Jehova's vidner....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2010

Vial

Michael healer skriver:

<br /><br /><p> Jeg tror da på, at det du skriver er hvad du har oplevet, at jeg så har hørt nogle andre ting, kan jeg så ikke helt få til at hænge sammen med det du skriver.</p><p> Det kan godt være det hele bliver styrret et sted fra, men du mener måske også at det med at melde sig ud, og stadigvæk have kontakt med resten af familien, er også hvad der sker hver gang, og at der aldrig er nogle der har meldt sig ud, som er blevet udstødt afderes familie ?</p>

Ja, der er mange religioner, der betaler tiende. Det er jo et begreb tages fra bibelen. Som nævnt dog ikke jehovas vidner. De fungerer på frivillige bidrag. Ang udstødelse af JV. Der er mange varianter af den slags og også om man kan ha' kontakt efterfølgende. Man kan kun udstødes, hvis man er blevet døbt. Ved udstødelse må de andre medlemmer ikke ha' kontakt til dig. Du skal sidde bagest i menigheden, hvis du stadig ønsker at komme. Du bliver udstødt, hvis du bryder deres regler og ældsterådet vurderer, at udstødelse er den rigtige straf. Min morfar blev udstødt, da han røg! Det kunne jo ikke overholdes, at min mormor ikke talte med ham, da de jo var gift, så det blev primært deres venner, som holdt afstand til ham. Er man ikke døbt, kan man ikke udstødes. Dvs man kan forlade sekten uden at cutte alle bånd til familien. Som døbt kan man også forlade det og stadig ha' kontakt, hvis man altså ikke har brudt reglerne og blevet udstødt. Når det er sagt, så er det i praksis svært at have et nært forhold efterfølgende. JV'erne vil kæmpe for at få dem, der forlod sekten retur. Derudover opfordres JV'er til ikke at pleje for meget omgang med ikke troende. Så har man forladt JV af den ene eller anden grund, kan det hurtigt blive ensomt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2010

N&J

KaMa skriver:

Det må da være en udbredt misforståelse med den der 10 pct regel. Ellers sidder der en ældste (det kalder man"cheferne" i menighederne) og skummer fløden et sted ovre i Jylland

Nogle missionerer mere agressivt end andre. Jeg kan sagens forestille mig, at nogle læser dødsannoncer eller på anden måde tilegner sig viden om, hvor den skrøbelige mennesker befinder sig.

At "gå på feltet" har en kæmpe prestige betydning i menigheden og er en god målstok for, hvor stærk og aktiv du er i din tro. Lige som andre steder, så er der jo bare mennesker, som ikke kan blive ivrige nok!

Rigtig mange går bare rundt med et sammenfoldet Vågn Op og Vagttårn på gaden. Så er den klaret! De er måske ikke lige "sælgertypen". Min far fx. kunne slet ikke få sig selv til at stemme dørklokker... Så er det pludselig ikke sjovt med et sådan pres fra de andre medlemmer!

Rigtig mange teenager har så svært ved at være med til at "gå på feltet". Tænk at ringe på hos sine klassekammerater...pyhhh. Stakkels børn - det er dog en stor ting, som man skal involvere sine børn i. Det betragtes som et led i opdragelsen. Så de kan ikke få lov at blive hjemme..

Ja det kan godt være der sidder en eller anden og skummer fløden herover i jylland, jeg kan jo heller ikke sige med sikkerhed at det er fordi det ikke selv har valgt det (altså de 10%)

Jeg forstår ikke det med børnene, altså det vennepar havde to drenge som altid kom til efterfødselsdag over ved os for at de også kunne være med, da moderen så brød ud, måtte bedsteforældrene jo ikke have kontakt med dem, men valgte så heldigvis at gøre det efter 2 år, men de måtte jo ikke opdages, jeg syntes bare ikke det er særlig medmenneskeligt og når de fleste af vores religioner faktisk er ens på mange område, både jv, Islam, Kristendom og jødedommen så fatter jeg ikke altid voksne menneskers måde at fortolke religioner på.. 

Anmeld

22. april 2010

guggle

michella80 skriver:

Min farmor blev kontaktet efter min farfar døde (de bor i hendes vænge) og de kom med deres blade. Jeg synes simpelthen det er så usmageligt og jeg er glad for at hun sendte dem væk. Jeg bliver irriteret når de prøver at pådutte folk deres tro. Hvis jeg var interesseret ville jeg jo nok selv opsøge det...

