe trøst og hjælp for os kom bl.a. anonymt med "nødpakker" til min mor og os når økonomien var stram...  De har ALDRIG forsøgt at trække religion ind i det. Kun de senere år da jeg var flyttet hjemmefra kom en af dem af og til og bankede på med bladene.

Jeg er meget anti-religiøs, men der er forskel på at tage afstand fra religion og tage afstand fra anstændige mennesker, og der går sgu så mange rygter og sladder om JV'er fordi de banker på folks døre... 

Anmeld

21. april 2010

Moderator

LHA skriver:

Kan fortælle at de tager ud på centre hvor psysisk syge bor.

Og? JV tager jo ikke penge for noget - tvært i mod tilbyder de ofte en masse fællesskab og samvær til de ensomme, ældre, syge osv som vi andre ikke gør... Det du ruller med øjnene af kunne andre måske værdsætte som omsorg for de svage?

Anmeld

21. april 2010

Mira0911

Da min PM døde, kom der nemlig nogen mennesker på dagen eller dagen efter, kan ikke huske det præcis... Med pjecer, og hvis vi ikke åbnede døren kom vi i den "sorte bog"

Det har nok ikke været Jehova's vidner så...

Anmeld

21. april 2010

oo

jeg havde en lidt uhyggelig oplevelse med Jehovas Vidner som barn/ung. Da vi var flyttet i lejlighed med min mor var jeg alene hjemme (var omkring 11-12 år) og der kom Jehovas Vidner. jeg vidste ikke hvem de var, to gamle damer der snakkede og snakkede og jeg var bare lille og kunne ikke finde ud af at sige at de skulle gå. Så fik jeg deres børnebibel og skulle love at læse i den til et bestemt tidspunkt. jeg var så flov, at jeg ikke fortalte noget til min mor. Nogle uger efter dukkede de op med en ung fyr, der skulle være min lærer indenfor troen. Da var min mor hjemme og de fik en KÆMPE skideballe. Det er uhyggeligt - uanset hvem man er - at udnytte at et barn er alene hjemme og ikke kan få sagt nej tak og farvel med jer. men jeg er meget imod at skære alle over een kam

Anmeld

21. april 2010

Moderator

MoarJ skriver:

Da min PM døde, kom der nemlig nogen mennesker på dagen eller dagen efter, kan ikke huske det præcis... Med pjecer, og hvis vi ikke åbnede døren kom vi i den "sorte bog"

Det har nok ikke været Jehova's vidner så...

Der findes fanatikere indenfor alle religioner. Jeg kan naturligvis ikke svare for alle, der findes jo ligeså mange tosser i JV som i kristendommen, islam, buddhismen osv. - men det er IKKE normal praksis i JV - det kan jeg love dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.