SabrinaJuulOlsen (Luksus fælden)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2010

Stumpen

SabrinaJuulOlsen skriver:

Det gør vi også.. Men min mands lån er så højt, at vi ikke rør det før vi skal, renterne er for høje så de ekstra 2000 der kommer ind gør intet, så vi ligger dem på mit lån, fælles og hans to finaslån

Vi er på vej!!!!!

og I skal nok komme i mål.. Min kæreste havde også lån flere steder.. Han kom over i min bank, hvor jeg i første omgang skrev under på gælden på de "små" girokort.. 1 års tid efter lavede vi en (hvad er det nu det hedder??) acort ordning eller noget i den stil med et lånested, hvor banken tog det lån, senere det andet sted og i efteråret tog de det sidste sted... Så nu er det samlet i sammen bank med en ok rente, så måske er det også noget I kan med tiden, når I har bevist overfor banken at I godt kan...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2010

Con

Lad mig starte med at sige, at vores liv er så forskellige, som det næsten er muligt, så tag det med i betragtning - det er således ikke kommentarer, der er skrevet med brun tunge, men en helt ærlig mening fra en seer, der er noget rystet.

Dernæst vil jeg sige, at jeg på intet tidspunkt i programmet fik indtryk af, at I har forstået sagens alvor eller har tænkt jer på længere sigt at lave disse ting om - på et tidspunkt siger du noget i retningen af "vi er begrænsede i hverdagen, kan hverken låne til ferie eller anlæg" (ikke ordret) - der gives således ikke udtryk for, at I har tænkt jer at spare op til forbrugsgoder fremover, det kan man bare låne til.

Jeg synes tydeligt, at programmet bærer præg af, at I ikke er ret gamle - og din kæreste, der kun vil bo i hus, skal da nok få jer i (mere) uføre, han virker totalt urealistisk med hensyn til jeres (forhåbentlige) fremtidige liv sammen. Jeg både frygter og håber for dig, at du vågner op en dag og ser skriften på væggen, for jeg tror desværre ikke, at der er særligt meget håb for ham - og han kan være helt rolig, han ender i RKI - bare det, at han tror, at han kan undgå det ved at tale sig ud af det, viser alt, - hvis RKI mener, at der er grundlag for hans sag, så er det bedøvende ligegyldigt, hvad han så end hælder ud.

I øvrigt kan jeg anbefale at se diverse programmer, inden man udtaler sig, der er i denne tråd givet udtryk for, at man ikke kan forstå, at kommunen ikke hjælper til.....det er mig totalt uforståeligt, at myndige personer overhovedet forsøger at kontakte kommunen for hjælp i denne situation - det er ikke samfundets opgave at hjælpe folk som jer, I har selv bragt jer i denne situation, og I må selv komme ud af det. Håber, at I finder en løsning på længere sigt.

NB: Jeres kærlighed til hinanden eller evne til at være gode forældre er ikke anfægtet her. 

Anmeld

20. april 2010

Sabsy

Come on skriver:

Lad mig starte med at sige, at vores liv er så forskellige, som det næsten er muligt, så tag det med i betragtning - det er således ikke kommentarer, der er skrevet med brun tunge, men en helt ærlig mening fra en seer, der er noget rystet.

Dernæst vil jeg sige, at jeg på intet tidspunkt i programmet fik indtryk af, at I har forstået sagens alvor eller har tænkt jer på længere sigt at lave disse ting om - på et tidspunkt siger du noget i retningen af "vi er begrænsede i hverdagen, kan hverken låne til ferie eller anlæg" (ikke ordret) - der gives således ikke udtryk for, at I har tænkt jer at spare op til forbrugsgoder fremover, det kan man bare låne til.

Jeg synes tydeligt, at programmet bærer præg af, at I ikke er ret gamle - og din kæreste, der kun vil bo i hus, skal da nok få jer i (mere) uføre, han virker totalt urealistisk med hensyn til jeres (forhåbentlige) fremtidige liv sammen. Jeg både frygter og håber for dig, at du vågner op en dag og ser skriften på væggen, for jeg tror desværre ikke, at der er særligt meget håb for ham - og han kan være helt rolig, han ender i RKI - bare det, at han tror, at han kan undgå det ved at tale sig ud af det, viser alt, - hvis RKI mener, at der er grundlag for hans sag, så er det bedøvende ligegyldigt, hvad han så end hælder ud.

I øvrigt kan jeg anbefale at se diverse programmer, inden man udtaler sig, der er i denne tråd givet udtryk for, at man ikke kan forstå, at kommunen ikke hjælper til.....det er mig totalt uforståeligt, at myndige personer overhovedet forsøger at kontakte kommunen for hjælp i denne situation - det er ikke samfundets opgave at hjælpe folk som jer, I har selv bragt jer i denne situation, og I må selv komme ud af det. Håber, at I finder en løsning på længere sigt.

