SabrinaJuulOlsen (Luksus fælden)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2010

FruPudderkvast

Eva skriver:

Hvad var det for en sammenhæng...jeg har et sygt barn...? hvor er det da sørgeligt at sammenligne det med at man som voksne mennesker tager nogle valg og så regner med samfundet rydder op efter en??

Kan du forklare mig sammenhængen for jeg kan ikke??

Du skriver at kommunen hverken skal eller kan hjælpe dem.. Og det samme mener jeg om at du ville have det offentlige til at betale dig en bagemaskine.. Ja, du har et barn der er sygt, men så må du jo også handle ud fra de muligheder og midler som du har.. Det er jo ikke ligefrem en nødvendighed at have en bagemaskine, vel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2010

Honningblomst

13~12~09 skriver:

Du skriver at kommunen hverken skal eller kan hjælpe dem.. Og det samme mener jeg om at du ville have det offentlige til at betale dig en bagemaskine.. Ja, du har et barn der er sygt, men så må du jo også handle ud fra de muligheder og midler som du har.. Det er jo ikke ligefrem en nødvendighed at have en bagemaskine, vel?

Jo, det er det faktisk...og det var ikke mig der søgte den men lægen, da den er en nødvendighed. Det var bestemt ikke noget jeg gjorde for sjov...dette ville være noget alle kunne søge og søger med den sygdom. En anden af brugerne herinde har fået en til hendes søn...men kan høre du ikke har læst eller forstået det jeg har skrevet...men nu ved du så at det er en del af det man får søgt for dig ved den sygdom.. at jeg så bor i en fattig kommune gør det bestemt ikke nemmere og slet ikke som enlig mor, men jeg klarer den alligevel.

Knus Eva.

Anmeld

21. april 2010

Laulund87

Eva skriver:

Jo, det er det faktisk...og det var ikke mig der søgte den men lægen, da den er en nødvendighed. Det var bestemt ikke noget jeg gjorde for sjov...dette ville være noget alle kunne søge og søger med den sygdom. En anden af brugerne herinde har fået en til hendes søn...men kan høre du ikke har læst eller forstået det jeg har skrevet...men nu ved du så at det er en del af det man får søgt for dig ved den sygdom.. at jeg så bor i en fattig kommune gør det bestemt ikke nemmere og slet ikke som enlig mor, men jeg klarer den alligevel.

Knus Eva.

hvis du klarer den er det vel ikke en nødvendighed? kommunen har vel vurderet at det ikke er en nødvendighed så..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Laulund87 skriver:

hvis du klarer den er det vel ikke en nødvendighed? kommunen har vel vurderet at det ikke er en nødvendighed så..

Jamen, hvad er at klare sig...jeg vil sige det sådan at dem med kendskab til sygdommen vurderer at det er en nødvendighed...men så må man jo låne penge til en.

Jeg kunne sagtens droppe det og så kunne jeg risikere at min søn bælev fejlernæret...hvem ønsker det for deres børn?

Ved at heidi herinde fra fik en også med hjælp fra sygehuset...og der er den igen med at børn ikke har lige forhold...skræmmende...og synd for ungerne...

Anmeld

21. april 2010

Laulund87

Eva skriver:

Jamen, hvad er at klare sig...jeg vil sige det sådan at dem med kendskab til sygdommen vurderer at det er en nødvendighed...men så må man jo låne penge til en.

Jeg kunne sagtens droppe det og så kunne jeg risikere at min søn bælev fejlernæret...hvem ønsker det for deres børn?

