SabrinaJuulOlsen (Luksus fælden)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Honningblomst

nej hvor vildt. det er da under alt kritik. jeg kan huske en kamp jeg havde med kommunen( odense) om et indskud jeg skulle låne men i sidste ende skal de hjælpe når man er over 7 måneder henne så kan slet ikke forstå de opfører sig sådan. det jo lige præcis derfor de er der. kan godt blive harm over at folk som slet ikke bidrager til det danske samfund kan få så meget hjælp og så kan i intet få syntes det er så dårligt

Undskyld jeg spørger, men hvorfor skulle kommunen gå ind og hjælpe to voksne menneske? jeg kan simpelthen ikke forstå det? det er altså ikke noget kommunen bare lige gør eller skal gøre...slet slet ikke og det finder jeg egentlig også fair nok...som alle andre mennesker må man jo handle ud fra midler og muligheder og det gør det her par jo også...vi må alle nogle gange ned og vende, men sådan er livet jo...

Knus.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Sabsy

Stumpen skriver:

Det er godt nok gået stærkt  Men forstod bare sådan at I havde gæld på 450 kg og bilen havde kostet 135 kg, så I måtte have gæld endnu på omkring 315 kg, men det er nok mig der har misforstået

Men nej jeg synes bestemt ikke du har noget som helst at være flov over, men forstår godt at de talte med store bogstaver -det er mange penge I skyldte væk i så ung en alder.. Men skal ikke pudse glorie eller rettere min kæreste skal ikke, da vi flyttede sammen havde han en rigtig stor gæld som 23 årig, men det kan vi skrive privat om hvis det er Men jeg ved hvad det vil sige at der slukkes for energien, at stå skoleret i fogedretten osv... Men ved du hvad intet er en nederlag, så længe man får sig banket op igen... Man bliver stærk af modgang og lærer at sætte pris på ting som andre tager for givet, selvom det er sure penge at skulle af med igen..

vores samlet lån har heller aldrig været så højt som de siger, det var inden de kom 400000 ca.. Også er bilen taget fra.. så det er 280.000 ca..

Men min mand havde samlet gæld for 220.000 også har jeg jo mit lille "hygge" lån på 25.000 og vores fælles på ca. det samme..

Men vi har fået så meget mere styr på det

Anmeld

20. april 2010

line melias mor

Eva skriver:

Undskyld jeg spørger, men hvorfor skulle kommunen gå ind og hjælpe to voksne menneske? jeg kan simpelthen ikke forstå det? det er altså ikke noget kommunen bare lige gør eller skal gøre...slet slet ikke og det finder jeg egentlig også fair nok...som alle andre mennesker må man jo handle ud fra midler og muligheder og det gør det her par jo også...vi må alle nogle gange ned og vende, men sådan er livet jo...

Knus.

der er en grund til at kommunen har et afsnit der hedder boligafsnittet og det er til at hjælpe folk der ikke har penge til et indskud kan jeg absolut ikke se nogle problemer i da det skal betales tilbage igen. når sådan et tilbud er der er det da klart at man vil benytte sig af det hvis man ikke står med indskuddet til en lejlighed og det kan man mangle af massere af grunde.

Anmeld

20. april 2010

Diana...

SabrinaJuulOlsen skriver:

Det hele er blevet så godt, vi har kun vores lån nu, blien er væk så lånet er nede med 150.000 hvilket er lækkert..

Jeg synes jeg så forfærdelig ud.. Helt kedelig og grå.. :s

Hold da op hvor flot i er så langt nede nu. 

ej det gør du ikke du ser fantastisk ud. 

Anmeld

20. april 2010

Sabsy

Eva skriver:

Knus.

Fordi vi bor på 16kvm

Vi venter en søn med ankomst om 3 uger

Dette vær. vi bor på har muligvis skimmelsvamp og der løber fugt af væggende

Og min svigerforældre vil sælge huset, dvs. en familie uden tag over hovedet.