De prøver faktisk ikke at pådutte nogen noget...De prøver at "redde liv". De mener at de reder dit liv, hvis de får dig med i troen. Hvis du så følger sandheden som de kalder det, så kommer du med i den nye verden.

Anmeld

22. april 2010

ønskebørn74

Michael healer skriver:

Jeg syntes det lyder flot at du kan forsikre mig om dette

Men hvorfor skulle nogle lyve om sådan noget ?

Jeg ved at der findes flere ud over mormon der betaler 10 % , f.eks. kender jeg også til dette i forbindelse med Pinsekriken

Jeg vil prøve at undersøge sagen nærmere

Mine forældre er jehovas vidner og jeg var det i mange år... Er egentlig ligeglad med hvad andenhånds hadere og gamle jehovas vidner der har så travlt med at svine dem til med løgne... Så sorry... Ville aldrig tro på det...

Den måde de er på i hvirkeligheden er længe nok... Løgne er ikke nødvendigt... Jeg er ikke andenhånds... Jeg har været det det meste af mit liv... Var så dum at vende tilbage da jeg blev ældre... Og er nu helt ude af det... Gift med en militærmand... Og tro mig hvis der var et grand sanhed i det... Ville jeg sige det... De er bestemt ikke min livret...

Der er så mange af de eks JV... Der er lige til at brække sig over... Kender så mange af dem der har løjet i medierne... Jeg kan ikke have det... Vær dog ærlige...

Så for mig stopper den her...

Anmeld

22. april 2010

Barbamama

guggle skriver:

De prøver faktisk ikke at pådutte nogen noget...De prøver at "redde liv". De mener at de reder dit liv, hvis de får dig med i troen. Hvis du så følger sandheden som de kalder det, så kommer du med i den nye verden.

Synes bare det er et virkeligt upassende tidspunkt!!!! Det er som om de tænker: SÅ er hun nok nemmere at overtale/overbevise lige nu hvor smerten er størst! Kan slet ikke have det!

Anmeld

22. april 2010

Muffinmus

Synes generelt de folk skulle holde sig derhjemme. At ringe påfolks døre er simpelthen så lavt, for at trække folk ind i en religion. Komplet latterligt at de ikke bare kan holde sig for sig selv og være tilfredse med det. Jeg trænger sgu ikke til at blive frelst.

Får altid en vældig diskution med dem når de kommer...og det gør de vel 1-2 gange om året. Oftest unge mennesker unger 25 år. Gider simpelthen ikke roligion, det kan rende mig et vist sted. DEt slår så mange hundrede tusinder af mennesker ihjel hvert år. Fordi alle mener DE har den rigtige gud- Fantastisk naivt.

Har aldrig hørt om at de tager ud til sørgende, så det ville da være noget nyt. I hvert fald ikke dem jeg har kendt der har været eller er JH.

Fine mennsker, ingen tvivl, hvis de holder ders religion heeeelt for sig selv og aldrig nævner den når jeg er med dem.

Er ateist helt ind til benene og for hjerteforkvabbelse af alt det  religion. Om det er buddister, protestanter, muslimer eller andet. Det er lige gyldigt hvis de bare kunne respektere den enkeltes FRAVALG af religion. Og det har dem jeg har kendt der var JV heldigvis.

Men synes bare det er tarveligt at de ikke kan holde deres budskaber for sig selv:-)

Men ingen tvivl om at der er en smule fornuft i lidt af alle religioner:-)

Gad i gruden godt vide hvor mange EKS JH der er i forhold til faktiske JH nu???

Anmeld

22. april 2010

Sabsy

MoarJ skriver:

Jeg har altid fået afvide at Jehova's vidner, sidder ligefrem med avisen hver evig eneste dag og kigger dødsannoncer, for at tage ud til de pårørende med nogen pjecer..

Jeg ikke hvad pjecer'ne handler om...

Der imod er Jehova's vidner jo også en tro?

Er det rigtigt at Jehova's vidner gør sådan noget?

en i min familie, var træt af at de kom hver søndag eller til tider midt i aftenmaden, så hun fik anskaffet sig et "Giv Blod" mærke, og de er ikke kommet siden.. - Hvis du ikke ønsker det så kan du evt. gøre sådan.. Men jeg synes det er fint, de er mennesker som os andre - bare med en anden tro og det skal der være plads til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.