Ved at heidi herinde fra fik en også med hjælp fra sygehuset...og der er den igen med at børn ikke har lige forhold...skræmmende...og synd for ungerne...

så er det også for dårligt at hvis du har fagpersoner der siger den er nødvendig, at kommunen så bare afviser det

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Laulund87 skriver:

så er det også for dårligt at hvis du har fagpersoner der siger den er nødvendig, at kommunen så bare afviser det

Ja, det synes jeg egentlig også... vores tilknyttede læge er den bedste i hele danmark indenfor det...hun har forsket i det. Og hun sagde at vi skulle bruge sådan en da man ikke kan lave brød uden en og det brød man kan få er meget begrænset herhjemme...og et helt liv med en eller to slags brød som ovenikøbet koster en formue, er jo ikke optimalt. Men ja, jeg må jo finde ud af det.

Knus..

Anmeld

21. april 2010

Laulund87

Eva skriver:

Ja, det synes jeg egentlig også... vores tilknyttede læge er den bedste i hele danmark indenfor det...hun har forsket i det. Og hun sagde at vi skulle bruge sådan en da man ikke kan lave brød uden en og det brød man kan få er meget begrænset herhjemme...og et helt liv med en eller to slags brød som ovenikøbet koster en formue, er jo ikke optimalt. Men ja, jeg må jo finde ud af det.

Knus..

ja der er nok ikke andet at gøre..kan du ikke søge igen eller klage eller sådan noget?

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

Laulund87 skriver:

ja der er nok ikke andet at gøre..kan du ikke søge igen eller klage eller sådan noget?

Jo, men ja...faktisk så orkede jeg det ikke...var så meget oveni det og så skulle jeg finde ud af hvordan og hvorledes...nu lægen havde skrevet, hvad kunne jeg så gøre der kunne overbevise...opgav bare..

Anmeld

21. april 2010

Laulund87

Eva skriver:

Jo, men ja...faktisk så orkede jeg det ikke...var så meget oveni det og så skulle jeg finde ud af hvordan og hvorledes...nu lægen havde skrevet, hvad kunne jeg så gøre der kunne overbevise...opgav bare..

det kan jeg godt forstå..det ville nok være opslidende i længden

Anmeld

21. april 2010

Mum33

Come on skriver:

Lad mig starte med at sige, at vores liv er så forskellige, som det næsten er muligt, så tag det med i betragtning - det er således ikke kommentarer, der er skrevet med brun tunge, men en helt ærlig mening fra en seer, der er noget rystet.

Dernæst vil jeg sige, at jeg på intet tidspunkt i programmet fik indtryk af, at I har forstået sagens alvor eller har tænkt jer på længere sigt at lave disse ting om - på et tidspunkt siger du noget i retningen af "vi er begrænsede i hverdagen, kan hverken låne til ferie eller anlæg" (ikke ordret) - der gives således ikke udtryk for, at I har tænkt jer at spare op til forbrugsgoder fremover, det kan man bare låne til.

Jeg synes tydeligt, at programmet bærer præg af, at I ikke er ret gamle - og din kæreste, der kun vil bo i hus, skal da nok få jer i (mere) uføre, han virker totalt urealistisk med hensyn til jeres (forhåbentlige) fremtidige liv sammen. Jeg både frygter og håber for dig, at du vågner op en dag og ser skriften på væggen, for jeg tror desværre ikke, at der er særligt meget håb for ham - og han kan være helt rolig, han ender i RKI - bare det, at han tror, at han kan undgå det ved at tale sig ud af det, viser alt, - hvis RKI mener, at der er grundlag for hans sag, så er det bedøvende ligegyldigt, hvad han så end hælder ud.

I øvrigt kan jeg anbefale at se diverse programmer, inden man udtaler sig, der er i denne tråd givet udtryk for, at man ikke kan forstå, at kommunen ikke hjælper til.....det er mig totalt uforståeligt, at myndige personer overhovedet forsøger at kontakte kommunen for hjælp i denne situation - det er ikke samfundets opgave at hjælpe folk som jer, I har selv bragt jer i denne situation, og I må selv komme ud af det. Håber, at I finder en løsning på længere sigt.

NB: Jeres kærlighed til hinanden eller evne til at være gode forældre er ikke anfægtet her. 

Helt enig - "turde" bare ikke skrive det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.