- Har fået af vide jeg kan henvende mig efter fødsel og se hvad der sker, men så tager de jo bare Benjamin.. Men får sundhedsplejerske ud mandag så hun vil prøve at hjælp os..

Anmeld

20. april 2010

Honningblomst

line melias mor skriver:

der er en grund til at kommunen har et afsnit der hedder boligafsnittet og det er til at hjælpe folk der ikke har penge til et indskud kan jeg absolut ikke se nogle problemer i da det skal betales tilbage igen. når sådan et tilbud er der er det da klart at man vil benytte sig af det hvis man ikke står med indskuddet til en lejlighed og det kan man mangle af massere af grunde.

Men det er jo ikke noget de skal gøre, det er vel noget de vurderer om de vil låne til...de ser nok også på hvad parrets økonomi ellers indeholder og om der er en chance for de mister pengene, mon ikke?

Anmeld

20. april 2010

Stumpen

SabrinaJuulOlsen skriver:

vores samlet lån har heller aldrig været så højt som de siger, det var inden de kom 400000 ca.. Også er bilen taget fra.. så det er 280.000 ca..

Men min mand havde samlet gæld for 220.000 også har jeg jo mit lille "hygge" lån på 25.000 og vores fælles på ca. det samme..

Men vi har fået så meget mere styr på det

Nåhr, jamen så er I jo snart på vej.. Nu ved jeg godt at det åbenbart ikke er det sundeste værelse I bor i, men hvad med at tage det sidste halve år med indtil du kan komme i arbejde?? Evt. få banket lidt mere af på gælden f.eks det de satte ekstra af end de 3000 til husleje, samt noget af det til mad.. Jo hurtigere gælden er væk des hurtigere får I mere luft...

Anmeld

20. april 2010

Honningblomst

Fordi vi bor på 16kvm

Vi venter en søn med ankomst om 3 uger

Dette vær. vi bor på har muligvis skimmelsvamp og der løber fugt af væggende

Og min svigerforældre vil sælge huset, dvs. en familie uden tag over hovedet.

- Har fået af vide jeg kan henvende mig efter fødsel og se hvad der sker, men så tager de jo bare Benjamin.. Men får sundhedsplejerske ud mandag så hun vil prøve at hjælp os..

Men det er jo ikke kommunens ansvar...må indrømme at jeg har svært ved at forstå den der med at man bare lige ringer til kommunen og så klarer de den...men ja, det er måske bare mig der er gammeldaws.

Men altså, jeg håber da I finder noget...det burde ikke være svært at finde et sted. Kan I ikke spare op til indskud nu I bor billigt/gratis?

Anmeld

20. april 2010

MM1987

Jeg synes ikke du I er blevet til grin.

Ja I har taget nogle umodne beslutninger, men jeg synes ikke i fremstår umodne i programmet.

Jeg synes det var rart endelig at se nogen der kunne klare sig igennem et helt program uden at tude. 

Det lyder som om i er på rette vej, og jeg vil ønske jer held og lykke med bolig søgningen (og lejlighed er altså ikke så slemt, vi er meget glad for vores) og den kommende fødsel...

Anmeld

20. april 2010

Sabsy

Stumpen skriver:

Nåhr, jamen så er I jo snart på vej.. Nu ved jeg godt at det åbenbart ikke er det sundeste værelse I bor i, men hvad med at tage det sidste halve år med indtil du kan komme i arbejde?? Evt. få banket lidt mere af på gælden f.eks det de satte ekstra af end de 3000 til husleje, samt noget af det til mad.. Jo hurtigere gælden er væk des hurtigere får I mere luft...

Det gør vi også.. Men min mands lån er så højt, at vi ikke rør det før vi skal, renterne er for høje så de ekstra 2000 der kommer ind gør intet, så vi ligger dem på mit lån, fælles og hans to finaslån

Vi er på vej!!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.