NB: Jeres kærlighed til hinanden eller evne til at være gode forældre er ikke anfægtet her. 

det er din mening.

men vi er på vej, og det ved vi jo selv - så det er det vigtigste for mig.

men tak for din henvendelse

Anmeld

20. april 2010

N&J

Fordi vi bor på 16kvm

Vi venter en søn med ankomst om 3 uger

Dette vær. vi bor på har muligvis skimmelsvamp og der løber fugt af væggende

Og min svigerforældre vil sælge huset, dvs. en familie uden tag over hovedet.

- Har fået af vide jeg kan henvende mig efter fødsel og se hvad der sker, men så tager de jo bare Benjamin.. Men får sundhedsplejerske ud mandag så hun vil prøve at hjælp os..

Jeg håber da at I kan få noget hjælp, jeg fik at vide af københavns kommune, at selv om jeg ikke måtte bo på kollegiet med et barn var det ikke sikkert de kunne skaffe mig en bolig til tros for at jeg i realiteten var uden tag over hovedet kort efter jeg fødte, så jeg tog konsekvensen og flyttede hjem til mine forældre.. der var simpelthen ingenting på det tidspunkt, var også inde omkring mødrehjælpen, så håber da på jeres kommune er lidt mere hjælpsom.. held og lykke

Anmeld

21. april 2010

FruPudderkvast

Eva skriver:

Undskyld jeg spørger, men hvorfor skulle kommunen gå ind og hjælpe to voksne menneske? jeg kan simpelthen ikke forstå det? det er altså ikke noget kommunen bare lige gør eller skal gøre...slet slet ikke og det finder jeg egentlig også fair nok...som alle andre mennesker må man jo handle ud fra midler og muligheder og det gør det her par jo også...vi må alle nogle gange ned og vende, men sådan er livet jo...

Knus.

Og det kommer fra kvinden der brokkede sig over at det offentlige ikke ville betale en bagemaskine? Hmm.. (Sagt undrende, men dog med et smil på læben)

Anmeld

21. april 2010

Loa

Nu så jeg desværre ikke helt slutningen, men måtte i skille jer af med jeres hund?

Det lød nemlig som om det var det de fiskede efter.... Men jeg fik ikke set hvad det endte med......

Anmeld

21. april 2010

lion

Fordi vi bor på 16kvm

Vi venter en søn med ankomst om 3 uger

Dette vær. vi bor på har muligvis skimmelsvamp og der løber fugt af væggende

Og min svigerforældre vil sælge huset, dvs. en familie uden tag over hovedet.

- Har fået af vide jeg kan henvende mig efter fødsel og se hvad der sker, men så tager de jo bare Benjamin.. Men får sundhedsplejerske ud mandag så hun vil prøve at hjælp os..

Jeg håber ikk dette bliver misforstået, for det er ikk ondt ment.

Men hvorfor skal kommunen hjælpe jer?

I har jo selv valgt at blive forældre, i vidste jo inden du blev gravid at i kun havde 16kvm at bo på.

Anmeld

21. april 2010

tumle81

Jeg må også lige tilføje...

Jeg synes bestemt ikke at de talte tarveligt til din mand, han virkede da totalt uden følelse for hvordan jeres situation er, han VILLE bo i hus og ikke lejlighed. Det er ikke et valg I har, nogle gange må man tage hvad man kan få. Man kan ikke brokke sig over 16 kvm når man siger nej til lejlighed!!!!

Desuden bør man heller ikke låne til ferie og andre luksusgoder, det er noget man sparer sammen til!!

Jeg er ikke selv fuldstændig hellig, vi har også haft kasse kredit og lån i banken, men det er vi snart færdige med. VI har grædt og bandet over vores valg da vi var yngre. Nu kan vi endelig se at det nok skal blive super godt for os, snart mangler vi kun bil lån og su lån at afbetale...

Knus Kathrina

Anmeld

21. april 2010

Sabsy

lion skriver:

Jeg håber ikk dette bliver misforstået, for det er ikk ondt ment.

Men hvorfor skal kommunen hjælpe jer?

I har jo selv valgt at blive forældre, i vidste jo inden du blev gravid at i kun havde 16kvm at bo på.

Jeg tog testen i august, og vi flyttede i september.. Så vi var gravide..

Men jeg valgte at beholde barnet, selvom vi stod i denne situation..

Anmeld

21. april 2010

Honningblomst

13~12~09 skriver:

Og det kommer fra kvinden der brokkede sig over at det offentlige ikke ville betale en bagemaskine? Hmm.. (Sagt undrende, men dog med et smil på læben)

Hvad var det for en sammenhæng...jeg har et sygt barn...? hvor er det da sørgeligt at sammenligne det med at man som voksne mennesker tager nogle valg og så regner med samfundet rydder op efter en??

Kan du forklare mig sammenhængen for jeg kan ikke??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.